آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟
سرخط خبرها

جزئیات ساخت و تحویل مسکن ایثارگران| رئیس بنیاد شهید: آورده اولیه اجرای پروژه‌ها را پیمانکاران تامین می‌کنند+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۷۴۵۶
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
جزئیات ساخت و تحویل مسکن ایثارگران| رئیس بنیاد شهید: آورده اولیه اجرای پروژه‌ها را پیمانکاران تامین می‌کنند+ فیلم
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ساز و کار جدید تخصیص مسکن ایثارگران را تشریح کرد و گفت: ۳۰ درصد منابع مورد نیاز این پروژه را پیمانکار تامین می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در توضیح ساز و کار اجرای پروژه‌های مسکن ایثارگران گفت: مسکن ایثارگران سریع‌تر به نتیجه می‌رسد وقتی نازک کاری تمام شود، در این مرحله از ایثارگران ثبت می‌شود، آورده اولیه را می‌دهند، منزل را تحویل می‌گیرند و شروع به پرداخت اقساط می‌کنند. فاصله بین پرداخت منابع مالی و تحویل مسکن دو تا سه ماه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: آورده اولیه اجرای این پروژه‌ها را پیمانکار می‌آورد، آورده ایثارگران زمین رایگان و پروانه‌های رایگان است، تامین زمین، پروانه و انشعابات برعهده دولت است که آورده ایثارگران است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برای اینکه بتوان برای این پروژه‌ها وام گرفت باید ۳۰ درصد پروژه پیشرفت داشته باشد، اظهار داشت: مبلغ مورد نیاز برای اجرای ۳۰ درصد پروژه را پیمانکار می‌آورد و بعد از آنکه منابع بانکی دریافت شد که این تسهیلات شامل هزار وام به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان است، آن زمان مسکن ایثارگران آماده واگذاری می‌شود. در مرحله بعد از ایثارگران مشمول ثبت نام می‌شود، آورده شان به نرخ روز منطقه با قید زمین رایگان محاسبه می‌شود، ایثارگران، آورده را پرداخت می‌کنند، کلید خانه را دریافت کرده و پرداخت تسهیلات ۱۰ ساله را آغاز می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: در مدل فعلی فرد باید ۳ تا ۴ قسط پرداخت کند، که مشمول دو تا سه تورم می‌شود، بعد به متقاضی می‌گویند پولی که پرداخت کردی کم است، برخی افراد نمی‌توانند منابع را تامین کنند، و پروژه‌ها متوقف می‌شود. مسکن مهر و جهش ملی مسکن با همین چالش مواجه بودند. در مدلی که ما طراحی کردیم، چون آورده اولیه را پیمانکار می‌آورد این مشکل ایجاد نمی‌شود. طبق قانون جهش ملی مسکن هر جا پروژه‌ای طبق این قانون اجرا شود باید ۵ درصد پروژه را به ایثارگرانی بدهند که بنیاد شهید معرفی می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->