دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دادستان کل افغانستان در دوره جمهوریت: اشرف غنی به بهانه آزادی طالبان قاچاقچیان مواد مخدر را آزاد می‌کرد

  • کد خبر: ۱۳۶۴۶۶
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
دادستان کل افغانستان در دوره جمهوریت: اشرف غنی به بهانه آزادی طالبان قاچاقچیان مواد مخدر را آزاد می‌کرد
دادستان سابق افغانستان گفت اشرف غنی مجرمان خطرناکی از جمله قاچاقچیان موادمخدر، متجاوزان جنسی و آدم ربایان را به بهانه آزادی طالبان آزاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛  فرید حمیدی دادستان سابق افغانستان در یک مصاحبه عنوان کرد اشرف غنی رئیس جمهور پیشین این کشور به بهانه آزادی نیروهای طالبان، شمار زیادی از محکومان قاچاق مواد مخدر، متهمان به تجاوز جنسی و آدم‌ربایی را آزاد کرده است.

حمیدی با بیان این مطلب که این افراد در شمار خطرناک‌ترین مجرمان به شمار می‌رفتند، دلیل این اقدام را فساد در سطح بالای حکومت غنی دانست.

حمیدی افزود در میان ۵ هزار نیروی طالبان، «ارگ» ریاست جمهوری ۷۰۰ مجرم خطرناک را نیز از زندان آزاد کرده است که عضو گروه طالبان نبوده‌اند و نباید در لیست رهایی قرار می‌گرفتند.

حمیدی گفت: «لوی سارنوالی(دادستانی) لیستی از ۷۰۰ نفر از آن‌ها را مشخص کرد و نوشت به هیچ صورت رئیس‌جمهور افغانستان صلاحیت عفو و تخفیف [مدت حبس] آنان را با توجه به جرایم‌شان ندارد. آن‌ها قاچاقبر(قاچاقچی) موادمخدرند یا به جرایمی مثل تجاوز جنسی و اختطاف(آدم ربایی) دستگیر شده‌اند. این لیست به ریاست جمهوری داده شد، ولی در اثر فسادی که در داخل‌ ارگ وجود داشت، نام این مجرمان در این لیست شامل شد».

دولت پیشین افغانستان پیش‌تر در فهرست فاسدترین دولت‌های جهان قرار گرفت و مورد انتقاد محافل داخلی این کشور و نهادهای خارجی بود.

در سال‌جاری، گزارش‌هایی از وضعیت مالی قابل توجه وزرا و مقامات پیشین دولت اشرف غنی در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی منتشر شد که طی آن، رفاه بالای این مقامات به فساد و ارتشای دوران مدیریتی آنان نسبت داده شده بود.

شخص اشرف غنی نیز پس از آنکه از افغانستان گریخت، متهم به سرقت صدها هزار دلار از سرمایه‌های این کشور شد؛ اتهامی که غنی آن را تکذیب کرد.

منبع: yjc

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->