رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

نتانیاهو: روابط با کشور‌های عربی با موافقت عربستان صورت گرفت

  • کد خبر: ۱۳۴۷۴۲
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
نتانیاهو: روابط با کشور‌های عربی با موافقت عربستان صورت گرفت
بنیامین نتانیاهو گفت: عادی سازی روابط اسرائیل با کشور‌های عربی بدون موافقت عربستان امکان پذیر نبود.

به گزارش شهرآرانیوز، بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه در یک گفت و گوی رادیویی افزود: صلح با عربستان به معنای پایان درگیری و اختلافات عربی – اسرائیلی است.

عربستان تاکنون بارها داشتن ارتباط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرده است ولی گزارش های مختلفی درباره وجود این رابطه محرمانه و مخفیانه منتشر شده است.

روزنامه صهیونیستی هارتص تیرماه ۱۴۰۱ در گزارشی از نقش بندر بن سلطان در تقویت روابط عربستان و رژیم صهیونیستی، وی را مهندس برقراری و تقویت این روابط معرفی کرد.

این روزنامه اضافه کرد: جرقه روابط رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی از زمان اعلام طرح صلح عربی در سال ۱۹۸۱ توسط ملک فهد که در آن زمان ولیعهد عربستان بود زده شد.

از زمان انعقاد قرارداد سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در ۲۵ شهریور سال ۱۳۹۹ در کاخ سفید که تاریخ ننگینی برای عرب‌های سازشکار منطقه بشمار می‌رود، معلوم شد که ولیعهد سعودی به دستور "دونالد ترامپ" رییس جمهوری سابق آمریکا، پشت قضیه این سازش قرار دارد و این قرار داد عملا زمینه ساز و جاده صاف کن دیگر کشورهای عربی به ویژه عربستان برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی است.

روزنامه فرامنطقه ای «رأی الیوم» نیز پیشتر با انتشار یادداشتی از «حماد صبح» نویسنده فلسطینی پیش‌بینی کرد که عادی‌سازی رسمی روابط ریاض و تل‌آویو نزدیک است.

این وبگاه نوشت: «رژیم سعودی تشنه‌لب، در حال چرخش به دور برکه عادی‌سازی رسمی روابط و سازش با رژیم اسرائیل است که این چرخش قراین بسیاری داشته که هر از گاهی همراه با شرایط مناسب پدیدار شده است».

این نویسنده فلسطینی در مقاله خود به اظهارات «بندر بن سلطان» رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی در اکتبر سال ۲۰۲۰ اشاره کرده که گفته بود، «زمان آن فرا رسیده که عربستان سعودی ابتدا به منافع خاص خود به عادی‌سازی روابط با اسرائیل نگاهی بیفکند».

رأی الیوم همچنین نوشته است که قاعدتا امارات و بحرین نمی‌توانستند روابط خود با اسرائیل را اینگونه فراگیر عادی‌سازی کنند، مگر با موافقت رژیم سعودی که اظهارات «یوسی کوهن» رئیس سابق موساد خود مهم‌ترین مهر تأیید بر نزدیک بودن عادی‌سازی روابط رژیم سعودی با اسرائیل است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->