تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
سرخط خبرها

ویدئو | پرستاران ناجی سلامت در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۳۷۰۹۷
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
ویدئو | پرستاران ناجی سلامت در حاشیه شهر مشهد
به مناسبت روز پرستار پای صحبت پرستارانی نشستیم که رسالت خود را محدود به مطب و درمانگاه نمی‌کنند و تخصص خود را وقف محرومان در حاشیه شهر کرده اند.

 به گزارش شهرآرا نیوز، سخن از پرستارانی است که رسالت خود را محدود به مطب و درمانگاه نمی‌کنند و تخصص خود را وقف محرومان در حاشیه شهر کرده اند.در مطب، بیمارستان و درمانگاه منتظر مراجعه دردمندان نمی‌مانند، کی و کجا برایشان فرقی نمی‌کند، همین که بدانند به کمک و تخصص‌شان نیاز است، خودشان راه می‌افتند و به خدمت بیماران می‌رسند و همان‌جا را محل خدمت خود می‌دانند.

روزی در مسیر زائران پیاده اربعین، روزی در مناطق حاشیه شهر، و یک روز هم در روستایی دورافتاده، جهادگرند و هر جا خدمت بطلبد، پشت همان خاکریز حاضر می‌شوند. گروهی از جامعه سپیدپوشان که با وقف تخصص ارزشمند و حیاتی خود، هموطنان محروم و نیازمند را از درد و رنج بیماری نجات می‌دهند.

رسیدگی به هزاران هزار مشکل حاشیه شهر و محرومان در یک روز و از طریق یک گروه میسر نمی‌شود عزم و اراده‌ای جهادی می‌طلبد که مرهمی بر زخم‌های محرومان باشد.

به همراه یک گروه جهادی در حاشیه شهر به منطقه قرقی رفتیم تا خدمات درمانی به محرومان حاشیه شهر را گزارش کنیم.مردم بسیاری برای ویزیت دندانپزشکی،متخصص قلب،دیابت ،تزریقات و عمل جراحی به صف ایستاده اند . یکی از پرستاران فعال در حاشیه شهر که کارش را از جبهه ها در دوران دفاع مقدس شروع کرد و حتی بعد از بازنشستگی لباس پرستاری را از تن در نیاورد و بارها داوطلبانه به خط مقدم رفت و حالا بعد از بازنشستگی هم دست از خدمت نکشیده است گفت و گو میکنیم.

حسین مومنی عضو هیات مدیره نظام پرستاری مشهد میگوید: صفر تا صد خدمات پزشکی توسط این گروه های جهادی در منطقه قرقی انجام می‌شود که به صورت ثابت دوشنبه هر هفته در محل خیریه حضرت علی اصغر خدمت رسانی می‌کنند. در ۱۶ نقطه شهر با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی مکان‌هایی را در نظر گرفتیم تا مداوای رایگان انجام دهیم.

او ادامه میدهد: در هفته ۷۰۰ بیمار صفر تا صد پوشش خدمات درمانی علاوه بر ویزیت رایگان داروی رایگان را دریافت می‌کنند. قرار است انتهای شهرک شهید رجایی مرکزی به صورت ثابت به بیماران خدمت رسانی کند از سال ۵۸ فعالیت خودم را در عرصه پرستاری آغاز کردم و عضو بسیج مستضعفین شدم در سال ۵۹ با اولین کاروان اعزامی از خراسان رضوی به عنوان پرستار وارد جبهه شدم.

مومنی بیان میکند: در مناطق جنوب کشور یک سالن ورزشی را اختصاص به درمان مجروحان قرار دادیم  در حقیقت من نبودم که انتخاب کنم، انتخاب شده بودیم که راه انسانیت را مشق تمرین کنیم زمانیکه زیر باران گلوله باید جان انسانی را نجات می‌دادیم از ارزشمندترین لحظات پرستاری من محسوب می‌شد.

 او بیان میکند:  پس از دوران مقدس به بیمارستان‌های سطح شهر آمدم و در آنجا به مداوای بیماران مشغول شدم در بیمارستان با بیماران نیازمند و محرومی آشنا شدم که نیاز بود در منزل خدمات پرستاری را انجام دهند بسیاری از بیماران به دلیل سطح هوشیاری پایین و یا بستری طولانی مدت را نیاز دارند تا در منزل مراقبت شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->