خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع) دردنامه‌ای برای عبور از فصل سردِ غفلت؛ موسوی قوچانی، شهیدِ غریب! ارائه بیش از ۳ هزار خدمت فرهنگی به زائران بارگاه رضوی تا کنون (۴ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«نذر شفا» فرصتی برای ابراز ارادت به امام رضا(ع)

  • کد خبر: ۱۳۵۷۴۹
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
«نذر شفا» فرصتی برای ابراز ارادت به امام رضا(ع)
اردوهای جهادی سلامت، به سیزدهمین ایستگاه رسیده و پزشکان و پرستارانی که عاشق امام رضا(ع) هستند، این بار در منطقه ای دیگر از حاشیه شهر مشهد، خدمت‌رسان مردم شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خدمت در آستان امام هشتم(ع)، تنها محدود به خدمت در صحن‌ها و رواق‌های حرم آسمانی ایشان نیست و هر دلداده‌ای فرصتی برای عرض ارادت دارد؛ از کاسب و راننده تاکسی گرفته تا خادمانی که در رشته‌های تحصیلی خود به این خدمت کردن افتخار می‌کنند.

پزشکان، پرستاران و همه خادمان عرصه سلامت و بهداشت هم یکی از این گروه‌های تخصصی هستند که مدتی است بستر این خدمت آنها در قالب اردوهای جهادی سلامت فراهم شده است. اردوهایی که دو روز در ماه برگزار می شود و سیزدهمین دوره آن، دو روز پایانی هفته گذشته در دبستان دخترانه عترت برگزار شد؛ مدرسه ای در جاده سیمان، یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد.

مدیر مرکز امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی در این باره می گوید: طرح اردوهای جهادی سلامت با عنوان «نذر شفا» در پهنه های حاشیه شهر مشهد درحال اجراست و در هر ماه به مدت 48 ساعت، اعضای کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران و دانشجویان رشته های پزشکی در قالب یک هیئت حدوداً 50 نفره در مناطق مختلف حاشیه شهر به خدمت رسانی می پردازند

تسهیل دسترسی به خدمات تشخصیص و درمانی

هادی غلامی با اشاره به برگزاری سیزدهمین مرحله از اردوهای جهادی سلامت با عنوان «نذر شفا» در محلات حاشیه شهر مشهد اظهار می‌کند: کانون تخصصی سلامت که به همت مرکز امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی تشکیل شده است، تلاش دارد تا شرایطی را ایجاد کند که خدمات درمانی با قیمت منطقی و به سهولت در اختیار خانواده های کم بضاعت قرار بگیرد زیرا امروزه افراد نیازمند یا به پزشک مراجعه نمی کنند و یا در صورت مراجعه، توانایی پرداخت هزینه دارو را ندارند.
 

از مشهد تا تربت‌جام

مدیر مرکز امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان می‌کند: تاکنون 12 مرحله در مناطق مختلفی از صالح آباد تربت جام در خارج از شهرستان گرفته تا ده غیبی و قرقی در حاشیه شهر و شهرک شهید باهنر در داخل شهر مشهد، مقصد طرح نذر شفا بوده اند و در تلاش هستیم تا با ایجاد کارگروه های متعدد، بتوانیم مناطق مختلفی را به صورت همزمان تحت پوشش قرار دهیم.
 

ترویج فرهنگ رضوی در قالب اردوهای جهادی

وی می افزاید: برنامه ریزی های تدریجی برای ایجاد پیوست فرهنگی برای این طرح درحال انجام است و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت فرهنگی جامعه مخاطبی که از خدمات رایگان درمانی و دارویی برخوردار می شوند، استفاده مناسبی برای نشر فرهنگ انقلاب و سیره رضوی صورت بگیرد زیرا در مصادیق متعدد، شاهد برخورداری خانواده های کم بضاعت این امکانات هستیم و می توان از این ظرفیت برای تقریب مذاهب نیز استفاده کرد.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->