آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

تاسیس مرکز نوآوری هوش مصنوعی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)

  • کد خبر: ۱۳۶۴۰۸
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
تاسیس مرکز نوآوری هوش مصنوعی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)
رئیس دانشگاه امام رضا(ع) در همایش «جهادگران علم و فناوری» از راه اندازی مرکز نوآوری هوش مصنوعی تا پایان آذرماه سال جاری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش «جهادگران علم و فنناوری» با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) صبح امروز همزمان با آغازین روز هفته بسیج به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد.  

رئیس دانشگاه امام رضا (ع) توسعه مراکز تحقیقاتی و نوآوری، حمایت از پایان نامه‌های تقاضا محور و طرح‌های پژوهشی را که در فضای صنعتی مورد استفاده قرار گیرد، برخی از اهداف این دانشگاه دانست و افزود: سه مرکز تحقیقاتی در حوزه‌های معماری و شهرسازی، تبلیغ و تربیت دینی و فناوری‌های زیستی و سلامت در سال‌های گذشته راه‌اندازی شده است و خوشبختانه پروژه‌های بسیاری در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

مرتضی رجوعی، به راه‌اندازی مرکز نوآوری جامع در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این مرکز در نظر داریم مرکز نوآوری هوش مصنوعی را نیز تا پایان آذرماه سال جاری راه اندازی کنیم.
رجوعی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری‌های مشترک با سازمان بسیج و بر اساس شایستگی‌های ممتاز علمی دانشجویان بتوانیم گام‌های مثبتی در حوزه علوم و فناوری برداریم و ظرفیت دانشجویان در حوزه‌های تقاضا محور را به منصه ظهور برسانیم.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) نیز یکی از سخنرانان این همایش بود که ضمن اشاره به اقدامات و فعالیت‌های بسیج در عرصه علم و فناوری، گفت: معاونت علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) با بهره‌گیری از سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج و در راستای تولید علم نافع اقداماتی را انجام داده است.

دکتر محمود کفاش، راه‌اندازی پایگاه‌های علمی با رویکرد مسجد محور و با هدف شناسایی استعداد‌های برتر و رشد خلاقیت‌ها و استعداد‌های جوانان، راه‌اندازی ۳ پایگاه رشد با هدف رشد خلاقیت و ارائه محصولات به بازار، توجه به محصولات فناورانه و تولید نمونه‌های اولیه توسعه کارآفرینی و... را برخی از این اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌هایی با محوریت علم و فناوری گفت: این گونه همایش‌ها با هدف امیدآفرینی در جامعه نخبگانی برگزار می‌شود و حمایت از تجاری‌سازی طرح‌ها و.. در شمار رویداد‌هایی است که می‌تواند در راستای حمایت از کارآفرینی به جوانان و جوانان انجام شود.

 پیشرفت کشور در مسیر علم و فناوری محقق می‌شود

معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج کشور نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه ما اکنون در چله دوم انقلاب قرار داریم و با چله نخست که در حال طی مسیر پیشرفت در علم و فناوری بوده، بسیار متفاوت است، گفت: راه پیشرفت کشور از طریق علم و فناوری در تمامی حوزه‌های اقتصاد، تربیت و.. میسر می‌شود.
سردار دکتر مهدی رحیمی، راه رسیدن به مرجعیت علمی را اقتدار در حوزه‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی دانست و افزود: برای رسیدن به این مهم نیاز به راه‌های میان بُر داریم، ما باید با ایمان به مرجعیت علمی و تفکر جهادی این راه‌های میان بر را طی کنیم.

وی تصریح کرد: باید حمایت و هزینه‌های لازم در عرصه علم و فناوری صورت گیرد و بیش از پیش با وحدت و اتحاد بین حوزه و دانشگاه به تولید داخلی بیندیشیم.
 

مردمی‌سازی از رویکرد‌های مهم پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز از دیگر سخنرانان این همایش به هدف گذاری‌های پارک علم و فناوری اشاره کرد و موضوع مردمی سازی فناوری را از رویکرد‌های مهم این پارک برشمرد.
دکتر مسعود میرزایی، گفت: معتقدیم هستیم زمانی می‌توانیم در یک عرصه بدرخشیم که فرصت برای مردم ایجاد شود از همین رو در‌های پارک علم و فناوری به روی دانش‌آموزان، دانشجویان و محققان و پژوهشگران باز است و حمایت‌های لازم از ایده‌ها و پروژه‌ها از برنامه‌های اصلی ماست.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از چهره‌های فاخر و برجسته و پژوهشگران و مخترعان استان خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->