ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند
سرخط خبرها

طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر: ۱۳۶۷۱۲
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مجری مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور گفت: این طرح ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما پیشرفت طرح در خراسان رضوی بیشتر است و به ۲۵ درصد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی عبداللهی با اعلام این خبر افزود: طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور با کاربری صنعتی در حال اجراست و فقط برای استان سیستان و بلوچستان، کاربری مصرف شرب نیز تعریف شده است.

وی اضافه کرد: پیشرفت این طرح در بخش مشهد به چابهار پررنگ‌تر از سایر بخش‌هاست و در مسیر مشهد تا تربت حیدریه حدود ۸۰درصد از مسیر جاده سرویس (مسیری با عرض ۱۸۷متر که برای عبور دستگاه‌های سنگین خاک‌برداری و لوله‌گذاری ایجاد می‌شود) اجرا شده و خاک‌برداری نیز به مراحل پایانی رسیده است.

مجری مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور گفت: برای انتخاب پیمانکار اجرای لوله‌گذاری در این مسیر، مناقصه در حال برگزاری است و ساخت لوله‌های مورد نیاز در کارخانه مربوط آغاز شده است.

عبداللهی افزود: برای اجرای این طرح در مسیر تربت حیدریه به گناباد نیز پیمانکار در مرحله انتخاب است و در مسیر سنگان‌خواف به گناباد نیز جاده سرویس اجرا شده و پیمانکار لوله‌گذاری نیز انتخاب و عملیات لوله‌گذاری به طول ۱۳۰کیلومتر در حال اجراست.

وی اضافه کرد: در چابهار نیز ساخت آب‌گیر با ۴۰درصد پیشرفت در حال اجراست و قرارداد‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و خرید تأسیسات آب‌شیرین‌کن منعقد شده، زمین مورد نیاز برای ساخت تصفیه‌خانه، آب‌شیرین‌کن و آب‌گیر نیز در اختیار قرار گرفته و همه مجوز‌های لازم اخذ شده است.

مجری مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور گفت: جاده سرویس اجرای این پروژه از مسیر زاهدان به چابهار نیز با ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله خاک‌برداری است.

عبداللهی افزود: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور ١٠٠ هزار میلیارد تومان بود که با مهندسی ارزش و پیش‌بینی تونل‌های حفاری در مسیر انتقال، طول طرح از هزار و ۵۱۲ کیلومتر به هزار و ۳۵۰ کیلومتر تقلیل یافت که این موضوع منجر به کاهش هزینه‌ها تا سقف ۸۵ هزار میلیارد تومان شده است.

به‌گزارش شهرآرانیوز، طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور از جمله طرح‌های کلان تعریف‌شده برای تأمین بخشی از کسری آب دالان شرقی کشور است که اجرای آن از آبان سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.
طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد‌شده، آب انتقالی به استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در بخش صنعت به مصرف خواهد رسید، اما این آب در سیستان و بلوچستان برای تأمین مصرف آشامیدنی نیز پیش‌بینی شده است و بر اساس برنامه زمان‌بندی، این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ یا اوایل ۱۴۰۵ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->