نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سرخط خبرها

علی رغم انتقاد طالبان؛ بازداشت مهاجران افغانستان در پاکستان ادامه دارد

  • کد خبر: ۱۳۴۲۶۸
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
علی رغم انتقاد طالبان؛ بازداشت مهاجران افغانستان در پاکستان ادامه دارد
به رغم انتقاد تند مقامات طالبان از برخورد پلیس پاکستان با مهاجران افغانستان، منابع خبری اعلام کردند که 122 مهاجر افغان به دلیل ورود غیرقانونی به پاکستان بازداشت شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که ۱۲۲ مهاجر افغان از سوی پولیس در ایالت سند آن کشور بازداشت شده‌اند.

به نوشته نیشن، این افراد به دلیل مهاجرت غیرقانونی و عدم داشتن سند هویت توسط پلیس بازداشت شدند.

سخنگوی پلیس سند در این باره گفت: مهاجران غیرقانونی افغانستان به دلیل ورود غیرقانونی و همراه نداشتن اسناد هویتی توسط پلیس بازداشت شدند.

اداره امور مهاجران سازمان ملل اعلام کرده است که به دنبال تحولات اخیر در افغانستان، پاکستان با موج جدید از مهاجرت شهروندان افغان به این کشور مواجه است.

«قیصرخان افریدی»، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به خبرگزاری آناتولی گفت: پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان بیش از ۲۵۰ هزار نفر از اتباع این کشور وارد پاکستان شدند.

وی افزود: «بیش از 250 هزار نفر از اتباع افغانستان طی ۱۰ ماه گذشته و به دنبال قدرت گرفتن طالبان به پاکستان سفر کردند.»

از طرف دیگر، وزیر خارجه طالبان در دیدار کاردار سفارت پاکستان ضمن انتقاد از عملکرد پلیس این کشور در برابر مهاجران گفته که این گونه اقدامات به ضرر هردو کشور است.

وزیرخارجه به کاردار سفارت پاکستان گفت است که :«روش اخیر پلیس پاکستان با افغان‌ها نادرست، تحریک‌آمیز و به ضرر هر دو کشور است.»

این درحالی است که مهاجران افغان درپاکستان خصوصا از پلیس ایالت سند شکایت کرده می‌گویند که دراین اواخر آنها گرفتار و آزار و اذیت می‌شوند.

از طرف دیگر وزارت خارجه‌ دولت موقت طالبان اعلام کرده است که پلیس پاکستان در ایالت سند این کشور از چندی پیش تاکنون با مهاجرین افغان بدرفتاری می‌کند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->