برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

واکنش رئیس حوزه هنری خراسان رضوی به خبر تعطیلی کافه کتاب آفتاب + فیلم

  • کد خبر: ۱۳۴۳۳۸
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
واکنش رئیس حوزه هنری خراسان رضوی به خبر تعطیلی کافه کتاب آفتاب + فیلم
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در حاشیه نشست خبری که امروز، ۲۱ آبان، به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شده بود، در پاسخ به سؤالی درباره تعطیلی کافه کتاب آفتاب مواضع خود را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید عسکری دراین‌باره گفت: برخی عزیزان در فضای تئاتر، کتاب و سینما هر آنچه دلشان می‌خواهد به فضای رسمی کشور می‌گویند، ولی در جایی که قرار است یک اتفاق جدی بیفتد و امتیازی که نظام به آن‌ها داده است، قطع شود، فریاد وا اسلاما سر می‌دهند. نمی‌شود شما در سه ماه گذشته هر آنچه در چنته دارید برای ضدیت با فضای فرهنگی و نظام خرج کنید و بعد بگویید «چرا من را تعطیل می‌کنی؟» در غرب هم که لیبرال‌ترین و دمکرات‌ترین کشور‌ها هستند، سلیبریتی‌ها درباره نظام حرف نمی‌زنند.

عسکری در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفت: خود من از آقای حسین‌زاده، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، مطالبه کردم که چرا دوستانی که نکات تعرض‌آمیز جدی بیان کردند، در هفته کتاب و دیگر رویداد‌ها به آن‌ها امتیاز می‌دهید.

وی یادآور شد: در استوری‌هایی که منتشر شده است، امضای خود من هست؛ سال ۱۳۹۱ یا ۹۲، زمانی که مدیر فرهنگ‌سرای بهشت بودم، بیشترین تلاش را کردم تا کتاب‌فروشی آقای قدسی از ۲ مغازه به ۴ مغازه و ۶ مغازه تبدیل شود. همچنین تلاش کردم کتاب‌فروشی‌های دیگر رونق یابند. امروز برخی از همین دوستان از این امتیازات استفاده می‌کنند و بر علیه نظام حرف‌هایی می‌زنند که باید هزینه دهند. اتفاقا من می‌گویم چرا اینجا پلمب نشود.

عسکری در پایان گفت: به‌نظرم باید جمع‌های جدی تشکیل شود و این دوستان درباره مواضع خودشان صحبت کنند.


گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->