نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

افتخار والیبال خراسان در انزوای سرای سالمندان

  • کد خبر: ۱۳۱۱۲
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
افتخار والیبال خراسان در انزوای سرای سالمندان
گزارشی از حال و روز این روز‌های محمدعلی رستمی که روزگاری نه‌چندان دور برای ورزش شب و روز نداشت
نادر نوروزی - همیشه گفته اند پهلوان زنده را عشق است. تا زمانی که ورزشکار باشی و روپاباشی همه برایت هورا می‌کشند، ولی وقتی از دنیای پرهیاهوی ورزش دور شدی و خانه نشین، انگار نه انگار که بوده‌ای. این حکایت همیشه ورزش بوده، هست و انگار خواهدبود. محمدعلی رستمی را همه اهالی والیبال می‌شناسند، نه در مشهد و خراسان، بلکه در همه ایران. او مردی است که در دوره جوانی و سلامتی خود یک تنه بار چندین و چند هیئت ورزشی را به دوش می‌کشیده است. کسی که برای همه ورزشی‌ها نامی آشنا و قابل احترام بود، این روز‌ها در انزوای یک سرای سالمندان به سر می‌برد. دست سرنوشت برای او تنهایی را رقم زده و با اینکه در جایی که این روز‌ها زندگی می‌کند به خوبی مراقبت می‌شود، اما چیزی از اندوه او کم نمی‌کند. این پیش کسوت والیبال که مدتی مدید در بی‌خبری سیر می‌کرد و کسی اطلاع درستی از حال و روزش نداشت، روز گذشته میزبان گروهی از مسئولان و دست اندرکاران هیئت والیبال بود. او بعد از مدت‌ها به پیشنهاد شهرآراورزشی میزبان خانواده والیبال بود و لحظات شادی رابا آن‌ها و مرور خاطرات مشترک سال‌های نه‌چندان دورشان گذراند.

مدیر ۱۴ رشته ورزشی
سابقه مدیریت ۱۴ رشته ورزشی را دارد و به پدر والیبال خراسان معروف است. ورزش سال‌ها از خدماتش بهره برده و در روزگاری که خیلی از رشته‌ها هنوز نوپا بودند، با مدیریت او توانایی حضور و رقابت در عرصه کشوری را پیدا کردند. محمدعلی رستمی متولد اول آبان ۱۳۱۴ در شاهرود است و جامعه والیبال اعتقاد دارند پیشرفت و توسعه والیبال در خراسان بزرگ مرهون زحمات اوست. رستمی علاوه بر والیبال، در پیشرفت رشته‌هایی مانند بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز و کشتی هم نقش پررنگی داشته است. از هم‌نشینی‌اش با تختی می‌گوید و دغدغه کنار هم بودن را دارد. تمامی اتفاقات را به یاد می‌آورد و کم و بیش در جریان احوالات ورزش است و می‌گوید نباید روحیه جوانمردی کم‌رنگ شود. همسر و دوتا از فرزندانش فوت کرده‌اند و تنهادخترش ساکن هلند است، اما حالا با بالا رفتن سنش تنهایی او را مجبور کرده است که به خانه سالمندان کوچ کند.

از خاک تشک تا افتخار با راه‌آهن
رشته اصلی رستمی کشتی بوده و در این رشته عنوان‌های مختلفی کسب کرده و با بزرگان این رشته در کشور ازجمله تختی هم‌نشین بوده است. بعد‌ها در تربیت‌بدنی راه‌آهن مشغول به فعالیت شد و تیم والیبال راه‌آهن که یکی از معتبرترین و باافتخارترین باشگاه‌های والیبال در ایران بود و در سایر رشته‌ها هم به افتخارآفرینی موفق شده است، با مدیریت او اداره می‌شد، اما دغدغه او تنها در تیم‌داری خلاصه نشد و با راه‌اندازی شرکت تعاونی راه‌آهن، زمینه‌ساز حضور و استخدام تعدادی از ورزشکاران در آنجا شد. از او نقل می‌کنند که دغدغه زیادش برای ورزشکاران و تیم‌های ورزشی به قدری بود که با پیگیری‌های مادی و معنوی‌اش مشکلات شخصی ورزشکاران را هم حل می‌کرد. پیش‌کسوتان والیبال درباره او می‌گویند: موفقیت و دلسوزی رستمی فقط به والیبال معطوف نبود و پس از موفقیت در این رشته به سایر رشته‌ها هم کمک کرد و، چون فردی بود که برای ورزش وقت می‌گذاشت، از توانایی او در مدیریت سایر هیئت‌ها هم استفاده شد.

رستمی: دوست دارم همه کنار هم باشند
روز گذشته هم‌زمان با دیدار جمعی از اهالی رشته ورزشی والیبال به سراغ او رفتیم. قوچان‌نژاد، مخلصی، فعال، مشتاق و سالاری را به یاد می‌آورد که روزی از مربیان و بازیکنان باشگاه تحت مدیریت او و فعال در هیئت والیبال بودند. خاطراتش را بازگو می‌کند و از روز‌هایی که در کنار آن‌ها بوده است، می‌گوید. رستمی پس از بیان چند خاطره می‌گوید: خوش‌حالم که همه در کنار هم هستید و اتحاد دارید. دغدغه اصلی من همین است، نباید از هم فاصله بگیریم و نباید دور باشیم. وی ادامه می‌دهد: روزگاری در دل ورزش بودم و در رشته‌های مختلف فعالیت کردم. شاید امروز کسی من را نشناسد، اما خوش‌حالم که عمرم را برای ورزش و ورزشکاران گذاشتم. حضور شما من را خوش‌حال می‌کند، اما مهم‌تر از همه باهم بودن است. اگر همدل و متحد باشید، موفق می‌شوید. رستمی درباره علاقه‌اش به هواداران والیبال می‌گوید: والیبال در همه جای استان طرف‌دار داشت و با حضور بازیکنان و مربیان در کنار هم باشگاه راه‌آهن در کشور افتخارآفرینی می‌کرد. در ادامه این دیدار جبار قوچان‌نژاد، رئیس هیئت والیبال، گفت: زمانی تیمش در مازندران مشکلات سختی در حوزه تدارکات داشت و باید به مصاف تیم قدرتمندی می‌رفت. محمدعلی رستمی در مازندران حضور داشت و وقتی در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت، با حل مشکلاتشان زمینه‌ساز یک پیروزی بزرگ برای خراسانی‌ها در مازندران شد. قوچان‌نژاد او را شناسنامه و بزرگ والیبال استان معرفی می‌کند که حق بزرگی بر گردن این رشته و سایر رشته‌های ورزشی در استان دارد، رشته‌هایی که عمدتا با توجه او پا گرفتند و با مدیریتش توانستند افتخارآفرین شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->