جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

ایجاد ۸ کارگروه تخصصی زن و خانواده در مجمع بسیجیان استان خراسان رضوی 

  • کد خبر: ۱۳۶۳۹۴
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
ایجاد ۸ کارگروه تخصصی زن و خانواده در مجمع بسیجیان استان خراسان رضوی 
مجمع بسیجیان گروه زن و خانواده به صورت مساله محور ۸ کارگروه تخصصی را با حضور نخبگان فرهنگی و اجتماعی به منظور آسیب شناسی حوزه زن و خانوده و ارائه راه حل به سازمان‌های متولی تشکیل داده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح میزهای تخصصی گروه زن و خانواده مجمع بسیجیان در مشهد گفت: باید در حوزه زن و خانواده گفتمان ساز باشیم، آمار طلاق در خراسان بیداد می‌کند.
 نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: این میز‌های تخصصی می‌توان منشا اثر باشد انباشت تجربه دانش و علم است مه باعت هم افزایی داخل کارگروه داشته باشیم که بسیار ضرورت دارد. در این شرایط که مقوله اصلی فرهنگی و اجتماعی است شعار معیشتی و اقتصادی داده نمی‌شود فقط در حوزه زن و خانواده و زیست اجتماعی است.
وی گفت: در حوزه زن و خانواده هم باید گفتمان ساز باشیم و باید نیرو‌های صاحب فکر و اندیشه تولید کنیم باید در حوزه برنامه ریزی و مطالبه گری ورود پیدا کنیم. 


خانواده مهمترین رکن جامعه است

فاطمه رحمانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح میزهای تخصصی گروه زن و خانواده مجمع بسیجیان در مشهد گفت: خانواده مهمترین رکن جامعه است بر اساس اصل ۱۰ قانون اساسی آنگونه که باید به خانواده پرداخته نشده است و ریشه بسیاری از مشکلات جامعه، به خانواده بر می‌گردد. 

او ادامه داد: به منظور تقویت و استحکام خانواده، الگوی زن سوم مسلمان به طوری‌که کنشگر و عامل و موثر باشد مدل و الگویی ارائه و تعریف نشده است و نظریات به گفتمان تبدیل نشده است. 

رحمانی با بیان اینکه دغدغه‌مندان بسیاری در کشور داریم که در حوزه زن و خانوده فعالیت می‌کنند، اظهارداشت: ظرفیت‌های موجود در حوزه زن و خانواده راهبری متمرکز نمی‌شود و همسو کار نمی‌کنند، همه‌ی ارگان‌ها هزینه می‌کنند، اما آن خروجی که باید نداریم.
 
به گفته وی، هدف از میز‌های تخصصی زن و خانواده هم افزایی و همسویی با دیگر سازمان‌هاست و در دو بعد فکری و اجرایی اقدام خواهد شد. 

تخصص و تجربه، لازمه هر کارگروه تخصصی 

رویا حیدرزاده، نایب رئیس مجمع زن و خانواده بسیج استان خراسان رضوی در این جلسه گفت: در سطح استان مسائل متعددی در حوزه زن و خانواده داریم که به دلیل فراگیری مسائل زنان و کارگروه‌های فراوان به نتیجه واحد نمی‌رسد، لذا مقرر شد ۷ میز تخصصی که مشکلات مربوط به زن و خانواده را بررسی کند با حضور جمعی از نخبگان نظرات تخصصی را ارائه می‌دهند و فهم مشترک ارائه دهیم و همه‌ی گروه‌های فعال حوزه زن و خانواده همسو با دیگر ارگان‌ها و سازمان عمل خواهد کرد. 

وی افزود: در حوزه اندیشه ورزی با حضور نخبگان نظریات تخصصی ارائه می‌شود، براساس مسائل حوزه زنان و خانواده میز‌های تخصصی تعریف کردیم که آورده آن مبنای برنامه ریزی حوزه زنان قرار می‌گیرد.
حیدرزاده بیان کرد: چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت برای استان تعریف کنیم. در تعامل و هم افزایی بین دستگاه‌ها و مسئولان، آنچه مربوط به گروه زن و خانواده است به دستگاه‌ها منتقل شود و مبنای دستگاه‌ها قرار بگیرد. 

او بیان کرد: ارتباط گروه زن و خانواه با کارگروه‌های شهرستانی هم انجام می‌شود، به ۸ مساله در حوزه زن و خانواده رسیدیم که به صورت تخصصی آسیب شناسی می‌شوند و به ارائه راهکار می‌پردازند که خروجی آن مستقیما به دستگاه‌های اجرایی می‌رسد. 
به گفته وی، این ۸ کارگره تخصصی عبارتند از، میز پیشگیری از طلاق، میز تخصصی افزایش نرخ ازدواج، میز تخصصی جمعیت، کسب و کار پایدار در حوزه زنان، احیای هویت زن مسلمان ایرانی (بحران هویت در زنان)، زیست عفیفانه (سبک زندگی اسلامی در حوزه جامعه شناسی و تربیتی)، رسانه و مجامع بین المللی وحوزه مشکلات حقوقی زنان می‌باشد. 

وی ادامه داد: در این کارگروه‌های تخصصی نیاز به تخصص و تجربه لازم داریم تا راهکار‌های عملیاتی و اجرایی بدهد تا مبنای کار دستگاه‌ها قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->