واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

کتاب «شیر خدا علی(ع)» در بازار نشر

  • کد خبر: ۱۳۴۲۴۰
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کتاب «شیر خدا علی(ع)» در بازار نشر
کتاب «شیر خدا علی(ع)» وارد بازار نشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «شیر خدا علی(ع)» به قلم علی شعیبی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. این اثر که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، تلاش دارد زندگی و زندگانی امیرالمؤمنین، امام علی(ع) را از تولد تا شهادت ایشان روایت کند.

شعیبی ضمن اشاره به جزئیاتی درباره این اثر گفت: مطالب این کتاب به صورت داستان‌های کوتاه و ساندویچی و با رعایت ترتیب تاریخی بیان شده است. در قسمت‌های مختلف کتاب بخشی با عنوان «بدانید و بشناسید» آمده که برای توضیحات تکمیلی تعبیه شده است.

نویسنده کتاب «شیر خدا علی (ع)» ادامه داد: در این کتاب به نقش برجسته منافقان و یهود به صورت ویژه پرداخته شده است. دسیسه‌ها و دست‌های پنهان آن‌ها برای اختلاف‌افکنی میان مسلمانان و بر هم زدن جامعه اسلامی از جمله موضوعاتی است که تلاش شده در این اثر برای نوجوانان در بستر تاریخی شرح داده شود.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: پیامبر (ص)، زخمی و مجروح، در میان دشمنان محاصره شد. دشمن دندان پیامبر (ص) را شکسته و با ضربه شمشیری، صورت حضرت را شکافته بود. دسته‌های ۵۰ نفره به پیامبر حمله می‌کردند و علی (ع) فداکارانه آن‌ها را عقب می‌راند تا آنجا که زخم‌های زیادی بر تن ابوتراب وارد شد و شمشیرش شکست.

پیامبر (ص) شمشیر خود را که «ذوالفقار» نام داشت، به دست علی (ع) داد. فرزند ابی‌طالب پهلوانانه به مبارزه ادامه می‌داد. در این هنگام جبرئیل بر پیامبر (ص) نازل شد گفت: «این نهایت فداکاری است که علی (ع) از خود نشان می‌دهد». رسول خدا (ص) فرمود: «هو مِنّی و أنا مِنه؛ علی (ع) از من است و من از علی (ع) هستم.»

جبرئیل گفت: «و من نیز از شما دو نفر هستم». سپس صدایی از آسمان شنیده شد که همه شنیدند:

«لا سَیفَ اِلاّ ذُوالفَقار، لا فَتی اِلاّ عَلی؛ شمشیری، چون ذوالفقار نیست و جوانمرد شجاعی مانند علی (ع) وجود ندارد». سپس علی (ع)، پیامبر (ص) را عقب برد.

علی شعیبی پیش از این نیز آثاری درباره ائمه اطهار (ع) برای گروه سنی نوجوان نوشته است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان نوجوان همراه شده است. از جمله این آثار می‌توان به کتاب «مقتل نوجوان» اشاره کرد؛ نخستین اثری که در قالب مقتل که تلاش دارد واقعه کربلا را در این قالب برای گروه سنی نوجوان روایت کند.

کتاب «شیر خدا علی» با تصویرگری موسوی آوندین در ۲۴۸ صفحه از سوی نشر معارف منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->