دانستنی های نوجوان | کشاورزان و هوش مصنوعی (AI)
  • کد مطالب: ۱۳۶۱۴۶
  • /
  • ۰۵ آذر‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۵

دانستنی های نوجوان | کشاورزان و هوش مصنوعی (AI)

نیل دشموخ (Neil Deshmukh) وقتی نوجوان بود هر سال تابستانش را در ایالت مهاراشترا در هندوستان، پیش مادربزرگ و پدربزرگش می‌گذارند.

ریحانه صادقی - نیل دشموخ (Neil Deshmukh) وقتی نوجوان بود هر سال تابستانش را در ایالت مهاراشترا در هندوستان، پیش مادربزرگ و پدربزرگش می‌گذارند.

در تابستان سال ۲۰۱۶ او متوجه شد کشاورزان این منطقه مجبور به استفاده از چندین نوع آفت‌کش برای سم‌پاشی زمین‌هایشان هستند زیرا نمی‌توانستند دقیق مشخص کنند محصولشان دچار چه نوع بیماری یا آفتی شد‌ه‌ است.

از طرفی، هر آفتی می‌توانست به از بین رفتن محصول و کاهش منابع غذایی این مردم بینجامد. از طرف دیگر، این سموم و آفت‌کش‌ها وارد منابع آبی مردم می‌شدند و حتی بسیاری از مردم روستاهای اطراف را مسموم می‌کردند.

سال ۲۰۱۷ نیل اپلیکیشنی با عنوان PlantumAI برای گوشی‌های هوشمند ساخت که با استفاده از هوش مصنوعی (AI) به حل ۳ مشکل اساسی مردم این منطقه، و همه مناطقی که از نظر منابع با کمبود روبه‌رو بودند کمک می‌کرد.

این ۳ مشکل عبارت بودند از: بیماری‌ها و آفت‌های محصولات کشاورزی، استفاده بیش‌ازاندازه از سموم و آفت‌کش‌ها، و تغییر ‌پیش‌بینی‌ناپذیر زمان‌بندی برداشت محصولات در نتیجه تغییرات اقلیمی.

این اپلیکیشن با استفاده از عکس‌هایی که با گوشی تلفن همراه گرفته شده‌اند، آفات و بیماری‌های محصولات را تشخیص می‌دهد و گزینه‌های درمانی لازم را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

نیل در چند سال گذشته اپلیکیشنش را بسیار ارتقا داده و تاکنون توانسته است از طریق آن به ۸۵۰۰ کشاورز در ۲۳روستای هندوستان کمک کند محصولاتشان را با کمترین آسیب به محیط زیست و کمترین ضرر به خودشان برداشت کنند.


www.wearefamilyfoundation.org

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.