شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

استاندار: مسکن در معیشت مردم سهم بسیار زیادی از نظر اقتصادی دارد

  • کد خبر: ۱۳۴۹۲۹
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
استاندار: مسکن در معیشت مردم سهم بسیار زیادی از نظر اقتصادی دارد
استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن روستایی خراسان رضوی گفت: مسکن در میعشت مردم سهم بسیار زیادی از نظر اقتصادی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یعقوبعلی نظری امروز ۲۴ آبان ماه در آیین آغاز واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن روستایی خراسان رضوی که برای اولین بار در کشور و در روستای تبادکان و در جوار امام زادگان تبادکان با حضور مسولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز موضوع مسکن به دلیل شرایط و تنگاهای معیشتی از اهمیت زیادی برخوردار است. مسکن در میعشت مردم سهم بسیار زیادی از نظر اقتصادی دارد.

وی افزود: موضوع تهیه مسکن در اولویت دولت سیزدهم است. موضوع ایجاد مسکن در ابتدا و حتی قبل از شروع فعالیت دولت به مردم وعده داده شده است و ما مکلفیم در ارتباط با این موضوع همه ظرفیت‌ها و توان استان را به کار گیریم تا این مهم محقق شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه روستاها واحدهای سیاسی و جغرافیایی مولد کشور هستند بیان کرد: بنابراین اهمیت دارد که بتوانیم در روستاها ساکنین را ثتبیت کرده و مشکلات آنها را به دلایل مختلف در موضوع مسکن کاهش دهیم. لذا تامین و تهیه زمین و کمک به ساخت مسکن روستایی در اولویت اقدامات نهضت ملی مسکن در استان قرار دارد.

نظری خاطر نشان کرد: روستاییان در ارتباط با ساخت مسکن چند مشکل داشته‌اند. گاهی در مواجه با روستاییان اولین درخواست‌ آنها این بود که مجوز ساخت مسکن را دریافت کنند. گاهی نیز مسکن‌ را ساخته‌اند ولی با مشکل آب، برق و گاز رو به رو می‌شوند. با بررسی‌های دستگاه‌های مربوطه برای حل هر دو موضوع نیاز بود تا طرح هادی روستاهای خراسان رضوی بازنگری شده و در این رابطه طرح هادی ۱۱۱۳ روستا در برنامه بازنگری طرح هادی قرار گرفت. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت این کار را به عهده دارد. بخشی از برنامه به اتمام رسیده و در مراحل اجرا قرار دارد. اگر مشکل این طرح حل شود مشکلات افرادی که خارج از طرح هادی خانه ساخته یا مشکل آب، برق گاز نیز دارند، مرتفع می‌شود. همچنین کسانی که زمین داشتند که در محدوده طرح روستایی نبود و فقط مجوز از دستگاه‌های متولی می‌خواهند نیز مشکلشان حل می‌شود.

وی با اشاره به بازنگری در طرح هادی ۱۱۱۳ روستا در خراسان رضوی افزود: با اقدامات مکمل در این حوزه مشکل ۲۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان حل خواهد شد. وظیفه خودمان می‌دانیم تا مشکلات مردم را حل کنیم. امروز مرحله اول واگذاری ۱۰۴۳ قطعه زمین در ۸۳ روستا و در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی در روستای تبادکان مشهد آغاز شده و مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام متقاضیان در روستاها استان و فرم «ج» آن‌ها مورد تایید قرار داشته و سبز است دارای زمین خواهند شد. امید است طی یک سال و نیم آینده برای کسانی که در روستاها فاقد مسکن و متقاضی زمین هستند برای آن‌ها زمین مهیا کنیم. ممکن است برخی از روستاییان علاوه بر نداشتن زمین بودجه کافی نیز برای ساخت مسکن نداشته باشند که برای آنها تسهیلات به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به صورت قرص الحسنه و ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است. این تسهیلات به زودی پرداخت شده و روستاییان اقدام به ساخت مسکن برای خود خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امروز در این مراسم و در روستای تبادکان به ۶۳ نفر و در کل استان به ۱۰۴۳ نفر زمین واگذار می‌شود و در مراحل بعدی روستاها و متقاضیان دیگر در برنامه قرار خواهد گرفت. برای این مساله به یک همت همگانی و مردمی نیاز است.

نظری بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن روستایی خراسان رضوی مکلف به ساخت ۷۰ هزار مسکن روستایی هستیم‌ که تلاش می‌شود تا ظرفیت ساخت افزایش یافته و این تعداد به ۱۰۰ هزار مسکن نیز برسد. امید است مسئولین استان نیز این امکان را فراهم کنند. اعتقاد داریم روستاها و روستاییان برای ساخت مسکن مقدم هستند.

همزمان با آغاز آیین واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن روستایی خراسان رضوی قرعه کشی واگذاری ۸ زمین به نیت امام هشتم (ع) از ۶۳ سهم روستای تبادکان به ۸ نفر، همچنین تحویل ۸ سند در خصوص مالکیت روستایی در روستای تبادکان (250 هزارمین جلد سند روستایی در استان) و بهره برداری از ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ مین واحد مسکن روستایی انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->