قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

شمارش معکوس برای آغاز عملیات اجرایی پدیده کیش|قفل پدیده با تدبیر دبیر جدید شورای مناطق آزاد باز خواهد شد

  • کد خبر: ۱۳۴۴۶۲
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
  • ۳
شمارش معکوس برای آغاز عملیات اجرایی پدیده کیش|قفل پدیده با تدبیر دبیر جدید شورای مناطق آزاد باز خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت پدیده شاندیز اعلام کرد: سرمایه گذاری چند هزار میلیاردی برای توسعه شهر افسانه‌ای کیش با مشارکت بخش خصوصی در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

گروه اقتصاد|شهرآرانیوز، حجت الاسلام محمود جواهری در گفتگو با شهرآرانیوز اعلام کرد: در شهریور ماه امسال از طریق سامانه اطلاع رسانی ناشران (کدال) اعلام شد که برای شروع عملیات اجرایی پروژه کیش تفاهم نامه اولیه با شرکت بین المللی افسانه سازان آینده کیش (سهامی خاص) تنظیم شده است.
وی علت به تاخیر افتادن عقد قرارداد تاکنون را اینگونه توضیح داد: عقد قرارداد منوط به تایید دوباره مجوز‌هایی است که در سال‌ها ۸۸ تا ۹۲ برای عملیات اجرایی پدیده کیش اخذ شده است. به عنوان مثال مجوز تراکم ۲۷۰ درصدی در جزیره کیش توسط شرکت پدیده اخذ شده است و بخش اعظمی از تمام هزینه‌های قانونی برای این مهم پرداخت شده است.
عضو هیئت مدیره شرکت پدیده شاندیز ادامه داد: با این حال از آنجا که این قسم مجوز‌ها در جزیره کیش تقریبا بی سابقه است، مدیران و مسئولان کنونی درباره این مجوز‌ها تردید دارند و مقاومت می‌کنند. از این رو باید پیش از شروع هرگونه عملیاتی باید دوباره این مجوز‌ها تایید شود.

دستور مقام قضایی برای پایداری مجوز‌های پدیده در کیش

حجت الاسلام محمود جواهری با اشاره به همکاری مقام محترم قضایی نیز افزود: ۲۷ مهر مقام قضایی، دکتر غلامی، قاضی اجرای احکام در پرونده پدیده، با مسئولان کیش جلسه گذاشت و برای پایداری پروانه‌ها و مجوز‌ها مهلت یک ماهه تعیین کرد.
وی ضمن اشاره به همکاری حجت اله عبدالملکی، دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی نیز گفت: از عملکرد جهادی این مدیر جوان تشکر می‌کنم. ایشان با یک واسطه‌ای با بنده تماس گرفتند و وضعیت را پیگیر شدند و خواسته ما را پرسیدند. بنده نیز تصریح کردم که به جز مصوبه و توافق نامه مقام قضایی مطالبه‌ای نداریم و ایشان نیز قول مساعد دادند.
عضو هیئت مدیره شرکت پدیده تصریح کرد: دکتر عبدالملکی از منطقه آزاد کیش خواسته اند گزارش آخرین وضعیت شهر افسانه‌ای را خواستند تا دستورات اقدامات لازم را بعد از آن صادر کنند. بدیهی است که اگر مجوز‌های لازم از سوی دبیر شورای مناطق آزاد کشور صادر شود دیگر برای شروع عملیاتی اجرایی و توسعه شهر افسانه‌ای کیش مشکلی نخواهیم داشت.

نقش پهلوان در شهر افسانه‌ای پدیده کیش

حجت الاسلام جواهری ضمن تاکید بر هماهنگی میان اعضای هیئت مدیره شرکت پدیده و انسجام درونی میان آن‌ها ادامه داد: همانطور که در اطلاعیه رسمی شرکت در کدال قید شده است. تفاهم نامه عقد قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری برای شروع عملیات اجرایی پروژه کیش با شرکت بین المللی افسانه سازان آینده کیش (سهامی خاص) انجام شده است که آقای محسن پهلوان مقدم در مدیریت آن نقش مهمی دارد.
وی افزود: تامین سرمایه مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی در شهر افسانه‌ای کیش نیز به صورت مشارکتی انجام خواهد شد. حدود ۳ هزار میلیارد تومان اموال غیر منقول و نقدینگی از سوی شرکت توسعه تامین خواهد شد و همین مقدار توسط شرکت افسانه سازان آینده کیش تامین می‌شود. علاوه بر این امیدواریم با توجه به شخصیت آقای پهلوان، سرمایه گذاران دیگری هم به این پروژه جذب شوند.
عضو هیئت مدیره شرکت پدیده در خصوص فراخوان جذب ۳۷۰۰ نفر نیرو برای عملیات اجرایی شهر افسانه‌ای کیش تصریح کرد: در سال ۹۳ در پروژه کیش حدود ۱۲ هزار نفر نیروی کار اعم از متخصص و کارگر مشغول فعالیت بودند. خوابگاهی که برای این نیرو‌ها ساخت شد و هم اکنون در مرحله اورهال است برای چنین جمعیتی ظرفیت دارد.
جواهری ادامه داد: فراخوانی که صورت گرفته در واقع برای تهیه بانکی اطلاعاتی است که در زمان آغاز به کار جذب نیرو سریعا اتفاق بیافتد. با این حال هم اکنون حدود ۲۵۰ نفر در پروژه کیش مشغول به کار هستند.
جواهری به نمایندگی ازهیات مدیره وسهامداران پدیده ازمقامات استانی بویژه مقامات قضائی تشکرکرد و اذعان داشت همگی برآن هستندکه سهامداران پدیده پس از سال‌ها به حق وحقوق خودبرسند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
1
آینده ای نه چندان دور یعنی چند سال دیگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
0
انشاالله
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
0
0
انشاالله که سهامداران زجر کشیده به حق وحقوق خود برسند انشاالله
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->