پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها
پس از حضور در کمیسیون تلفیق مجلس؛

لاریجانی: بهتر است افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها به صورت پلکانی معکوس اجرا شود

  • کد خبر: ۱۳۲۶۷
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
لاریجانی: بهتر است افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها به صورت پلکانی معکوس اجرا شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها بهتر است به صورت پلکانی معکوس اجرا شود تا قشرهای پایین‌تر بیشتر بهره‌مند شوند، ضمن آن که علاوه بر نرخ ۱۵ درصدی افزایش حقوق، استثنائاتی درباره افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و خلبانان دیده شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، علی لاریجانی در حاشیه نشست امروز، دوشنبه ۹ دی ماه کمیسیون تلفیق بودجه ضمن تشکر از اعضای این کمیسیون، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به اقتضای شرایط تحریم بررسی بودجه باید به نحوی باشد که مایحتاج مردم تأمین شود تا فشار کمتری به آن‌ها وارد آید. همچنین حقوق‌‎ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که طبقات پایین‌تر، بهره بیشتری ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت و واقعی‌شدن بودجه باید تحقق پیدا کند، همه آمار و ارقام آن دقیق باشد و هیچ ملاحظه‌ای در این زمینه وجود ندارد، بیان کرد: درآمد‌ها و هزینه‌ها در بودجه هرچه شفاف‌تر باشد، مناقشات داخلی کشور کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید شرایط کسب و کار را ساده کنیم، افزود: در بسیاری از کشور‌ها جز در دو بخش بهداشت و درمان و امنیت، سرمایه گذاری، به اجازه دولت نیاز ندارد، زیرا شرایط سرمایه‌گذاری را دولت‌ها اعلام می‌کنند و هر سرمایه‌گذار در چارچوب اعلام شده، عمل کرده، دولت نیز نظارت می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: این برنامه در کشور ما نیز با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم، باید در خصوص سرمایه گذاری‌های خرد و متوسط اجرا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پایشی را اتاق بازرگانی در خصوص شرایط کسب و کار انجام داده که نشان می‌دهد اگر مانند بسیاری از کشور‌ها شرایط را برای سرمایه‌گذاری تسهیل نکنیم، سرمایه‌گذاری به خوبی انجام نمی‌شود. همچنین گاهی تعارض منافع سبب می‌شود که اجازه فعالیت در برخی از کسب و کار‌ها صادر نشود.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی اختیارات باید از حالت متمرکز خارج شده و استان‌ها اختیارات بیشتری داشته باشند، افزود: پیشنهاد‌هایی مطرح است تا تصمیم گیری‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها سریعتر انجام شود و کسانی که می‌خواهند در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند، نیاز به مجوز از مرکز نداشته باشند.

وی افزود: درخصوص تامین مایحتاج مردم، پیشنهاد‌هایی مطرح شد تا امکانات به خوبی به دست مردم برسد که این موضوع به همراه بحث سقف بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لاریجانی اظهار داشت: افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها بهتر است به صورت پلکانی معکوس اجرا شود تا قشر‌های پایین‌تر بیشتر بهره‌مند شوند، ضمن آن که علاوه بر نرخ ۱۵ درصدی افزایش حقوق، استثنائاتی درخصوص افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و خلبانان دیده شده است.

وی افزود: در مورد شرکت‌های دولتی نیز دیوان محاسبات بررسی‌هایی را انجام داده و پیشنهاد‌هایی را مطرح کرده است.

رئیس قوه مقننه گفت: واگذاری طرح‌های عمرانی رقم قابل توجهی دارد که با آن می‌توان واگذاری طرح‌های نیمه کاره را تسهیل کرد. می‌توان در سطح استان‌ها مقدماتی برای واگذاری‌ها تعیین و همین سازوکار را نیز برای واگذاری طرح‌های ملی ایجاد کرد. هدف از واگذاری‌ها باید این باشد که سرمایه‌گذار اگر در یک بازه زمانی به کاربری رسید، منابعی را که در اختیار داشته پس دهد و این موضوع می‌تواند نقدینگی را به سمت سرمایه اصلی کشور هدایت کند.
 
منبع: میزان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->