«آلیس استس دیویس» در گذشت | خداحافظی با طراح لباس «سفیدبرفی»

  • کد خبر: ۱۳۳۵۶۱
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
«آلیس استس دیویس» در گذشت | خداحافظی با طراح لباس «سفیدبرفی»
آلیس استس دیویس، طراح لباس نامدار و شناخته‌شده دیزنی در ۹۳ سالگی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آلیس استس دیویس نخستین تجربیات حرفه‌ای خود در حوزه طراحی لباس را با طراحی البسه زنانه آغاز کرد اما سرنوشت او را به جهان سینما و کمپانی والت‌دیرنی رساند و بیش از پنج دهه به عنوان طراح لباس فیلم‌ها، سریال‌ها و پارک‌های موضوعی دیزنی مشغول فعالیت بود و عمده شهرت او نیز به واسطه این حضور قدرتمند و طولانی‌مدت در این کمپانی سینمایی بود.

دیویس روز پنجشنبه (۳ نوامبر ۱۲ آبان ماه) در خانه شخصی خود در لس فلیز در شهر لس‌آنجلس درگذشت. این خبر توسط سخنگوی کمپانی والت‌دیزنی تایید شده است.

آلیس استس دیویس در سال ۲۰۰۴ از سوی کمپانی دیزنی به عنوان یک اسطوره معرفی شد. او بین سال های ۱۹۵۶ تا ۲۰۰۰ همسر مارک دیویس انیماتور مشهور و یکی از افراد اسطوره ای کمپانی دیزنی بود. نام این زوج روی دو پنجره کنار هم در خیابان اصلی دیزنی لند حک شده است.

آلیس استس سال ۱۹۲۹ در کالیفرنیا زاده شد. او در سال ۱۹۴۷ بورس آموزشی دانشگاه هنر کالیفرنیا را دریافت کرد و در همان زمان به یک مدرسه شبانه آموزش انیمیشن رفت. مارک دیویس همسر آینده این طراح لباس که در کارهای مهم دیزنی مانند «سفید برفی و هفت کوتوله» و «بامبی» حضور داشت، یکی از اساتید دانشگاه هنر در کالیفرنیا در آن زمان بود.

آلیس استس سال ۱۹۶۳ برای کار در نمایشگاه بین المللی شهر نیویورک توسط والت دیزنی در کمپانی دیزنی استخدام شد. او در سال ۱۹۶۵ براساس طرح های همسرش لباس هایی را برای بخش «دزدان دریایی کاراییب» مجموعه دیزنی لند خلق کرد.

در بیانیه دیزنی آمده است: او همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب ما خواهد داشت و عمیقا دلتنگش خواهیم شد.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->