حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

معادلات صعود در ادامه جام جهانی

  • کد خبر: ۱۳۷۵۱۱
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
معادلات صعود در ادامه جام جهانی
نگاهی به وضعیت تیم‌های حاضر در شش گروه باقی‌مانده جام بیست‌ودوم را در این بخش می خوانید.

علیرضا وفایی‌نیا | شهرآرانیوز؛  هفته دوم مرحله گروهی جام‌جهانی به پایان رسید و از دیشب بازی‌های آخر تیم‌ها در گروه‌های هشت‌گانه این تورنمنت آغاز شد. نتایج نزدیک تیم‌ها و شگفتی‌های جام بیست‌ودوم باعث شد که در پایان این مرحله، فقط سه تیم فرانسه، برزیل و پرتغال صعودشان را به مرحله حذفی قطعی کرده باشند. به‌جز گروه‌های اول و دوم که بازی‌های سومشان را دیشب برگزار کردند و سرنوشت صعودکنندگان و حذف‌شدگانشان مشخص شد، در شش گروه باقی‌مانده هیجان همچنان ادامه دارد. در این مطلب مروری داریم به آنچه تا پایان دور دوم در شش گروه باقی‌مانده رخ داده است.

بازی سرنوشت برای نابغه آرژانتینی

بازی‌های گروه سوم تحت‌تأثیر پیروزی عربستان مقابل آرژانتین شروع شد و در ادامه مکزیک و لهستان هم در بازی اولشان به تساوی بدون گل رسیدند. نتایج دور دوم معادله صعود تیم‌های این گروه را پیچیده‌تر کرد. در دور دوم لهستان ۲-۰ عربستان را برد و آرژانتین همین نتیجه را مقابل مکزیک ثبت کرد. در گروه C لهستان با چهار امتیاز صدرنشین است و آرژانتین و عربستان با سه امتیاز و تفاضل متفاوت، به‌ترتیب دوم و سوم‌اند و در روز آخر برای صعود خواهند جنگید. دیدار لهستان و آرژانتین در هفته سوم این گروه می‌تواند لیونل مسی و یارانش را به مرحله بعد برساند یا کابوس حذف از مرحله گروهی یقه نابغه آرژانتینی را بگیرد.

معمای تیم دوم در گروه فرانسه

گروه چهارم جام‌جهانی اولین صعودکننده به دور حذفی را معرفی کرد. فرانسه که در بازی اول ۴-۱ استرالیا را شکست داده بود، در دور دوم مرحله گروهی توانست دانمارک را ۲-۱ ببرد و با شش امتیاز جشن صعود زودهنگامش به مرحله بعد را بگیرد. استرالیا هم با پیروزی مقابل تونس، خود را از این تیم آفریقایی و دانمارک جدا کرد و با سه امتیاز در مکان دوم ایستاد. تونس حذف‌شده قطعی این گروه است و بازی آخرش با فرانسه کاملا تشریفاتی خواهد بود. اما دیدار استرالیا و دانمارک در روز پایانی این گروه، با هیجان زیادی دنبال خواهد شد و تیم دوم صعودکننده را مشخص می‌کند.

گره عجیب گروه مرگ

در یکی از گروه‌های عجیب جام، یعنی گروه پنجم، یک تیم چهارامتیازی، دو تیم سه‌امتیازی و یک تیم یک‌امتیازی داریم که همگی شانس صعودشان را حفظ کرده‌اند. آلمان پس از شکست غیرمنتظره مقابل ژاپن در بازی دوم مقابل اسپانیایی که هفت گل به کاستاریکا زده بود، به تساوی ۱-۱ بسنده کرد تا با یک امتیاز در قعر جدول بماند. ژاپن هم در عین ناباوری درحالی‌که به‌دنبال شش‌امتیازی‌شدن و بالابردن شانس صعودش بود، با یک گل مغلوب کاستاریکایی شد که هیچ نشانی از بازنده روز اول مقابل اسپانیا نداشت. برای تعیین دو تیم صعودکننده از گروه E، دو بازی سرنوشت‌ساز در پیش است؛ جایی که ژاپن با اسپانیا دیدار می‌کند و کاستاریکا با آلمان.

بلژیک روی لبه تیغ

این گروه هفته اول کم‌گلی داشت، اما در دور دوم دو دیدار جذاب در آن شاهد بودیم. مراکش و کرواسی که در روز اول بازی‌های گروه ششم به مساوی بدون گل رضایت داده بودند، در دور دوم حریفانشان، یعنی بلژیک و کانادا را شکست دادند تا با چهار امتیاز شانس اول صعود باشند. مراکش در بازی سومش با کانادای ازپیش حذف‌شده مسابقه می‌دهد و به‌نظر کار سختی برای صعود در پیش ندارد، اما بلژیک سه‌امتیازی که در بازی پایانی با کرواسی بازی می‌کند، نقش تعیین‌کننده‌ای در معرفی تیم صعودکننده خواهد داشت. بلژیکی‌ها که در دو بازی اولشان نشانی از تیم آماده سال‌های گذشته نداشتند، نمی‌توانند خیلی به پیروزی کانادا بر مراکش امید ببندند و به احتمال فراوان فقط در شرایطی می‌توانند به مرحله حذفی صعود کنند که کرواسی را شکست دهند.

دوئل سوئیس و صربستان در گروه سلسائو

برزیل در این گروه به دو برد آسان، اما نه‌چندان مقتدرانه دست یافت. شاگردان تیته به هر نحوی که بود، شش‌امتیازی شدند و یک بازی زودتر صعودشان را به مرحله بعد قطعی کردند. برزیلی‌ها که در گام اول صربستان را برده بودند، در بازی دومشان با یک گل از سد سوئیس گذشتند و جواز حضور در دور حذفی جام‌جهانی را کسب کردند. در این گروه سوئیس و صربستان سه امتیاز دارند و کامرونی‌ها هم با یک امتیاز هنوز کورسوی امیدی برای بازی آخرشان مقابل برزیل و صعود دارند. با وجود این، به احتمال فراوان، تقابل صربستان و سوئیس در روز آخر تعیین‌کننده تیم دوم این گروه خواهد بود و پیروز این میدان می‌تواند همراه برزیل به مرحله بعد برود.

اروگوئه به‌دنبال کامبک به جام

پرتغال دو برد جذاب و سخت مقابل غنا و اروگوئه کسب کرد تا مثل برزیل و فرانسه، صعود زودهنگامی را به مرحله بعد جام‌جهانی ۲۰۲۲ رقم بزند. تیم دوم این گروه غناست که کره را در دیداری جذاب و پرگل شکست داد. این تیم حالا امیدوار است تا در تقابل با اروگوئه در آخرین بازی مرحله گروهی یک تساوی کسب کند و با درنظرگرفتن احتمال پایین شکست پرتغال مقابل کره، یکی از تیم‌های صعودکننده لقب بگیرد. البته یاران کاوانی در اروگوئه هم هنوز ناامید نیستند و با وجود عملکرد نه‌چندان خوبشان در دو بازی قبل، می‌خواهند با پیروزی در آخرین دیدار گروهی، پاسخ انتقاد‌ها از تیمشان را با صعود بدهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->