احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

بشار اسد: تماسی با آمریکایی‌ها نداریم| ایران حمایت موثری از سوریه دارد| منتظر گام‌های عملی ترکیه هستیم

  • کد خبر: ۱۳۶۶۳۹
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
بشار اسد: تماسی با آمریکایی‌ها نداریم| ایران حمایت موثری از سوریه دارد| منتظر گام‌های عملی ترکیه هستیم
رئیس‌جمهور سوریه گفت که جمهوری اسلامی ایران حامی و پشتیبان موثر سوریه است و حزب الله لبنان همپیمانی راهبردی برای دمشق به شمار می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه الاخبار لبنان از دیدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با شماری از اصحاب رسانه و پژوهشگران سوری بدور از چشم رسانه‌ها خبر داد که در آن مسائل و موضوعات مربوط به سوریه در طول سه ساعت مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

بشار اسد در این دیدار درباره هم پیمانان سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور موثری از سوریه حمایت و پشتیبانی کرده است و همچنان از جنبه اقتصادی و نظامی از این کشور حمایت می‌کند.

وی درباره روابط سوریه با حزب الله لبنان نیز گفت: ما از حزب الله حمایت کرده و همچنان می‌کنیم و این حمایت ادامه خواهد یافت، زیرا حزب الله همپیمان راهبردی ما به شمار می‌رود.

رئیس جمهوری سوریه همچنین "درباره لبنان و آینده آن در سایه وضعیت کنونی ابراز نگرانی کرد، زیرا این کشور جناح اصلی (پشتیبان) سوریه است و ثبات در آن برای سوریه بسیار مهم است.

وی درباره از سرگیری روابط با ترکیه تاکید کرد: دیدار‌ها با آنکارا اکنون "فقط ماهیت اطلاعاتی" دارد، اما "بالا رفتن سطح دیدار‌ها را به دنبال خواهد داشت".

بشار اسد افزود: ترکیه آمادگی خود را برای برآورده کردن مطالبات دمشق ابراز داشته است. سوریه انتظار گام‌های عملی از ترکیه دارد و نه فقط کلام صرف.

بشار اسد گفت: چه بسا آنکارا در جهت گیری‌های خود صادق‌تر از برخی اعراب باشد، اما نمی‌توان قضاوت کرد که موضع ترکیه جدی است یا صرفا فقط یک مانور سیاسی است.

وی گفت: اینکه روزنامه نگاران و پژوهشگران تغییر سیاست هر کشوری را بر اساس تغییر اشخاص بسنجند، اشتباه است.

بشار اسد در اشاره به اظهارات رسمی مثبت ترکیه در قبال سوریه گفت: بایستی از ترویج (موضوع) به صرف طرح اظهارات پرهیز کرد.

بشار اسد همچنین به وجود "تماس‌هایی با نیرو‌های کُردی (در شمال سوریه) در مورد مشکلات و ناراحتی‌های روزمره در برخی از مسائل خدماتی و زندگی اشاره کرد و رابطه با (گروه موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه) قسد را بیشتر شبیه به (رابطه) قبیله‌ای توصیف" و تاکید کرد که "گفتگو با نیرو‌های کُردی ادامه دارد، اما بدون تحولات".

رئیس جمهوری سوریه درباره آمریکا گفت: با آمریکایی‌ها تماسی وجود ندارد و ما روی تشدید مقاومت مردمی برای فشار بر آمریکایی‌ها جهت خروج از سرزمین‌های تحت اشغال خود حساب می‌کنیم.

وی درباره روسیه نیز گفت: این کشور کمک‌های زیادی کرده است، اما وضعیت امروز بعد از عملیات نظامی روسیه در اوکراین و فشار‌های اقتصادی و نظامی بر آن‌ها متفاوت است.

رئیس جمهوری سوریه در مورد عراق گفت: رابطه با این کشور رابطه دوستی است و ما با آن‌ها روی سیاست کلی حساب می‌کنیم، نه روی مواضع فردی.

بشار اسد در پاسخ به سوالی درباره احیای روابط با جنبش حماس گفت: حماس عذرخواهی علنی کرد که تلویحاً یک عذرخواهی از همه مردم سوریه است. این امر در دیدار اخیر خلیل الحیه و اظهارات علنی وی در این باره صورت گرفت.

بشار اسد در مورد کشور‌های عربی اشاره کرد که دولت سوریه منتظر بود که موضع مصر در قبال دمشق با همه اعراب متفاوت باشد، اما مصری‌ها رویکرد دوگانه‌ای دارند، زیرا آن‌ها پیام می‌دهند که با بازگشت دمشق به اتحادیه عرب موافق هستند، اما زمانی که این موضوع به طور رسمی مطرح شد، قاهره مخالف بازگشت دمشق بود.

رئیس جمهوری سوریه در مورد کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس نیز موضع سلطان نشین عمان را "منطقی‌ترین و صادقانه ترین" موضع توصیف کرد و افزود که موضع امارات مستقیماً پس از موضع عمان قرار می‌گیرد. در مورد عربستان سعودی و بحرین، "موضع محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی منفی نبود، اما او تحت فشار قرار گرفت تا با دولت سوریه همکاری نکند" و "علیرغم وسعت کوچک بحرین، اما این کشور با تصمیم برای بازگشایی سفارت خود در دمشق، جسورتر عمل کرد. "

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->