نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
علم و ورزش

چگونه عضلاتمان را گارانتی کنیم؟

  • کد خبر: ۱۳۶۰۰
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
چگونه عضلاتمان را گارانتی کنیم؟
آتروفی همان ازدست‌رفتن بافت عضلانی است. به‌عنوان‌مثال اگر عضله جلوی بازویتان دچار آتروفی شود، باید هر روز شاهد کوچک‌تر و ضعیف‌تر‌شدن عضله جلوبازویتان باشید. در ادامه به راه‌هایی برای کاهش این روند اشاره شده که مهم‌ترین آن با فعالیت ورزشی و حرکت همراه است. به‌جای آتروفی واژه‌هایی همچون ازدست‌رفتن عضله، تحلیل عضله و حتی خشک‌شدن عضلات هم گفته می‌شود؛ واژه‌ای که در مقابل هایپرتروفی یا همان عضله‌سازی است.

چگونه آتروفی عضله اتفاق می‌افتد؟
زمانی که برای مدتی طولانی از عضلاتتان استفاده نکنید و بی‌تحرک باشید، آرام‌آرام بدن شما احساس می‌کند دیگر نیازی به بافت عضلانی ندارید و شروع به تجزیه و تخریب عضلاتتان می‌کند تا با آن سوخت بدنتان را تأمین کند. به‌همین‌خاطر بعد از عمل جراحی و زمانی که فرد باید زمانی طولانی روی تخت دراز بکشد، چند جلسه فیزیوتراپی هم برایش تجویز می‌کنند، چون بی‌تحرکی و ساکن‌بودن باعث ازدست‌رفتن بافت عضلات می‌شود. علاوه بر کم‌تحرکی، عوامل زیادی است که ممکن است منجر به تحلیل عضلات شود، مانند تغذیه نامناسب، بالارفتن سن، ژنتیک و بیماری.

چگونه آتروفی را تشخیص دهیم؟
تحلیل عضلات علائم زیادی دارد که کاملا بستگی به میزان عضله ازدست‌رفته دارد، مثلا عضلات یکی از دست‌ها یا پا‌ها از دیگری کوچک‌تر باشد، ضعف عمومی در یکی از اعضای بدن را احساس کنید و یا در حفط تعادل بدن با مشکل روبه‌رو هستید و برای مدتی طولانی ساکن هستید.

چگونه درمان کنیم؟
شیوه درمان مشکل آنتروفی و تحلیل عضله کاملا بستگی به درجه بروز علائم آن دارد؛ یعنی درمانتان باید با شدت و وخامت این عارضه تناسب داشته باشد و از پیشرفت این مشکل تا حد امکان جلوگیری کند. اولین و مؤثرترین راه درمان تحلیل عضلات، داشتن برنامه ورزشی و انجام منظم آن است. اصلی‌ترین علت بروز آنتروفی، کم‌تحرکی است که با تحرک و ورزش درمان می‌شود. بهتر است ساعتی از روز را به انجام حرکات کششی و برنامه ورزشی‌تان اختصاص دهید تا هم از پیشرفت آن جلوگیری کنید و هم عضله‌سازی داشته باشید. گاهی اوقات برای بازگرداندن نیرو به عضلات و درمان کم‌تحرکی باید از تمرینات فیزیوتراپی استفاده کرد. با انجام این تمرینات، جریان خون در بدن بیشتر می‌شود و به‌مرور‌زمان قدرت به عضلاتتان برمی‌گردد.
گزارش خطا
برچسب ها: علم و ورزش
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->