بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی
سرخط خبرها

افزایش ۵۷ درصدی مسمومیت گازی در ۷ ماهه اول امسال

  • کد خبر: ۱۳۴۳۷۰
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
افزایش ۵۷ درصدی مسمومیت گازی در ۷ ماهه اول امسال
متخصص پزشکی قانونی مشهد از افزایش ۵۷ درصدی مسمومیت گازی در ۷ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ همه ساله با فرارسیدن فصل سرما حوادث ناشی از مسمومیت‌های گاز co2 افزایش می‌یابد. حوادثی که باعث جان باختن تعدادی از هموطنان می‌شود.

این مسمومیت‌ها به سادگی قابل پیشگیری هستند و افراد می‌توانند با رعایت نکات ایمنی از بروز آنها جلوگیری کنند.

افزایش موارد مسمومیت در مقایسه با سال گذشته

دکتر حجازی، متخصص پزشکی قانونی در این باره می‌گوید: «گاز زغال، گازی است که به دلیل سوخت ناقص ایجاد می‌شود و بخاری، آب گرمکن و پکیج می‌تواند دلیل ایجاد آن باشد. حتی اگزوز ماشین هم می‌تواند، منبع تولید این گاز باشد.»

او در ادامه گفت که در فضای سربسته باید با رعایت اصول ایمنی از بخاری و انواع دیگر استفاده کرد. در واقع در رابطه با گرم شدن، رعایت اصول ایمنی در اولویت ما باید قرار داشته باشد.

حجازی ادامه داد: ما نباید از اصول ایمنی غافل بشویم. در سال ۱۴۰۰ چهل و یک مورد فوتی ناشی از گاز گرفتگی داشته‌ایم و مقایسه هفت ماهه ۱۴۰۰ با ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که فوتی‌های ناشی از سئو (گاز) در استان خراسان رضوی ۵۷ درصد رشد یافته است.

احتراق ناقص باعث مسمومیت گازی می‌شود

دکتر عرفانی معاونت تشریح پزشکی قانونی نیز در این باره گفت: «مرگ ناشی از مسمومیت سئو در دیدگاه عام ناشی از احتراق ناقص مواد سوختی است.»

او گیجی، سردرد و تهوع را از علایم مسمومیت گازی عنوان کرد و افزود که پس از افزایش کاهش هوشیاری فرد مسموم به کما می‌رود. اگر فرد در مرحله اول مسمومیت تشخیص داده شود، امکان نجات او وجود دارد.

۱۲۵ آماده مشاوره رایگان برای افزایش ایمنی خانه‌ها است

اسدی، رییس اداره عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد نیز در این باره خاطرنشان کرد: «مرگ خاموش با فرارسیدن فصل سرما افزایش می‌یابد که هموطنان ما می‌توانند با اقداماتی ساده از این مرگ جلوگیری کنند.»

این آتش نشان مشهدی تصریح کرد: بررسی دودکش‌ها، چک کردن داخل لوله هواکش گاز، لمس لوله‌های بخاری و اطمینان از داغ بودن آن، تغییر رنگ شعله و استفاده از لوله استاندارد و سنسور گاز سئو می‌تواند ایمنی خانه‌ها را افزایش دهد.

اسدی با افزایش ماموریت آتش نشان‌ها همزمان با سرد شدن هوا افزود: «هر آتشی که روشن شود گاز سئو را ایجاد می‌کند. شماره ۱۲۵ آماده هرگونه مشورت رایگان به هموطنان برای افزایش ایمنی در این باره است.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->