نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

مایلی کهن، کی روش را به باد انتقاد گرفت | فکر کردی تیم ملی ارث پدرت است؟

  • کد خبر: ۱۳۶۳۳۸
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
مایلی کهن، کی روش را به باد انتقاد گرفت | فکر کردی تیم ملی ارث پدرت است؟
محمد مایلی‌کهن سرمربی اسبق تیم ملی با انتقاد نسبت به عملکرد کارلوس کی‌روش در اولین دیدار از جام جهانی برابر پرتغال، مدعی است که این نتیجه را باید به نام او نوشت نه در تاریخ فوتبال ایران.

به گزارش شهرآرانیوز، مایلی‌کهن بیشتر از اینکه توجه خود را به فوتبال معطوف کند، نگران شرایط اجتماعی و اقتصادی این روزهاست و مدعی است مسوولان باید هرچه زودتر شرایطی فراهم کنند که مردم به آرامش بازگردانند. گفتگوی ما با محمد مایلی کهن بعد از شکست سنگین هرچند با سختی زیادی برای اینکه فضا به سمت فوتبال و بازی با انگلیس برود، همراه شد اما سرمربی اسبق تیم ملی نشان داد که همچنان دیدگاه‌های انتقادی خود را حفظ کرده است. او که در مقطعی یکی از جدی‌ترین منتقدان کارلوس کی‌روش بود، با اشاره به شکست سنگینی که برابر انگلیس شکل گرفته، مدعی است رسانه‌ها با هواخواهی خاصی نسبت به این موضوع منتقد نشان نداده‌اند و اگر هر شخص دیگری به جای مرد پرتغالی روی نیمکت بود، دادگاه برای وی تشکیل داده بود.

آقای مایلی کهن درباره شکست شش گله مقابل انگلیس نظرتان را می‌گویید؟

من عاشق کشورم هستم. قلب من درد گرفت. اگر الان تیم ملی با من مایلی کهن با این نتیجه در جام جهانی می باخت چه بلایی سرم می‌آوردید؟ چه کارم می‌کردید؟ مستقیم مرا از قطر به ایران می‌آورید و برایم دادگاه تشکیل می‌داد و تک تک کلمات رسانه‌ها مربوط به نقد تند علیه من بود. من نمی‌خواهم از لفظ باخت افتضاح یا بدتر از آن استفاده کنم. چرا که این توصیف در کنار تیم ملی قرار خواهد گرفت و به نظرم تیم ملی کشورم نبود که باخت بلکه تصمیمات اشتباه باعث این شکست شد. کاش می‌شد این شکست را به نام کی‌روش نوشت نه تیم ملی ایران.

اما گفته می‌شد که قرار است کی‌روش به جای اسکوچیچ بیاید و مانع از باخت سنگین مقابل رقبا در جام جهانی شود.

شما حرفی که خودتان نمی‌توانید بزنید را می‌خواهید من بگویم! چه باید بگویم؟ هر گلی که وارد دروازه ایران می‌شد قلب من تیر می‌کشید. اصلا حوصله ندارم. امثال من که اگر حرف شان خریدار داشت اوضاع اینطور نبود. تیمی که به زمین رفتیم انصافاً این چینش درست بود؟ دیگر بی خیالش و بهتر است حرفی نزنیم. با این نتیجه‌ای که کسب شد فکر می کنم اگر با ابرام چرخی (یکی از لیدرهای قدیمی فوتبال که به شکل عجیبی در حین شعار و صحبت، به دور خود می‌چرخد) به جام جهانی می‌رفتیم نتیجه بهتر می‌شد! فکر کنم اگر با ابرام چرخی بودیم ارنج را اینطوری نمی‌چید و از همان ابتدا کار را بد شروع کردیم.

به نظرتان کی‌روش در بازی بعدی شرایط را بهتر خواهد کرد؟

من اول باید درباره آن صحبتی که در خصوص هواداران کرد بگویم. آخر مگر تیم ملی ایران برای بابای کی‌روش است که برای طرفداران تعیین تکلیف می‌کند؟ یادش رفته که با چه التماسی به تیم ملی ایران آمده است. این را هم باید دوباره بگویم.

تیم ملی ایران به طور کلی در این بازی چطور بود و امیدوارکننده بود؟

اوج بدشانسی تیم ملی بوده! شش تا خوردیم شش گل هم نخوردیم! اگر واقع گرا باشیم. این نتیجه آوردن کسی بود که مثل کف دستش تیم ملی را می‌شناخت! بله ایشان ۳ دوره پشت سر هم در جام جهانی حضور دارد و به کمک ایران افتخاراتش اضافه شد. خودش گفت از نسل دایناسورها هستم. ایشان یک سور به نسل دایناسورها زده است. دایناسورها هم این همه مدت یکجایی حضور نداشتند.

اما ...

ولش کن. بگذار یک چیز دیگر هم بگویم. جام جهانی همین بغل گوش ما برگزار می‌شود. جایی که سه دهه قبل کویر بود و هیچ چیزی نداشت. وضع استادیوم و امکانات را دیدید؟ دل آدم می سوزد و باید بگوید. شما استادیوهای جام جهانی را می‌بینید هاج و واج می‌مانید. چون جمیعت قطر کم و نفتش زیاد است. اما اینجا می‌گویند فرزند بیشتر (باخنده). آخر به چه امید؟ آقا ما هی نمی‌خواهیم حرفی بزنیم که شما بگویی مجبور به سانسور هستی و باز مجبورم می‌کنی. اصلا مراسم افتتاحیه را دیدی؟ بدبخت امیر قطر این همه زحمت کشیده و هزینه کرده و جان کنده بعد دیدی چقدر کوتاه حرف زد؟ اما بعضی دوستان همین اطراف هستند که در یک رویداد معمولی در کل مدت مراسم می‌خواهند حرف بزنند. حالا اگر جام جهانی در ایران برگزار می‌شد و اگر وقت به آنها ندهید صحبت کنند همه دلخور می‌شوند و به آنها بر می‌خورد و شاید کل مدت برگزاری جام جهانی را در حال حرف زدن کل مسوولان بودیم. این نیست که هر چی من بگویم درست باشد. انتقادها را باید بپذیریم چرا که کشورشان را دوست دارند. بقیه حرف‌هایم را هم که می‌خواهی سانسور کنی و منتشر نشود و پس بهتر است حرفی نزنیم.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->