جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

کتاب «روایات ساختگی» منتشر شد

  • کد خبر: ۱۳۷۱۴۰
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کتاب «روایات ساختگی» منتشر شد
کتاب «روایات ساختگی» اثر آیت الله ماجد کاظمی منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب روایات ساختگی (بررسی و نقد پارهای از روایات جعلی) اثر آیت الله ماجد کاظمی از علما و فقهای خوزستان است که در آن به نقد و بررسی بخشی از روایات نامعتبر و جعلی در جهان اسلام پرداخته شده و از سوی انتشارات چتر دانش به چاپ رسیده است. 

مولف در این کتاب تأکید می‌کند که همواره دشمنان اسلام برای ضربه زدن به کیان اسلام و از بین بردن هیبت و شوکت رهبران و بزرگان دین به روایات ساختگی و جعلی تمسک نموده‌اند. دست نشاندگان استعمار و از جمله وهابیت و پیروان آن‌ها، با دستمایه قرار دادن چنین روایاتی سعی در مخدوش کردن چهره‌ی نورانی و پر فروغ اهل بیت (ع) داشته اند، اهل بیتی که ارکان دین و باب هدایت الهی بوده و به نص صریح قرآن و اعتراف همه مسلمین، خداوند هرگونه پلیدی و رجس را از آنان زدوده و از انواع گناه و زشتی، پاک و طاهر نموده است. 

آیت الله ماجدی تصریح دارد که دروغ بستن به خداوند متعال و پیامبر و اوصیاء طاهرینش، از بزرگترین گناهان و زشتی‌ها محسوب می‌شود تا جائی که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «و کیست ستمکارتر از آن کس که بر خدا دروغ بسته یا آیات او را تکذیب نموده؟ بی‌تردید، ستمکاران رستگار نمی‌شوند.» (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَی عَلَی اللَّهِ کَذِبًا أَوْ کَذَّبَ بِآیَاتِهِ إِنَّهُ لَا یُفْلِحُ الظَّالِمُونَ همچنان که از امام صادق سؤال شد: حق خدا بر مردم چیست؟ فرمود: این است که آنچه بدانند بگویند و آنچه ندانند دم فروبندند اگر چنین کنند محققا حق خدا را به او پرداخته اند. 

به گفته مولف روش معروف بین علمای شیعه در استنباط امور اساسی اعتقادی این است که به اخبار آحاد، حتی اگر معتبر باشند نیز استناد و استفاده نمی‌کنند تا چه رسد به اخبار ضعیف و مرسل که در این کتاب مطرح و رد شده است. چرا که در مسائل اعتقادی علم و یقین باید حاصل شود و اتکاء و پیروی از ظن در این موارد مردود است. 

آیت الله ماجدی در بخشی از این کتاب می‌نویسد: «باید تأکید نمود که عقائد و تفکرات مذهب تشیع آنچنان محکم و استوار است و آنقدر روایات و آیات محکمات در این زمینه موجود است که برای اثبات آن هرگز نیازی به روایات ضعیف و مرسل وجود ندارد. پس در اثبات اعتقادات تشیع برای استفاده از چنین روایاتی حتی اگر در کتب روائی موجود باشند و نیز استناد به خواب و رؤیا و مکاشفات هیچ جایگاهی وجود ندارد و از اساس چنین روشی مردود است. این دیدگاه یکی از مهمترین تفاوت‌ها بین مذهب تشیع و مذاهب عامه است، زیرا که شیعیان به پیروی از اهل بیت(ع) و خصوصا در زمان امام صادق (ع) در مقابل چنین شیوه‌ای موضع انتقادی داشته و اخبار آحاد را حتی در فروعات فاقد حجیت می‌دانستند.» 

کتاب روایات ساختگی (بررسی و نقد پارهای از روایات جعلی) اثر «آیت الله ماجد کاظمی» در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۶۵ هزار تومان به کوشش انتشارات چتر دانش منتشر شده است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->