معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

تاکید بر افزایش تعاملات و توسعه همکاری دو کشور ایران و چین

  • کد خبر: ۱۳۳۳۱
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
تاکید بر افزایش تعاملات و توسعه همکاری دو کشور ایران و چین
محمد جواد ظریف و وانگ یی، وزیران خارجه ایران و چین روز سه شنبه در پکن بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به حمایت چین از چند جانبه گرایی گفت: نقش چین در حمایت از مسایل بین المللی از جمله مسایل مربوط به ایران بسیار مهم است.
ظریف ضمن انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران خواستار مقابله جامعه بین المللی با یک جانبه گرایی و حمایت از چند جانبه گرایی شد.
وی با اشاره به برقراری روابط استراتژیک میان تهران و پکن گفت: ارتقا روابط دوکشور به سطح راهبردی، بیانگر اشتیاق تهران و پکن برای افزایش تعاملات و روابط است.
ظریف با اظهار خرسندی از حضور در چین گفت: اینکه در آخرین روز سال ۲۰۱۹ با شما و روز گذشته نیز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار داشتم مایه خوشبختی است.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به چندمین سفر خود به چین در سال ۲۰۱۹ گفت: نزدیکی این روابط نشان می‌دهد دو کشور باید ارتباط نزدیک و چهره به چهره با یکدیگر داشته باشند.
او اظهار کرد این سفر‌ها نشان دهنده آن است که رهبران دو کشور دیدگاه راهبردی نسبت به روابط با چین دارند.
ظریف تصریح کرد: باید ضمن استمرار روابط، در مورد مسایل مختلف رایزنی کنیم و این سفر نیز با همین منظور انجام شده است.


ضرورت تبادل نظر چین و ایران


وانگ یی» وزیر خارجه جمهوری خلق چین نیز در این دیدار با اشاره به قدمت روابط دو کشور بر توسعه و تقویت این روابط تاکید کرد.
او گفت دو کشور در شرایط کنونی نیاز دارند ضمن حفظ ارتباطات در مورد مسایل مختلف با یکدیگر تبادل نظر کنند.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ساعتی پیش در راس هیاتی عالی‌رتبه برای دیدار و گفتگو با همتای چینی خود وارد پکن شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->