معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

بازگشت برهم صالح و توافق گروه‌های سیاسی بر سر انتخابات زود هنگام

  • کد خبر: ۱۳۲۷۵
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
بازگشت برهم صالح و توافق گروه‌های سیاسی بر سر انتخابات زود هنگام
رئیس‌جمهور عراق به درخواست پارلمان و با هدف تثبیت روند سیاسی و معرفی نخست‌وزیر به پارلمان، از سلیمانیه به بغداد بازگشت.

به گزارش شهرآرانیوز، همان طور که پیش‌بینی می‌شد، روز گذشته «برهم صالح» از سلیمانیه به بغداد بازگشت تا روال عادی تعیین نخست‌وزیر جدید در عراق، طی شود.
رئیس‌جمهور عراق پنجشنبه گذشته و پس از اعلام آمادگی برای استعفا، بغداد را به مقصد سلیمانیه ترک کرده بود. وی قبل از عزیمت به سلیمانیه، نامه‌ای را به پارلمان ارسال کرده و در آن متذکر شده بود که نامزد پیشنهادی فراکسیون سازندگی، مورد حمایت مردم نیست.
اوایل آذر گذشته هم «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، در واکنش به اعتراضات خیابانی، از این پست استعفاء کرده بود. او اکنون ریاست دولت پیشبرد امور را به عهده‌دارد. 


انتخابات زودهنگام


«مختار الموسوی» نماینده پارلمان عراق و عضو «ائتلاف فتح» اعلام کرد، گروه‌های سیاسی بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور توافق کرده‌اند.
الموسوی تاکید کرد، نخست‌وزیر جدید تنها شش ماه بر سر قدرت خواهد بود و در این مدت، انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود.


اظهارات برهم صالح


رئیس‌جمهور عراق دیروز در دیدار با سفیر ژاپن در بغداد، ضمن صحبت درباره روابط میان دو کشور، در ارتباط با اوضاع جاری عراق نیز سخنانی را بر زبان آورد.
برهم صالح بر احترام گذاشتن به اراده مردم عراق برای انجام اصلاحات و مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در سیاست داخلی این کشور تأکید کرد.
همچنین، «محمد الخالدی» رئیس‌فراکسیون «بیارق الخیر» عراق اعلام کرد، فردا (امروز) برهم صالح با ۱۷۰ نماینده پارلمان دیدار و با آن‌ها در‌باره نخست‌وزیر آتی گفتگو می‌کند.
وی اظهارات برخی که می‌گویند، برهم صالح با خودداری از معرفی نامزد مورد نظر فراکسیون اکثریت به پارلمان، قانون اساسی را زیر پا گذاشته است، را رد کرد و گفت: رئیس‌جمهور قانون اساسی را نقض نکرده و صحبت کردن در این باره درست نیست.

 

آغاز هشتمین مرحله عملیات «ارادة النصر»


فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق، صبح دیروز از آغاز هشتمین مرحله از عملیات «ارادة النصر» علیه تروریسم در پنج محور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این عملیات نظامی از کوه‌های «حمرین» و مناطق جنوب و غرب استان‌های کرکوک و صلاح‌الدین آغاز شده است.
«عبدالامیر رشید یارالله» معاون فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد، به دستور نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیرو‌های مسلح و تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک، صبح امروز (۸ دی)، هشتمین مرحله از عملیات ارادة النصر از پنج محور آغاز شده است.
بر اساس این گزارش، محور نخست با فرماندهی عملیات نینوا، محور دوم با فرماندهی عملیات الجزیره، محور سوم با فرماندهی عملیات صلاح‌الدین، محور چهارم با فرماندهی عملیات دیاله و محور پنجم نیز با مقر فرماندهی عملیات مشترک در کرکوک انجام‌ می‌شود.
طبق این خبر، این مرحله با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق، ائتلاف بین‌المللی و حشد عشائری و شماری از نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی انجام می‌شود.
این عملیات شامل بازرسی و پاک‌سازی مناطق و روستاها، تعقیب بقایای داعش و برقراری امنیت کامل در این مناطق است.
اواسط تیرماه گذشته، مرحله نخست عملیات گسترده ارادة النصر، با هدف پاک‌سازی مناطق محصور بین استان‌های صلاح‌الدین، نینوا و الانبار تا مرز‌های بین‌المللی عراق و سوریه آغاز شده و تاکنون هفت مرحله از این عملیات در بخش‌های مختلف عراق، با موفقیت انجام شده است.
دولت عراق ۲۰ آذر ۱۳۹۶ آزاد‌سازی کلیه اراضی این کشور از دست داعش پس از سه سال نبرد را اعلام کرده بود. این روز با نام «یوم النصر» (روز پیروزی)، در تقویم عراق ثبت شده و تعطیل رسمی است.
اما عملیات پاک‌سازی و تعقیب باقی مانده‌های داعش، در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد. به ویژه که در سایه تظاهرات جاری در عراق و ناآرامی‌های اخیر، برخی منابع از تلاش داعش برای تقویت خود و حمایت آمریکا از این گروه تروریستی خبر می‌دهند.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->