در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

همایش سراسری لاله‌های سفید و تجلیل از شهدای حادثه منا در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۲۸۲۲۲
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
همایش سراسری لاله‌های سفید و تجلیل از شهدای حادثه منا در مشهد برگزار شد
همایش سراسری لاله‌های سفید با محوریت بزرگداشت ۹۹ شهید مظلوم حادثه منا و ۴۹ شهید جمعه خونین مکه در سال ۱۳۶۶، صبح امروز در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

محمدپور|شهرآرانیوز، همایش سراسری لاله‌های سفید با محوریت بزرگداشت ۹۹ شهید مظلوم حادثه منا و ۴۹ شهید جمعه خونین مکه در سال ۱۳۶۶، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عباس فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی، جواد شاد مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

تعالی بانوی ایرانی به برکت انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ابتدای این مراسم با اشاره به ماجرای حادثه خونین ۹ مرداد سال ۶۶ و نیز جریان شهادت حجاج ایرانی در روز منا اظهار کرد: روال تشرف به حج این است که پیش از سفر، حاجی باید همه بدهکاری‌های خود را جبران کند، از اطرافیان رضایت بگیرد و در نهایت بدون اینکه حقی به گردن داشته باشد، عازم زیارت سرزمین وحی شود. شهادت حجاج ایرانی با این کیفیت روی داد و این امر، مصداق توفیق بزرگی است که نصیب این عزیزان شد.
وی افزود: مقصر اصلی حادثه سال ۶۶ و حادثه منا، حکومت آل سعود بود که با بی‌کفایتی در تأمین امنیت و برگزاری آیین‌های موسم حج، جان مسلمانان را به خطر می‌اندازند. این جریان عامدانه صورت گرفت و تا به امروز، بیش از یک‌میلیون شهیدی که از جامعه اسلامی به خاطر زیاده‌خواهی و طغیانگری آل سعود به شهادت رسیده‌اند، همگی در استمرار مظلومیت حجاج شهید ایرانی هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خاطرنشان کرد: امروزه همین عربستان سعودی با حمایت از گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریستی، زمینه‌ساز خلق بزرگ‌ترین جنایات در تاریخ ایران شده و منافقینی که با به شهادت رساندن ۱۷ هزار مرد، زن و کودک ایرانی، کارنامه سیاهی در خاطره مردم این کشور دارند، با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم حکام سعودی به جنایات خود دامن می‌زنند.
وی ادامه داد: گروهک تروریستی منافقین تنها یک نمونه از جریان‌های انحرافی و بحران‌آفرینی است که از اغتشاشات و آشوب‌های امروز کشور حمایت می‌کنند. آنان در روز‌های اخیر داعیه‌دار احیای حقوق زنان و آزادی هستند درحالی‌که خود حتی در انتخاب رنگ روسری برای پیروان مکتب انحرافی‌شان محدودیت قائل هستند و این تناقض مضحک با کشیدن چادر از سر زنان در ناآرامی‌های اخیر نمود بارزتری پیدا کرد.
حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی بود که بانوان ایرانی در مسیر تعالی فردی و اجتماعی به پیش رفتند و اگر تا پیش از انقلاب، کمتر از ۱۰ درصد بانوان ایرانی باسواد بودند، این آمار امروزه به بیش از ۹۰ درصد رسیده و حدود ۱۶ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص بانو هم مؤید دیگری از این مسئله است.
وی در انتهای سخنان خود گفت: چه بسیار بانوانی که در عرصه ورزش قهرمانی به مدال‌های ملی، آسیایی و جهانی دست پیدا می‌کنند و در عرصه‌های هنری به خلق آثار فاخر می‌پردازند. همه این توفیقات به برکت انقلاب اسلامی بود که به بانوان بها داد و بستر رشد و تعالی را برای آنان ایجاد کرد.
سرودخوانی، مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) و تجلیل از خانواده شهدای حج سال ۱۳۶۶ و حادثه منا از دیگر محور‌های این همایش بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->