معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

دلار ۹۵۰ تومان ارزان شد|ریزش قیمت دلار تا کی ادامه دارد؟ (۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۳۸۶۳
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
دلار ۹۵۰ تومان ارزان شد|ریزش قیمت دلار تا کی ادامه دارد؟ (۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱)
 همزمان با ورود بازارساز به بازار ارز و البته هشدار‌های قضایی به خریداران ارز، صف‌های خرید ارز نسبت به روز‌های قبل کاهش محسوس داشته و همین امر نیز موجب کاهش ۹۵۰ تومانی قیمت دلار نسبت به دیروز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی افزایش قیمت ارز در روز‌های اخیر با ورود جدی بازارساز در بازار و عرضه اوراق گواهی سکه در بورس کالا، از دیروز مسیر قیمتی در بازار طلا و ارز معکوس و نزولی شد.

قیمت دلار که دیروز در کف بازار ۳۶۷۵۰ تومان هم قیمت خورده بود هم اکنون در بین بازاری‌ها به ۳۵۸۰۰ تومان رسیده است. قیمت خرید دلار از مردم نیز در بازار به ۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافته است.

 قیمت دلاردر کانال‌های تلگرامی در کانال ۳۶ هزار، اما در کف بازار ۳۵ هزار تومان است

نکته مهم، اما در قیمت‌های اعلامی کانال‌های تلگرامی خرید و فروش ارز است؛ در ساعتی که قیمت فروش ارز در کف بازار به ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده، کانال‌های تلگرامی قیمت فروش دلار را ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام می‌کنند!

بار‌ها در نوسانات ارزی مشاهده شده که کانال‌های تلگرامی و سفته بازی با درج نرخ‌های غیرواقعی و اخبار ضد و نقیض مانع از کاهش قیمت‌ها در بازار می‌شوند. این کانال‌ها با درج قیمت‌های غیرواقعی و بالاتر از بازار به التهابات دامن می‌زنند.

از صبح امروز سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ارز پرشتاب شده، ولی همین کانال‌ها با درج خبر‌های غیرواقعی سعی در ایجاد تنش در بازار ارز دارند.

حجم تقاضای خرید ارز کم شد

فعالان بازار ارز می‌گویند: حجم تقاضا برای خرید ارز نسبت به روز‌های گذشته به شدت کاهش یافته و از خرید‌های هیجانی نیز کاسته شده است.

مشاهدات میدانی از خیابان فردوسی نیز نشان میدهد که از حجم صف‌های خرید ارز نیز نسبت به روز‌های گذشته به شدت کاسته شده است. از جمله دلایل کاهش صف‌های خرید را می‌توان به هشدار‌های قضایی به خریداران ارز طی روز‌های گذشته اشاره کرد.

هشدار قطع یارانه و وضع مالیات به مردمی که برای دریافت سود یک میلیونی کارت ملی خود را به دلال‌های ارز اجاره می‌دهند باعث شده تا مانند روز‌های قبل شاهد صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها و شعب منتخب بانک‌ها نباشیم.

در عین حال همزمان با راه‌اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی، برخی از صرافی‌ها نوبت‌دهی مشتریان‌شان را به سامانه منتقل کرده اند و بصورت انلاین به متقاضیان ارز می‌فروشند.

دستگیری دلال‌ها از کف بازار

تعدادی از صراف‌ها درباره وضعیت بازار ارز طی روز جاری به خبرنگار تسنیم گفتند: از دیروز نیروی انتظامی هم وارد بازار شده و تعدادی از دلال‌های اصلی بازار را دستگیر کرده است. امروز نسبت به روز‌های قبل دلال‌های کمتری در بازار حضور دارند.

گفتنی است، همزمان با تشدید التهابات در بازار ارز و افزایش فعالیت‌های سفته‌بازی در این بازار، فرمانده نیروی انتظامی از برخورد با اخلال‌گران ارزی خبر داد.

سردار حسین رحیمی اعلام کرد: در رابطه با برخورد با اخلالگران بازار ارز که در ۳ مرحله به اجرا گذاشته شد ۱۷ نفر از سوداگران بازار ارز و معاملات فردایی دستگیر شدند و ۵۴۴ هزار و ۵۷۶ واحد ارز به ارزش تقریب ۱۸ میلیارد تومان کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه معاملات فردایی با توجه به قانون ممنوع است، گفت:‌این موضوع به‌طور جد از سوی پلیس دنبال می‌شود و با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.

مردم کارت ملی خود را به دلال‌های ارزی اجاره ندهند

هرچند از میزان صف خرید مقابل صرافی‌ها نسبت به روز‌های گذشته کاسته شده، ولی مشاهدات میدانی خبرنگار از بازار ارز نشان می‌دهد همچنان تعدادی از مردم با اجاره کارت ملی خود به دلال‌ها در صف‌ها حضور دارند.

صراف‌های خیابان فردوسی تأکید دارند که کماکان تعدادی از دلال‌ها مقابل شعب منتخب بانک‌های فروشنده ارز توافقی حضور دارند؛ این دلال‌ها کارت‌های ملی مردم را اجاره کرده و ۲۰۰۰ دلار سهمیه‌ای را از بانک دریافت می‌کنند.

این درحالی است که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز در پیامی از مردم خواسته با توجه به مشاهده مواردی از سوءاستفاده دلالان از کارت ملی افراد برای خرید ارز با هدف سودجویی و تبعات این اقدام غیرقانونی برای دارنده کارت، دقت لازم را داشته باشند.

در پیام ارسالی به مردم تأکید شده که "بدیهی است اطلاعات هویتی خریداران برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد و تبعات عدم رعایت ضوابط مقرر در قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده دارنده کارت ملی خواهد بود".

سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم رسماً اعلام کرد خرید ارز توسط افراد فعالیت اقتصادی محسوب می‌شود و حتماً در دهک بندی خانوار‌ها اثرگذار است.

فعالان بازار ارز البته تأکید دارند که هشدار‌های قطع یارانه و وضع مالیات به مردم برای خرید ارز تا حدودی جواب داده است؛ ولی باید همین تعداد باقی مانده نیز نسبت به اجاره کارت ملی به دلال‌ها هوشیار باشند.

قیمت دلار ارزان‌تر می‌شود؟

بازاری‌ها می‌گویند ادامه همین مسیر می‌تواند باعث کاهش بیشتر قیمت ارز در روز‌های آینده شود. البته اگر شبکه صرافی‌ها نیز به صورت گسترده وارد چرخه مبادلات شوند حتماً سرعت کاهش قیمت ارز بیشتر خواهد شد.

صراف‌ها می‌گویند در صورت تمدید یکساله مجوزشان و حضور گسترده صرافی‌ها در بازار ارز، قیمت ارز می‌تواند سه چهار هزار تومان کاهش یابد.

فعالان بازار ارز تأکید دارند: اگر صرافی‌ها تخلف نکرده باشند و فعالیت‌شان در راستای مقررات باشد، بدون افزایش سرمایه مد نظر بانک مرکزی فعلاً مجوزشان تمدید شود تا بتوانند به کاهش التهابات در بازار کمک کنند.

منبع:تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->