جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد برنامه میان مدت ششم شهر مشهد را به شورای اسلامی شهر تقدیم کرد

  • کد خبر: ۱۲۸۰۸۰
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
شهردار مشهد برنامه میان مدت ششم شهر مشهد را به شورای اسلامی شهر تقدیم کرد
شهردار مشهد گفت: در این برنامه عدالت محوری، توسعه متوازن، تعاملی بودن شهر، رشد و شکوفایی اقتصاد، هویت شهری، محیط زیست، مدیریت شهری، دیپلماسی و کالبد شهری مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی  امروز، دوشنبه با حضور در پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت:سهم درآمد‌های پایدار شهرداری مشهد در آخرین سالی که مسوولیت را بر عهده گرفتیم، ۳۸ درصد بود. برنامه میان مدت از سه منبع چشم‌انداز افق ۱۴۰۴، سیاست‌های ابلاغی شورا و برنامه ارائه شده توسط شهردار در زمان کسب رای اعتماد و همچنین نقطه نظرات ذینفعان، دانشگاه و نخبگان در این خصوص اخذ شده است که این برنامه تعاملی، تحولی، علمی و آینده‌نگر است.

به گفته ارجائی، در هویت شهری بر خانواده و مسجد محوری و شهر متوازن تاکید شده است، در حوزه اقتصاد تاکید بر ثروتمند بودن شهر و دیپلماسی فعال در تعاملات با همسایگان، پاکیزه و سالم بودن سلامت شهر، آینده نگری و علمی بودن نیز مورد توجه است.

وی تصریح کرد:  کاهش سهم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای از ۲۵ به ۲۰ درصد از دیگر برنامه‌های برنامه میان مدت شهرداری است. در حالیکه در گذشته این میزان ۳۳ درصد بوده است. همچنین کاهش استقراض از ۳۰ به ۲۴ درصد، حفط سهم مصارف جاری در کانال ۳۰ درصد و افزایش سهم دارایی سرمایه‌ای از ۳۹ به ۴۲ درصد از دیگر امور مورد توجه در برنامه میان مدت شهرداری است.

شهردار مشهد ادامه داد: اولویت نخست در سال اول فعالیت ما، اتمام طرح‌های نیمه تمام بود. در سال دوم آغاز طرح‌های جدید از جمله برنامه‌های شهرداری می‌باشد.

ارجائی در ادامه گفت: مواضع شهرداری در خصوص اتفافات اخیر به سمع مردم رسید. ضمن تسلیت به  خانواده مرحومه امینی اما چند سوال اساسی داریم تفاوت بین یک مطالبه حق را با اغتشاشات وسیع در سطح کشور  را درک نمیکنیم اینکه یک عده بخواهند این موضوع روشن شود کجا و اینکه برخی به این بهانه مطالبه گری  قران و مسجد آتش بزنند کجا.  این را متوجه نمی‌شویم همکار آتش نشان ما در حال خاموش کردن حریق مانع از انجام کارش می شوند  چه ربطی به مطالبه گری دارد.

وی تصریح کرد: آسیب زدن به تجهیزات، چه ربطی به مطالبه گری دارد در روزهای باقیمانده مطالبه گران صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند ما هم این مطالبه را  داریم علت فوت این هم‌وطن مشخص شود. اما این اغتشاشات ره به جایی نخواهد برد.

شهردار مشهد برنامه میان مدت ششم شهر مشهد را به شورای اسلامی شهر تقدیم کرد

شهردارمشهد در بخش دیگری از صحبتهایش در خصوص تذکر عضو شورا درباره تعلل در انجام پروژه های عمرانی و زیر ساختی گفت: ما فکرکردیم اگر ۶۰ درصد درامد ها را محقق کنیم تشویق می شویم.

ارجائی با اشاره به  فرهنگ تسری صفات امام رضا (ع) به  کل شهر گفت:  اینجا مشهد، شهر امام رضا (ع) است و  فلسفه وجودی این شهر وجود ملجا منور حضرت رضا (ع) است. این شهر در گذشته  باغ خصوصی بود امروز تبدیل به یک ابر شهر شد و سرعت رشد شهر نشینی آن نسبت به شهرهای استان با قدمت بالا قابل توجه است.

آیا وجود امام معصوم محصور ساخت و ساز است امروز ورودی حرم در یک مختصات جغرافیایی قرار گرفته این شهر تماما حرم شهراست.

وی افزود: آنچیزی که مهم است تسری صفات امام رضا (ع) به شهر است مسلما یکی از سیاست های دوره ششم توجه به این مهم است که مفهوم خادمی ، زائر و مجاوری را به کل شهر تسری دهیم

ارجائی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به وضعیت کلانشهر و حرم شهر مشهد، بار دیگر خواهان افزایش اختیارات شهرداری مشهد شد.

مصوبات پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد

نام گذاری معبر فرعی دانشگاه۱۲ واقع در خیابان دانشگاه، با حفظ شماره به نام سهید شهید محمود طیرانی چرمچی (منطقه۸)
۲نامگذاری معبر فرعی کوهشنگی ۶، با حفظ شماه به نام شهبد محین آینه (منطقه۸)
۳. نامگذاری معبر فرعی کوهسنگی ۱۶ با حفظ شماره به نام شهید رضا مطهری نژاد (منطقه۸)
۴.  نامگذاری معبر شهید نامجو۱۱با حفظ شماره به نام شهیدمحمدرضا نظری برنج ک‌وب (منطقه۸)
۵. نامگذاری معیر فرعی رضا، رضا ۳۰ واقع در بلوار رضا با حفظ شماذه به نام شهید امنیت محمد رسول دوست محمدی (منطقه۱).

حمایت از رویداد جهان شهر- اولین رویداد بین المللی ماه امت

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می‌شود در راستای تحقق شعار جهان شهر برکت و کرامت و به منظور حمایت و استمرار فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر (رویداد جهان شهر- اولین رویداد بین المللی ماه امت) نسبت به پرداخت۱۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ به بنیاد مستضعفان اقدام نماید.

تصویب موضوع اصلاح اساسنامه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی

یکی از مصوبات امروز شورای اسلامی شهر مشهد تصویب اصلاح اساسنامه شرکت تات ( توسعه ارتباطات ترافیکی) و تغییر آن به شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری شهرداری مشهد بود.

سید عبدالله ارجائی ادامه داد: ما پیش از این شرکتی را در شهرداری داشتیم که وظایف یکی از سازمان­های دیگر ما را برعهده گرفته بود، و این در شرایطی بود که این وضعیت باعث ایجاد ساختارهای موازی در این شرکت و آن سازمان را می کرد.

شهردار مشهد افزود: شهرداری به درآمد پایدار نیاز دارد . تا کی می­توانیم شهر را با تراکم­فروشی و پول مردم اداره کنیم. با ایجاد شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری ، قرار است به حوزه­ای ورود کنیم که ثانیه به ثانیه سهم آن در دنیا زیاد می­شود. این در حالی است که قبلا شهرداری در این حوزه فعالیتی نداشت چرا که ساختاری هم وجود نداشت.

وی با بیان اینکه امور مربوط به سازمان فاوای شهرداری مشهد و شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری با یکدیگر متفاوت و کاملا مجزا می باشد ، افزود:  سازمان فاوای شهرداری مسئولیت رتق و فتق امور شهرداری را دارد و این شرکت جدید در زمینه آی تی و آی تی سی فعال خواهد بود تا بتوانیم به این حوزه ورود داشته باشیم.

نظریه کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشترکت‌ها با م‌ضوع تعامل با زنان بازرگان

ماده واحده: شهرداری مکلف است به منظور زمینه سازی جلب مشارکت سرمایه گذاران و جذب سرمایه‌های ایشان در امور شهری نسبت به تعامل و مشارکت با لحاظ رویکرد‌های ذیل اقدام نماید.
بند۱-تعامل با کانون‌های اقتصادی در سطح ملی و فراملی تو سط شهرداری مشهد در رایتای افزایش سطح سرمایه گذاری در شهر
بند۲- برگزاری  نمایشگاه و همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری مشهد در جهت برقراری تعاملات و ارائه ظرفیت‌های موجود
بند۳- تهیه و ارائه بسته‌های سرمایه گذاری متناسب با نیاز، ظرفیت و خواست بانوان.
--

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->