جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

هوشمندسازی در اولویت اقدامات معاونت برنامه‌ریزی قرار گیرد

  • کد خبر: ۱۳۷۲۷۹
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
هوشمندسازی در اولویت اقدامات معاونت برنامه‌ریزی قرار گیرد
شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه معاونت برنامه‌ریزی در هر سازمان مغز افزار سازمان است، گفت: یکی از موضوعاتی که باید در اولویت این معاونت قرار بگیرد هوشمند سازی فرآیند‌ها به معنی واقعی است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در مراسم تکریم و معارفه معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: معتقدیم آن‌چیزی که نظام را قوت و قدرت می‌بخشد بعد از توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین کارآمدی و خدمت به مردم است.

وی بابیان اینکه نیاز داریم تا برای اثبات حقانیت نظام کارآمدی آن را نشان دهیم اظهار کرد: تئوری مردم‌سالاری دینی بهترین تئوری است، اما باید این را در عمل هم نشان دهیم و گام اول دراین راستا خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد رفاه برای آنان است.

شهردار مشهد تصریح کرد: شهرداری ابرسازمانی است که سه ویژگی تعدد خدمت، پیچیدگی کار و شبانه‌روزی بودن خدمت بدون توقف فعالیت را باهم دارد.

ارجائی ادامه داد: خدماتی که شهرداری به مردم ارائه می‌دهد بسیار متنوع و گسترده است و همه سنین، مرد و زن را دربرمی گیرد؛ کار و فرآیند‌ها در شهرداری پیچیده و درهم‌تنیده است به‌عنوان‌مثال فرآیندی را اصلاح می‌کنی، اما با چند فرایند دیگر روبه‌رو خواهی شد همچنین فعالیت و خدمت‌رسانی شهرداری به‌صورت شبانه‌روزی است و نمی‌توان برای لحظه‌ای آن را متوقف کرد و حتی برخی دارای ساعت طلایی بوده و باجان و مال مردم سروکار دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه در ابرسازمان شهرداری بخش‌های اجرایی به‌عنوان بازوان آن هستند خاطرنشان کرد:، اما بخشی برای اجرا فکر می‌کند و برنامه می‌دهد و آن معاونت برنامه‌ریزی است که نقش مغز افزار شهرداری را بر عهده دارد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شهردار مشهد گفت: خوشبختانه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در ادوار مختلف حرف‌های بسیار برای گفتن داشته است و نیرو‌های خوش‌فکر و توانمندی در این حوزه فعالیت دارند که می‌توانند دوره ششم مدیریت شهری را برای رسیدن به اهدافش کمک کنند.

ارجائی با تقدیر از تلاش‌های معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اضافه کرد: ایشان فردی توانمند و صادق بودند که از توانمندی‌شان استفاده کردیم، چندین بار درخواست کناره‌گیری کرده و پذیرفتن استعفایشان برای ما سخت بود، اما براین موضوع تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: اکنون نیز از جرگه مدیران خارج نیستند و خواستار همکاری با ایشان هستیم و تصمیم با خودشان خواهد بود که در چه بخشی فعال شوند، ولی درخواست دارند تا مدتی فارغ از کار باشند تا به امور خود رسیدگی کنند و بعد از آن دوباره از توانمندی خانم مهربان بهره خواهیم گرفت.

شهردار مشهد همچنین با تقدیر از زحمات جمال حسن بارانی در مدت‌زمان سرپرستی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی گفت: از آقای بارانی خواستیم تا معاونت را بر عهده بگیرند، اما خواستند که این بار را به دوش نکشند؛ ایشان فردی صادق است و از حرف درست و کارشناسی خود کوتاه نمی‌آید که این‌یک ویژگی بسیار عالی است.

ارجائی در ادامه به فقدان مطالعه قابل‌توجه در حوزه پروژه‌ها اشاره و اظهار کرد: چندین سال است که مطالعه درست و قابل‌توجهی نداریم و اکنون پروژه تعریف‌شده که مطالعات آن از قبل انجام‌شده و آماده برای اجرا باشد نیست و این‌یک ضعف است.

وی افزود: در مجموع ما مطالعه آماده‌ای را از گذشته به ارث نبرده‌ایم و این در حالی است که نباید خودمان را مدیون آیندگان کنیم لذا نیاز به نهضت مطالعه داریم.

شهردار مشهد به حسینی معاون جدید برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی اشاره و اظهار کرد: ایشان نیز مدیری توانمند و باتجربه هستند که قرار بود پیش از این در خدمتشان باشیم.

ارجائی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی که باید مورد توجه معاون جدید قرار بگیرد هوشمندسازی است که می‌تواند چند مشکل را باهم حل کند.

وی تصریح کرد: توجه واقعی نه شعاری به سرمایه انسانی یکی دیگر از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود؛ امروز متأسفانه یک قانون مشخص و درست در حوزه خدمت‌رسانی به منابع انسانی نداریم و باید دراین زمینه یک کار جدی و اساسی با هماهنگی سایر شهر‌ها انجام بگیرد.

شهردار مشهد با توجه به مشکل تأمین مسکن نیز گفت: مشکل مسکن باید در شهرداری مشهد حل شود، زیرا بسیاری از کارمندان شهرداری در بخش‌های مختلف با این قیمت‌ها نمی‌توانند صاحب‌خانه شوند لذا باید برای این موضوع فکری اساسی شود.

ارجائی به بحث بودجه شهرداری نیز اشاره و اظهار کرد: کاهش انحراف و به حداقل رساندن آن در اصلاح و تفریق بودجه یکی دیگر از موضوعاتی است که باید موردتوجه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی قرار بگیرد.

وی افزود: ارتقاء ساختار شهرداری و بهبود و اصلاح فرآیند‌ها نیز بسیار مهم است باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا فاصله تصمیم تا اجرا کوتاه شود و برای این کار باید اختیارات شهرداران مناطق و... افزایش پیدا کند.

شهردار مشهد به تعیین تکلیف تغییر وضعیت ایثارگران اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود در همین راستا در دیداری که با وزیر کشور داشتیم نامه‌ای را تقدیم کردیم که وزیر نیز آن را امضا و دستور پیگیری دادند.

ارجائی در ادامه گفت: همچنین از معاونت جدید برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی می‌خواهیم کاهش بودجه شهرداری از سوی حوزه شهرسازی را موردتوجه جدی قرار داده و راه‌های تأمین مالی جدید از منابع دیگر را شناسایی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->