مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

پای صحبت شهروندان در نخستین رویداد «طعم و رنگ پاییز» مشهد

  • کد خبر: ۱۳۶۶۴۹
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
پای صحبت شهروندان در نخستین رویداد «طعم و رنگ پاییز» مشهد
بوستان جهان‌شهر در پادگان سابق ارتش در مشهد با میزبانی از نخستین رویداد «طعم و رنگ پاییز» در حدود دو‌هفته گذشته، روایتگر زیبایی‌های فصل خزان با نمایش گل‌ها و میوه‌های رنگارنگ و عرضه مستقیم محصولات غذایی پاییزی بود و فضایی مفرح برای شهروندان ایجاد کرد.

آرزو مستأجرحقیقی  | شهرآرانیوز، برگزاری این رویداد شهری به‌همت معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از ۲۳ تا ۳۰ آبان در جوار میدان غدیر بوستان جهان‌شهر کلید خورد و با‌توجه‌به استقبال شهروندان تا جمعه چهارم آذر هم تمدید شد و در این روز‌های پاییزی از ساعت‌۱۰ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان بود. در این رویداد پاییزی، بیش از ۷۳‌هزار بوته گل فصلی و پاییزی در فضایی به‌وسعت بیش‌از یک‌هکتار کاشته و با طراحی فضا‌های تعاملی، مکان‌هایی برای برگ‌آرایی و هنرنمایی شهروندان با برگ‌های پاییزی فراهم شد. همچنین در این رویداد، تولیدکنندگان و کارآفرینان در افزون‌بر ۲۶‌غرفه به عرضه انواع شیرینی، میوه‌ها و محصولات غذایی پاییزی و صنایع دستی و گل و گیاه پرداختند.

بازدید گروهی ۶۰۰ دانش‌آموز

به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، حدود ششصدکودک و دانش‌آموز در مقاطع مهدکودک و ابتدایی، از نخستین رویداد طعم و رنگ پاییز این شهر مقدس بازدید کردند و از آموزش‌های شهروندی ویژه کودکان و سرگرمی‌های جانبی آن همچون نقاشی بهره‌مند شدند. حسین مختاری در گفتگو با شهرآرا می‌افزاید: فرش گل پاییزی به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع در این رویداد گسترده شده بود. مسیری پاییزی نیز با تزیین برگ‌های مختلف این فصل به مساحت ۷۵۰‌مترمربع در این رویداد ایجاد شده بود.

او ادامه می‌دهد: این رویداد با هدف به تصویرکشیدن زیبایی‌های فصل پاییز و ایجاد فضایی مفرح برای شهروندان شهر بهشت، از ۲۳ آبان تا ۴ آذر ۱۴۰۱ در محل بوستان جهان‌شهر یا همان پادگان سابق ارتش برگزار شد.
خبرنگار ما در یکی از آخرین روز‌های برگزاری نخستین رویداد طعم و رنگ پاییز مشهد به جمع شهروندان حاضر در بوستان جهان‌شهر رفت و نظرات آن‌ها را درباره این رویداد جویا شد که در ادامه می‌خوانید.

ایجاد فضایی پرنشاط برای خانواده‌ها

نخستین شهروندی که به‌سراغش می‌روم، عصمت نادرپور، هفتاد‌و‌شش‌ساله است که با رویی خوش هم‌صحبتم می‌شود. او می‌گوید: برگزاری این رویداد کار بسیار خوبی بود. محل تفریحی بسیار خوبی را برای مردم منطقه به‌ویژه برای هم‌سن‌وسال‌های من ایجاد کرده بودند. افسوس که دیگر تمدید نمی‌شود.

در این میان، دو دوچرخه‌سوار را می‌بینم که مقابل غرفه‌های عرضه میوه ایستاده‌اند تا خرید کنند. با یکی از این دوچرخه‌سوار‌ها هم‌کلام می‌شوم. آقای مه‌ولاتی می‌گوید: از شهروندان منطقه هستیم که در مسیر دوچرخه‌سواری‌مان، اینجا را دیدیم و چند‌دقیقه‌ای توقف کردیم. به نظرم محیط خوبی برای خانواده‌ها ایجاد شده است.
همچنین با زوج میان‌سالی سر صحبت را باز می‌کنم که می‌گویند از مرکز شهر با خودرو از بوستان جهان‌شهر می‌گذشتند و وقتی اینجا را دیدند، توقف کردند تا بازدید و خرید کنند. از آن‌ها نظرشان را درباره نخستین رویداد طعم و رنگ پاییز می‌پرسم و آن‌ها ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد پاسخ می‌دهند: فضاآرایی مکان عالی است. محیط آرامش‌بخش و پرنشاطی برای شهروندان ایجاد کردند، فقط به نظرمان غرفه‌ها باید بیشتر و کامل‌تر می‌بود. اگر اطلاع‌رسانی هم گسترده‌تر انجام شده بود، مردم بیشتری از مرکز شهر می‌توانستند از این خدمات خوب استفاده کنند.
در گوشه‌ای از محل برگزاری این رویداد پاییزی، سه بانوی شصت‌هفتاد‌ساله داخل آلاچیق اناری‌شکل بوستان نشسته‌اند. یکی از این بانوان می‌گوید: با آنکه پایم درد می‌کند و نمی‌توانم زیاد راه بروم، همین که اینجا نشسته‌ام و این گل‌ها و میوه‌های رنگارنگ را می‌بینم و آهنگی را که از بلندگو‌های بوستان پخش می‌شود می‌شنوم، انرژی می‌گیرم. حتی از دیدن اجرای عروسک‌های تن‌پوش میوه‌ای که کودکان حاضر را به وجد آورده‌اند، لذت می‌برم.

بهره‌مندی کودکان از آموزش‌های شهروندی

در ادامه به محل دو غرفه «سازمان مدیریت پسماند» و «سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی» شهرداری مشهد می‌روم که مورد‌توجه کودکان و خانواده‌های آنان قرار گرفته است. زهره زرکش‌فریمانی، مسئول غرفه سازمان مدیریت پسماند، بیان می‌کند: کودکان در این غرفه با نقاشی و ساخت کاردستی‌های پاییزی با تفکیک زباله آشنا شدند؛ به طور مثال روی برگ‌های پاییزی به‌عنوان زباله‌های خیابانی، نقاشی کشیدند. یک روز هم جمعی از کودکان تصویر نشان بازیافت را با برگ‌های خشک درست کردند. همچنین عروسک تن‌پوش بازیافت در غرفه حضور داشت که بسیار مورد‌توجه این گروه سنی قرار گرفت. این کارشناس آموزش شهروندی ادامه می‌دهد: در‌مجموع شاهد استقبال و حس خوب شهروندان در این رویداد بودیم، به‌ویژه که این محل، محیط باز مناسبی برای کودکان دارد. اما به‌نظر می‌رسد هنوز بوستان جهان‌شهر برای شهروندان مشهدی ناشناخته است؛ زیرا بیشتر مراجعان غرفه ما از مردم منطقه بودند.

مردم، چشم‌انتظار برگزاری جشنواره‌های بیشتر

مهسا بخشی، دانش‌آموز یازده‌ساله، هم که همراه با خانواده‌اش به این بوستان آمده است، می‌گوید: اینجا را خیلی دوست داشتم و درباره پاکیزگی و جمع‌آوری زباله‌ها مطالب جدیدی یاد گرفتم.
بانو شهبازی از مادران جوانی است که مقابل غرفه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با او گفتگو می‌کنم؛ غرفه‌ای که در آن، کودکان با استفاده از شکل‌ها و تصویر‌های رنگی با نکات ایمنی آشنا می‌شوند و جایزه می‌گیرند. دو خودرو کوچک آتش‌نشانی هم برای عکاسی خردسالان مقابل غرفه پارک است. شهبازی با بیان اینکه از اهالی خیابان عدل خمینی است، می‌گوید: بیشتر روز‌های برگزاری این رویداد پاییزی، پسر خردسالم را برای بازی آورده‌ام. او از سرگرمی‌ها و آموزش‌های کودکانه این محل لذت برده است. خودم هم از فضاآرایی این محیط انرژی گرفتم. امیدوارم در آینده باز هم شاهد برگزاری چنین رویداد‌هایی در منطقه باشیم.

تدارک بازی و سرگرمی برای گروه‌های مختلف سنی

از سوی معاونت فرهنگی شهرداری منطقه‌۸ مشهد نیز یک مجموعه سرگرمی در قالب بازی‌های فکری و ورزشی و... برای گروه‌های مختلف سنی در نخستین رویداد طعم و رنگ پاییز درنظر گرفته شده بود. در این مجال با تنی چند از دانش‌آموزان «هنرستان کاردانش دخترانه دکتر عالیه ترابی‌زاده» هم‌صحبت می‌شوم که مشغول انجام بازی فکری هستند. غزاله تابان، دانش‌آموز این هنرستان، پرانرژی می‌گوید: فضاآرایی این مکان بسیار عالی و سرشار از آرامش است. در غرفه‌های آن هم انواع محصولات پاییزی عرضه شده است.
بانو قادری، مادری که دختر خردسالش در این غرفه مشغول نقاشی است، می‌گوید: در این رویداد، فضای خوبی برای تفریح کودکان فراهم شده بود. چینش میوه‌های پاییزی آن را بسیار دوست داشتم و از دخترم عکس‌های زیبایی به یادگار گرفتم. او می‌افزاید: تبلیغات این رویداد را در باشگاه ورزشی منطقه دید‌م، اما بسیاری از همسایه‌های ما حتی از وجود بوستان جهان‌شهر هم اطلاعی ندارند؛ بنابراین شهرداری در برنامه‌های بعدی‌اش باید این محل و رویداد‌های آن را بیشتر معرفی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->