افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران
سرخط خبرها

پیشنهادات شرکت پدیده روی میز سران قوا

  • کد خبر: ۱۳۵۵۹
  • ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
پیشنهادات شرکت پدیده روی میز سران قوا
استاندار خراسان رضوی گفت: در تماس تلفنی امروز با نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفته شد که این خواسته‌ها روز یکشنبه هفته آینده در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه مطرح خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا رزم‌حسینی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت و حاکمیت از پدیده حمایت کرده و می‌کند، اظهار کرد: هم اینک شرکت پدیده از مجوز‌های قانونی برخوردار است و صورت‌های مالی به نفع مردم و سهامداران آن اصلاح شده است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دولت به‌صورت جدی از شرکت پدیده و پروژه‎های آن حمایت می‌کند و از این پس نیز حمایت‌های خود را ادامه خواهد داد، افزود: باید از رئیس جمهور، معاون اول ایشان، وزیر کشور و شورای امنیت کشور در این زمینه قدردانی کرد که همه خواسته‌های کارشناسان شرکت پدیده و تقاضا‌های این استان را پذیرفتند.
وی تصریح کرد: در تماس تلفنی امروز با نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفته شد که این خواسته‌ها روز یکشنبه هفته آینده در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه مطرح می‌شود.
رزم حسینی بیان کرد: تبدیل شرکت پدیده از شرکتی زیان‌ده به شرکتی دارای مجوز قانونی، با صورت‌های مالی اصلاح‌شده به نفع مردم و برگزاری مجمع عمومی با حضور ۲ هزار و ۸ نفر از سراسر کشور اتفاقات خوب اخیر برای این شرکت است.
استاندار خراسان رضوی به کسب رتبه نخست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در کشور اشاره و بیان کرد: در طول یک سال گذشته اتفاقات مثبت زیادی در استان رخ داده است.
برگزاری کارگروه ملی زیارت در مشهد مهم‌ترین اتفاق یک سال گذشته
وی برگزاری کارگروه ملی زیارت در مشهد پس از مدت‌ها تعطیلی را مهم‌ترین اتفاق یک سال گذشته دانست و گفت: این نشست، نشست کم‌نظیری بود که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه کسانی که در امر زیارت در داخل و خارج کشور فعال هستند، برگزار شد و شهرداران مشهد، قم و شیراز هم عضو کارگروه شدند.
رزم حسینی اضافه کرد: نشست بعدی کارگروه ملی زیارت در قم برگزار می‌شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه راه افتادن این کارگروه، اتفاق خوبی برای مشهد و خراسان رضوی است، اظهار کرد: باید از این فرصت برای تقویت اقتصاد زیارت و پروژه‌های عمرانی مربوط به رفاه زائران استفاده شود.
وی رزم حسینی با اشاره به ثمرات سفر اخیر خود به تاجیکستان گفت: نشست بعدی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور سفیر تاجیکستان در ایران برگزار می‌شود.
در ادامه جلسه رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به قرائت دستور کار اول جلسه پرداخت و گفت: پس از بحث و تبادل‌نظر میان رئیس کمیسیون گردشگری و نمایندگان شرکت‌های خدمات مسافرتی و معاونین اداره کل میراث فرهنگی و نمایندگان حقوقی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با عنایت به اینکه توافق‌نامه فی‌مابین وزارت بهداشت و میراث فرهنگی با موضوع گردشگری سلامت در تاریخ ۲۴ خردادماه سال جاری ابلاغ و تکالیف آژانس‌های مسافرتی مشخص شد، دو روز پس‌ازاین تاریخ وزارت بهداشت به‌صورت یکجانبِ و بدون هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی دستورالعملی تهیه و به استان‌ها ابلاغ کردند.
علی‌اکبر لبافی ادامه داد: طبق این دستورالعمل به کلیه آژانس‌های مسافرتی فعلی دارای مجوز گردشگری سلامت از وزارت میراث فرهنگی از تاریخ ۲۶ خردادماه سال جاری به مدت سه ماه فرصت داده شد تا شرایط خود را با دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص تسهیلگری تطبیق داده و با ثبت شرکت جدید مجوز جدید اخذ کنند.
وی افزود: در همین ابلاغیه تأکید شده پس از پایان مهلت سه‌ماهه، مطب‌ها و مؤسسات پزشکی مکلف به همکاری به انعقاد قرارداد، فقط با شرکت‌های دارای مجوز جدید تسهیلگری گردشگری سلامت هستند.
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ابراز کرد: از طرفی در حال حاضر شرکت‌های خدمات مسافرتی دارای مجوز گردشگری سلامت از سوی وزارت میراث فرهنگی همکاری مطلوبی نداشته و از صدور نامه آی. پی. دی نیز برای برخی از شرکت‌ها جلوگیری می‌شود.
تقاضای بخش خصوصی اجرای صحیح قانون است
در ادامه رئیس انجمن گردشگری سلامت خراسان رضوی گفت: متأسفانه برخی که ذی‌نفع هستند در وزارت بهداشت، چهار سال جلوی تشکل‌های کشور را گرفته بودند.
نیکونام ادامه داد: صنعت گردشگری سلامت در استان ۳ تا ۵ میلیارد دلار در سال جذب سرمایه‌گذار خارجی باید داشته باشیم، اما با مشکلات امروز و با خسته کردن بخش خصوصی و مدام به دنبال اخذ مجوز جدید بودن، این امکان سلب می‌شود.
وی با تأکید بر این نکته که تقاضای بخش خصوصی اجرای قانون که مصوب مجلس شورای اسلامی است، هست، ابراز کرد: صدور و لغو هر مجوز در این حوزه بر عهده وزارت میراث است.
رئیس انجمن گردشگری سلامت خراسان رضوی تأکید کرد: عدم پیگیری قوانین سبب شده که نتوانیم در کشور‌های اطراف دنبال گردشگر باشیم که همین امر گردشگران را روانه دیگر کشور‌ها ازجمله هندوستان می‌کند.
نیکونام یادآور شد: طبق آمارِ وزارت بهداشت، ۱۲۳ هزار بیمار خارجی در سال گذشته در مشهد پذیرش شد که ۴۵ درصد این تعداد از کشور افغانستان بودند و تمامی گردشگران سلامت را همین شرکت‌های گردشگری سلامت جذب کردند.
وی به کوتاهی وزارت بهداشت در این حوزه اشاره و تصریح کرد: یکی از معضلات ما این است که گردشگران که زبان می‌دانند و خود به‌تن‌هایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند با مشکل مواجه می‌شوند و چه‌بسا هزینه‌های گزاف از آنان اخذ می‌شود.
تأسیس شرکت جدید توسط آژانس‌های مسافرتی برای تسهیلگر شدن مانع فعالیت است
در بخش دیگری از این نشست معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی بابیان این‌که طبق ماده هفت قانون توسعه صنعت ایران گری، دفاتر خدمات گردشگری باید فعالیت گردشگری انجام دهند، بیان کرد: این دفاتر باید گردشگر را از خارج جذب و وارد کشور کنند تا دیوار بیمارستان با آنان همراه باشند و پس‌ازآن شرکت تسهیلگر بیمار را تحویل و خدمات تخصصی را ارائه کنند.
یوسف بید خوری اضافه کرد: اینکه آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل گر شدن، شرکت جدید تأسیس کنند مانع کار افراد خواهد شد.
وی افزود: خواسته ما این است که کار گردشگری را دفاتر خدمات گردشگری انجام و چنانچه خدمات درمانی قرار است انجام شود بیمارستان‌ها انجام دهند.
بسیاری از گردشگران در کشور درگیر دلالان می‌شوند
در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بسیاری از گردشگران خارجی ما درگیر دلالان می‌شوند.
غلامحسین شافعی ادامه داد: متأسفانه زمانی که این گردشگران وارد ایران می‌شوند این دلالان هستند که آنان را به مطب پزشکان می‌برند که همین سبب می‌شود همین دلالان جیب آنان را خالی کنند.
وی تأکید کرد: متأسفانه بخش خصوصی به وظایف خود در این حوزه عمل‌نکرده است که چنانچه عمل می‌کرد گردشگران، گرفتار این دلالان نمی‌شدند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید عملکرد خود را در این حوزه تغییر دهد.
چنانچه از ظرفیت‌های خود به‌درستی استفاده نکنیم از دستشان می‌دهیم
در ادامه نشست استاندار خراسان رضوی به ظرفیت بالای خراسان رضوی در حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: چنانچه به‌درستی از این ظرفیت‌ها استفاده نکنیم، آنان را از دست می‌دهیم.
تعرفه انرژی در اقامتگاه‌های بومگردی نباید تجاری باشد
در بخش دیگری از این نشست نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه چندی است که تعرفه‌های آب، برق، گاز و تلفن اقامتگاه‌های بوم‌گری به‌صورت تجاری حساب می‌شود.
حمید بنایی نژاد بیان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که اقامتگاه‌های بومگردی تنها در دو فصل بهار و تابستان گردشگر دارند و مابقی سال خالی از مسافر می‌شوند.
وی اظهار کرد: این قانون سبب می‌شود این اقامتگاه‌ها به‌مرورزمان جمع شوند، چراکه هزینه‌هایی که بر آنان تحمیل می‌شود زیاد است.
نرخ‌های فعلی خرید تضمینی، متوقف شدن نیروگاه‌های تجدید پذیر را به دنبال دارد
در ادامه رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی دستور کار بعدی جلسه را که در خصوص تسریع در ابلاغ نرخ‌های جدید خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر بود قرائت کرد و گفت: ایجاد و توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر از اهداف برنامه ششم توسعه است.
علی‌اکبر لبافی نرخ‌های فعلی خرید تضمینی برق و عدم افزایش آنان باعث شده نه‌تن‌ها توسعه‌ای در این رابطه نداشته باشیم که حتی برخی از نیروگاه‌ها در حال متوقف شدن باشند.
وی بابیان این موضوع که ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر استان طی دو سال و نیم از ۲۰۰ مگاوات به ۸۰۰ مگاوات رسیده است، گفت:، اما متأسفانه از ابتدای سال ۹۷، با افزایش سه برابری نرخ ارز شاهد رشد هزینه‌های اولیه احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر هستیم، به‌طوری‌که سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدید پذیر بزرگ‌تر کاملاً غیرقابل‌توجیه و در نیروگاه‌های کیلوواتی خورشیدی به نزدیک ۵ سال رسیده است.
چرا مصوبه لزوم تأمین ۲۰ درصدی برق دستگاه‌ها اجرایی نمی‌شود؟
عضو کمیته هیئت‌رئیسه توسعه‌دهندگان و مشاوران مجموع تجدید پذیر خراسان رضوی گفت: از شهریورماه سال ۹۵ مصوب شد که ادارات دولتی ملزم هستند ۲۰ درصد برق خود را تولید کنند.
آل شاهی اضافه کرد:، اما عملاً این مصوبه اجرایی نشده که این موضوع در تابستان تأثیرگذار خواهد بود.
وی روی آوردن به این مقوله را عاملی در مسیر رشد کسب‌وکار‌های جدید دانست و ابراز کرد: چرا این مصوبه اجرایی نمی‌شود؟ درخواست ما این است که آیین‌نامه اجرایی این موضوع که از سوی شرکت توانیر تهیه‌شده به تائید وزارت نیرو برسد.
در ادامه این نشست رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی دستور کار نهایی جلسه که در خصوص رتبه‌بندی متقاضیان کارت کارآفرینی بود، قرائت کرد.
علی‌اکبر لبافی تبیین الگو و تدوین روش واحد رتبه‌بندی متقاضیان و تشریح مؤلفه‌ها، معیار‌ها و شاخص‌های تعریف‌شده به‌منظور افزایش اطمینان از صحت رتبه‌بندی، تمایز بین کارآفرینان از طریق اطلاع‌رسانی مناسب به کارآفرینان و فراهم کردن بستر قابل‌اعتماد برای اعطای امتیازات ویژه به کارآفرینان رتبه‌بندی شده را ازجمله اهداف این دستورالعمل برشمرد.
کسب رتبه اول شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی در کشور
در پایان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جمع‌بندی جلسه گفت: شورای گفت‌وگوی استان در بین کلیه استان‌های کشور رتبه اول را با یک تفاوت معنادار هم در تعداد، کیفیت، مصوبات و عملیاتی بودن تصمیمات به خود اختصاص داده است.
علی رسولیان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات امروز اعطای کارت‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی به کارآفرینان استان بود تا بتوانیم شأن و جایگاه بهتری را برای کارآفرینان قائل شویم.
وی بابیان اینکه کمیته با حضور بخش خصوصی و دولتی شکل گرفت تا کارآفرینان استان را بر اساس عملکرد خودشان رتبه‌بندی کنیم، تصریح کرد: همچنین بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای که به جایگاه آنان بازمی‌گردد را در نظرگیریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص توریست درمانی و شرکت‌های فعال در این حوزه تصریح کرد: خراسان رضوی از پذیرندگان بیماران کشور‌های همسایه و کشور‌های عربی است و ما نقش مؤثری در این حوزه داریم.
رسولیان به بروکراسی حاکم در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: این بروکراسی بیشتر به تصمیمات دو وزارتخانه بهداشت و میراث فرهنگی بازمی‌گردد، البته با اقدامی که انجام‌شده مسیر بهتر و شرکت‌ها فعال‌تر شدند
وی اضافه کرد: اختلاف کوچکی وجود دارد در این خصوص که بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت، شرکت‌ها باید مجوز تسهیلگری دریافت کنند و یا تسهیلگرانی بین بیمارستان‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی باشند که این امر شرایط را سخت کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: امروز قرار بر این شد که جلسه‌ای ویژه‌ای داشته و این مشکل را از طریق ستاد تدبیر و یا بر اساس توافقاتی که با وزارت بهداشت اخذ می‌شود، حل کنیم.
گفتنی است؛ در خصوص سهام‌داران پدیده رئیس دفتر رئیس‌جمهور در سفر اخیر خود به مشهد در مورد دستور رئیس‌جمهور برای حل مشکلات شرکت پدیده و درخواست خط اعتباری تا سقف ۱۰۰۰میلیارد تومان برای این شرکت گفته بود: ستاد اقتصادی دولت روی این مسئله بحث کرده و بنا است برخی از این مصوبات در شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شود. بحث خط اعتباری هزارمیلیاردی مورد درخواست این شرکت نیز در حال پیگیری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->