سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاهش ۲ تا ۸۶ درصدی هزینه ۲۰۰ قلم دارو برای افراد تحت پوشش بیمه

  • کد خبر: ۱۳۷۲۰۶
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
کاهش ۲ تا ۸۶ درصدی هزینه ۲۰۰ قلم دارو برای افراد تحت پوشش بیمه
معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: طبق طرح دارویار، پایه پوشش بیمه بر مبنای دارویی قرار گرفت که ۵۰ درصد از سهم بازار را تامین می‌کند که بر این اساس، پرداختی از جیب بیمار در مورد بیش از ۲۰۰ قلم دارو، بین ۲ تا ۸۶ درصدی کاهش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سید حیدر محمدی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح دارویار، تغییر سیاست‌های ارزی و عدم افزایش پرداختی از جیب بیمار بود، گفت: با اجرای طرح دارویار ارز دولتی واردات و تولید نیمایی و یارانه دارو به انتهای چرخه مصرف (مردم) منتقل شد. در حال حاضر ۹۵ درصد از دارو‌های مصرفی در تحت پوشش طرح اصلاح سیاست‌های ارزی قرار گرفته اند.

وی افزود: حدود یک هزار و ۷۰۰ قلم دارو در کشور، تحت پوشش بیمه نبودند که در این بین مانند چاقی و لاغری و ویتامین‌ها در دسته مکمل‌ها بودند، اما تغییر قیمت ۳۶۶ قلم مابقی این اقلام که اضطرار درمانی داشتند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

معاون وزیر بهداشت در خصوص برخی اظهارات مبنی بر عدم پوشش بیمه تعدادی از دارو‌ها پس از اجرای طرح دارویار تصریح کرد: این دارو‌ها از ابتدا هم مشمول ارز ترجیحی نمی‌شدند که در انتهای زنجیره نیز پوشش بیمه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: افزایش هزینه‌های تولیدکنندگان یک امر طبیعی است، اما نباید این افزایش هزینه‌ها به افزایش قیمت دارو ختم شود. افزایش قیمت دارو توسط بیمه‌ها پوشش داده شده و تنها بار مالی آن متوجه دولت می‌شود.

دکتر محمدی در خصوص کمبود اسپری‌های تنفسی گفت: در مقاطعی دچار کمبود اسپری‌های تنفسی شده بودیم که با افزایش تولید و واردات، این کمبود‌ها بر طرف شد و تا زمانی که تولید نیاز کشور را برطرف کند، واردات نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته وی با اصلاح سیاست‌های ارزی انسولین قلمی وارداتی، قیمت این اقلام دچار افزایش شد، اما برای بیمارانی دارای نسخه با قیمت‌های قبل عرضه می‌شوند و انسولین قلمی ۲۲۰ هزار تومانی با قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان به بیماران فروخته می‌شود.

​پیشرفت تولید دارو‌های گیاهی به نسبت افق برنامه ششم توسعه در حوزه طب سنتی

وی با اشاره به تمایل بخشی از جامعه برای استفاده از خدمات طب سنتی گفت: متقاضی فرآورده‌های سنتی در ایران زیاد است و پیش از این، دارو‌های گیاهی به شکل سنتی در داروخانه‌ها توزیع می‌شد که در حال حاضر به شکل فرآوری شده، توزیع می‌شود.

دکتر محمدی با بیان اینکه در تولید دارو‌های گیاهی به نسبت افق برنامه ششم توسعه در حوزه طب سنتی پیشرفت ۲۰۰ درصدی داریم، یادآور شد: از افق سال ۱۴۰۴ برای تولید فرآورده‌های طب سنتی بسیار جلوتر هستیم و حدود ۲ هزار پروانه محصولات طب سنتی به وسیله ۴۰۰ شرکت تولید کننده از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->