حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تحلیل یک سایت خارجی از نسل طلایی ایران در جام جهانی

  • کد خبر: ۱۳۵۵۱۳
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
تحلیل یک سایت خارجی از نسل طلایی ایران در جام جهانی
یک سایت خارجی در گزارشی به تحلیل وضعیت ایران در جام جهانی پرداخت.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، سایت ESPN در گزارشی در خصوص حضور ایران در جام جهانی نوشت: وقتی صحبت از سنت و دستاورد‌های گذشته به میان می‌آید، کمتر تیم آسیایی می‌تواند تاریخ غنی‌تری نسبت به ایران داشته باشد.

برنده سه جام متوالی آسیا از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶، نام‌های نمادینی دارد که حتی در فوتبال اروپا نیز قابل شناسایی هستند، مانند علی دایی که سابقه بازی برای بایرن مونیخ را دارد یا مهدی مهدوی‌کیا که در تیم آلمانی هامبورگ از جایگاه افسانه‌ای برخوردار است.

تیم ملی فوتبال ایران پنجمین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کند. این تیم توانسته در ۳ دوره اخیر به بزرگترین رویداد جهان راه پیدا کند با این حال و با وجود کیفیتی که این تیم داشته، ایران تاکنون از مرحله گروهی صعود نکرده است. حالا شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران هرگز به اندازه تیمی که برای قطر ۲۰۲۲ آماده کرده، تیمی با استعداد نداشته است.

حال سوال اینجاست: آیا نسل طلایی ایران امسال می‌تواند تاریخ ساز شود؟ به خصوص اینکه با انگلیس، آمریکا و ولز در یک گروه قرار دارد. نگاهی کوتاه به ۴ سال قبل زمانی که ایران با پرتغال و اسپانیا همگروه بود به جایگاه تاریخی مرحله حذفی نزدیک شد، اما این اتفاق رخ نداد. حالا و با گذشت ۴ سال این تیم قوی‌تر شده است.

از ۲۵ بازیکن معرفی شده، ۱۳ بازیکن ایران در اروپا بازی می‌کنند. مهدی طارمی با پورتو در اروپا پیشرفت می‌کند و در مرحله گروهی این فصل ۵ گل در لیگ قهرمانان به نام خود ثبت کرده است. سردار آزمون در حالی که از زمان انتقال به بایرلورکوزن به دلیل مصدومیت با مشکل مواجه شده، ۴ قهرمانی متوالی لیگ برتر روسیه را با زنیت داشته است.

علیرضا جهانبخش و سامان قدوس از تجربه بازی در لیگ اروپا برخوردار هستند، مجید حسینی و علی قلی زاده هر دو برای بازی در خارج از کشور از بسیاری از هموطنان خود پیروی کرده‌اند. بازیکنان باتجربه‌تر دیگری مانند کریم انصاری فرد و سعید عزت‌الهی همچنان در اروپا حتی در حال پیشرفت هستند.

مهم‌تر از همه، ایران توسط یکی از زیرک‌ترین و باهوش‌ترین افراد زیر نظر کارلوس کی‌روش هدایت می‌شود، کسی که تیم ملی ایران را پس از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ ترک کرد، اما در سپتامبر به جای دراگان اسکوچیچ به این تیم بازگشت. حذف تیم ملی در نگاه اول برای افراد ناآشنا آسان خواهد بود، اما با حضور مدعیانی، چون انگلیس، آمریکا و حتی ولز، زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->