«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

گفتگو با شهروندی که در سایت‌های شرط‌بندی فوتبال، خانه و خودرو لوکس خود را از دست داد

  • کد خبر: ۱۳۶۶۵۳
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
گفتگو با شهروندی که در سایت‌های شرط‌بندی فوتبال، خانه و خودرو لوکس خود را از دست داد
مرد جوان با تشویق یک نارفیق، وارد سایت‌های شرط بندی شده بود و حالا تنها با کمک یک روان‌پزشک و البته باوجود از دست دادن تمام داشته‌هایش، توانسته است خودش را از این بن‌بست بیرون بکشد.

محمدجواد ابوعطا  | شهرآرانیوز؛  چندمیلیارد تومان سرمایه در سی‌سالگی، چیزی نیست که خیلی‌ها حتی خوابش را ببینند. وقتی خودرو اپتیمای میلیاردی زیر پایت باشد و در خانه‌ای چندمیلیاردی در یکی از نقاط خوب شهر زندگی کنی، هیچ‌گاه به روزی فکر نمی‌کنی که بدون داشتن این امکانات، تنها نگهبان یک مجموعه باغی بشوی؛ همسرت از خانه رفته باشد و پسر چهارساله‌ات با لکنت زبان و تیک عصبی، هر شب برای دیدن مادرش بی‌تابی کند. این‌ها بخشی از یک فیلم‌نامه نیست، بلکه سرگذشت مرد جوان مشهدی است که آرزو می‌کند کاش همه‌چیز به دوسال‌ونیم قبل برگردد تا او زندگی مرفه بی‌دردسرش را به دست یک طوفان خودخواسته نمی‌سپرد. مرد جوان با تشویق یک نارفیق، وارد سایت‌های شرط‌بندی شده بود و حالا تنها با کمک یک روان‌پزشک و البته باوجود از دست دادن تمام داشته‌هایش، توانسته است خودش را از این بن‌بست بیرون بکشد. با جواد در حاشیه طرح شکایتش در مرکز پلیس فتای خراسان‌رضوی به گفتگو نشسته‌ایم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

چه کسی سایت‌های شرط‌بندی را به تو معرفی کرد؟

من در یک مجموعه مذهبی به‌صورت افتخاری فعالیت می‌کنم. یکی از همکارانم (رضا) که مثل خودم افتخاری در این مجموعه کار می‌کرد، هربار که مرا می‌دید، چون می‌دانست که به فوتبال علاقه‌مندم و بازی‌های باشگاهی کشور‌های دیگر را پیگیری می‌کنم، هربار نظرم را درباره نتیجه بازی‌ها می‌پرسید. من هم بدون کنجکاوی جوابش را می‌دادم. این همکارم که از من بزرگ‌تر بود، یک روز پیشنهاد داد با هم به کافی‌شاپ برویم و با یکدیگر صحبت کنیم. من هم که کنجکاو شده بودم، همراهی‌اش کردم. رضا بعد از کمی مقدمه‌چینی درباره شرایط شرط‌بندی‌های فوتبال که خودش در این زمینه فعال است، گفت که تو پیش‌بینی‌هایت خیلی دقیق است و بعد هم پیشنهاد عضویت در این سایت‌ها را به من داد.

تو چه کردی؟

من بسیار به حلال و حرام مقید هستم، حتی هرساله خمس مالم را تمام وکمال می‌دهم. به همکارم گفتم که شرط‌بندی و قمار حرام است و من حاضر به این کار نیستم. اما دوستم که انگار از قبل جوابم را می‌دانست، مدعی شد اشتباه می‌کنم و پیش‌بینی‌ها شامل قمار نمی‌شود. او در گوشی تلفن‌همراهش چندین فتوا و اظهارنظر از مراجع مختلف، نشانم داد که، چون در پیش‌بینی از آلات قمار مثل کارت استفاده نمی‌شود، شرکت در این پیش‌بینی‌ها اشکال شرعی ندارد.

تو هم قبول کردی؟

به نظرم حرف‌هایش منطقی بود و این روش، حرمت شرعی نداشت. بعد هم او بلافاصله برایم در یکی از همین سایت‌ها حساب کاربری ایجاد کرد و روش پیش‌بینی‌ها را آموزش داد. با راهنمایی رضا ابتدا حسابم را ۱۰ میلیون تومان شارژ کردم و همان روز ۱۰ میلیون تومان برنده شدم. این پول بادآورده خیلی به من چسبید و باعث شد حسابم را ۲۰ میلیون دیگر شارژ کنم. وقتی حسابم به ۵۰ میلیون تومان رسید، ناگهان تمام پولم را از دست دادم. از اینجا به بعد، من دیگر همان فرد قبلی نبودم و باید باختم را جبران می‌کردم.

هرچه پول داشتم، حتی ۸۰۰ میلیون سرمایه‌ای که با یک نفر دیگر در زمینه لوازم‌یدکی شریک بودم، بیرون کشیدم و همه را از دست دادم. پولم تمام شده بود، اما با خودم می‌گفتم نباید صحنه را خالی کنم و همین شد که اول خانه ۱۷۰ متری‌ام را در خیابان یاران به قیمت یک‌میلیاردو‌۳۰۰ میلیون فروختم. بعد هم نوبت به خودرو اپتیمایم رسید که مدل ۲۰۱۴ بود و آن زمان، یک‌میلیاردو ۲۸۰ میلیون تومان فروختمش.

حالا چه داری؟

هرچه در سال‌های گذشته با سختی و مشقت جمع کرده بودم، از دست دادم. حالا هم در یک مجموعه باغی، نگهبانی می‌کنم.

درمجموع چقدر در این سایت از دست دادی؟

درکل با پول قرضی که از اطرافیان گرفتم، ۶ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان حسابم را شارژ کردم و حالا هم ۲ میلیارد‌و ۱۱۰ میلیون تومان بدهکارم و نمی‌دانم با این‌ها چه کنم.

واکنش خانواده‌ات دربرابر این اتفاق‌ها چه بود؟

هفت ماه است که همسرم، ما را ترک کرده است و خانه پدرش زندگی می‌کند. پسر چهارساله‌ام دچار لکنت زبان و تیک عصبی شده است که چشمش می‌پرد و مدام بهانه مادرش را می‌گیرد. در این میان، پدرم که ۴۰ سال در کارخانه قند کار می‌کرد و هزارتومان، هزارتومان توانسته بود ۴۵ میلیون تومان پس‌انداز کند، تمام اندوخته‌اش را برای قرض‌های من داد. برادرم با من قطع ارتباط کرده است و فامیل و آشنایانم هم دیگر جواب تلفنم را نمی‌دهند.

از رضا که تو را به این سایت معرفی کرده بود، هم خبر داری؟

آخرین‌بار شش ماه قبل در همان مجموعه‌ای که کار خدماتی می‌کنم، دیدمش. بعد از آن هم دیگر به آنجا نرفته‌ام. آن بنده‌خدا هم عروس و داماد دارد و فکر کنم با زنش به مشکل خورده است و از هم جدا شده‌اند. یک‌بار که جلوی خانه‌اش بودم، زنش با کامیون آمده بود و داشتند وسایلش را جمع می‌کردند.

واکنشش دربرابر وضعیت تو چه بود؟

موقعی که به او گفتم چرا با من این کار را کردی، گفت که من سیگار دستت دادم، اما اینکه معتاد شده‌ای، دیگر تقصیر من نیست.

تو خودت هم فرد دیگری را وارد این کار کردی؟

متأسفانه یکی از اتباع خارجی را تشویق کردم که وارد این سایت‌ها بشود. او کارگر ساختمانی بود که با قرض کردن از عمه و خاله و دایی، ۱۵۳ میلیون تومان از دست داد، به این امید که درنهایت حتما برنده می‌شود. به خودم قول داده‌ام اگر روزی پول دستم آمد، حتما پول‌های او را برگردانم؛ چون دینی به گردن من است.

تحصیلاتت چقدر است؟ این همه پول را چطور به‌دست آوردی؟

من دیپلمه هستم و همراه خانواده مادری‌ام توی کار لوازم‌یدکی خودرو بودم. دایی‌هایم خیلی سرشناس هستند و سمت بولوار جمهوری‌اسلامی، شناخته‌شده هستند. اما الان از کل فامیل طرد شده‌ام.

بین راه فکر نکردی که این راه اشتباه است؟

نه، متأسفانه. شما وقتی یک ماه توی این سایت‌ها باشید -چون الان قرص مصرف می‌کنم، می‌فهمم چه بلایی سرم آمده است- به‌لحاظ روان‌شناسی، کاری کرده‌اند که مدام می‌خواهی ضررهایت را جبران کنی و برای این کار حتی حاضری تمام وسایل خانه‌ات را بفروشی. من هم به همین روز افتاده بودم و چیزی نمی‌فهمیدم.

چرا با وجود این همه اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها، بازهم به این سمت‌وسو کشیده شدی؟

گردانندگان این سایت‌ها به لحاظ روان‌شناسی، طوری کار می‌کنند که اگر همه دنیا بگویند روز است، تو می‌گویی شب است و همه کار می‌کنی تا ضررت را جبران کنی. بعد هم که در گود این کار افتادی، با خودت می‌گویی مثلا یوونتوس حتما با دو گل این بازی را می‌برد و نمی‌توانی دربرابر بازی‌ها بی اعتنا باشی و در پیش‌بینی شرکت نکنی. با خودت می‌گویی من زیاد باخته و راهش را یاد گرفته‌ام و همین‌طوری زندگی‌ات را به آتش می‌کشی.

چطور توانستی از این سایت‌ها بگذری؟

یک ماه است که پیش روان پزشک می‌روم و دارو مصرف می‌کنم. دیگر وسوسه نمی‌شوم. اما اگر حالت قبل را داشتم، باتوجه‌به جام‌جهانی فوتبال، نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم؛ چون دیگر دست خود آدم نیست و اگر شده از زیر زمین پول جور کنی، وارد پیش‌بینی‌ها می‌شوی. ولی من حتی گوشی هوشمندم را گذاشته‌ام کنار و یک گوشی ساده، دستم گرفته‌ام و دیگر به هیچ عنوان نمی‌روم سمتش.

شما تا آخر این راه را رفته‌اید، نحوه کارکرد این سایت‌ها چگونه است؟

به نظر من این سایت‌ها تشکیل شده است تا مردم بیایند و ببازند. هیچ‌وقت هیچ سایتی نمی‌آید برای رضای خدا به مردم پول بدهد و من تابه‌حال کسی را ندیده‌ام که با پیش‌بینی فوتبال، برنده شده باشد. الان لالیگای اسپانیا را نگاه کنی، تلویزیون‌های تبلیغاتی دور زمین، سایت‌های شرط‌بندی را تبلیغ می‌کنند. مطمئن باشید این‌ها را ساخته‌اند تا امثال ما آدم‌های طمع‌کار، کل زندگی‌مان را به باد بدهیم. دیگر به هیچ کسی حضور در این سایت‌ها را پیشنهاد نمی‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->