احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: اتفاقات اخیر نقاط آسیب و ضعف نظام تعلیم و تربیت کشور را نشان داد

  • کد خبر: ۱۳۷۵۴۰
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
وزیر آموزش و پرورش: اتفاقات اخیر نقاط آسیب و ضعف نظام تعلیم و تربیت کشور را نشان داد
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تقویت مهارت‎‌های ارتباطی دانش آموزان گفت: مهارت‌‎های پایه دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گرفته و تقویت شود.

به گزارش شهرآرانیوز، هزار و بیست و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش مسائل و موضوعات مختلف آموزش و پرورش را از جمله مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان، آموزش شیوه‎‌های نقد و پرسشگری به دانش آموزان، بازنگری نظام تعلیم و تربیت متناسب با شرایط و مقتضیات زیست بوم جدید جامعه، بازدید دانش آموزان از دستاورد‌ها و پیشرفت‎های کشور، توجه به بحث‌‎های هویتی و دینی دانش آموزان، آسیب‎‌های روحی و روانی دانش آموزان، توجه به بحث هنر در بهداشت روانی دانش آموزان، تربیت معلمان پرورشی با توجه به زیست بوم جدید، برگزاری جشن پرچم در مدارس، دادن اختیار بیشتر به مدیران مدارس و جلوگیری از دخالت‎‌های بی‌‎مورد ادارات در کار مدارس، ایجاد شور و نشاط و امید در مدارس، فعال‌‎تر کردن شورا‌های معلمان و دانش آموزی مدارس، لزوم برنامه‎ریزی و مدیریت نسل جدید (نسل z)، سهیم کردن دانش آموزان در مسئولیت‎‌ها، اهتمام بیشتر به اصول اساسی دین، سرود و پرچم در مدارس، توجه جدی به مراکز تربیت معلم و دانشگاه‌‎های وابسته به آموزش و پرورش، آینده‌‎نگری برای تربیت دانش‌آموزان، بهره‌‎گیری از ظرفیت رسانه‌‎ها، مردم، مجلس و دولت به آموزش و پرورش، آسیب‌شناسی اتفاقات اخیر و برنامه‎‌ریزی برای رفع آن‎ها، شنیدن صدای معلمان و دانش آموزان، تشکیل کمیته‎ای برای بررسی و آسیب شناسی حوادث اخیر، توجه به مهارت‌آموزی دانش آموزان و ... مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه این جلسه وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموزان دوران دفاع مقدس و ارائه گزارشی از روند تعلیم و تربیت کشور، گفت: باید نوع نگاه و ارتباط با دانش آموزان تغییر و بر رویکرد فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش تاکید شود.

وی با تاکید بر این که مهارت‎های پایه دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار کرد: با طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع شور، نشاط و امید به آینده در دانش آموزان را باید تقویت کرد.

نوری اظهار کرد: آسیب‌‎های انباشته در دوران کرونا باعث به وجود آمدن یک سری مسائل و مشکلات برای دانش آموزان و آموزش و پرورش شده است. نیازمند بازتعریفی در مورد نظام تعلیم و تربیت هستیم و اگر لازم باشد برخی از قوانین و مقررات آموزشی و پرورشی را باید بازنگری کرد.

وی افزود: اتفاقات اخیر کشور نقاط آسیب و ضعف نظام تعلیم و تربیت کشور را نشان داد که نیاز به آسیب شناسی و کار جدی با برنامه ریزی و استراتژی مناسب برای برطرف کردن آن‌‎ها دارد.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای آموزش و تربیت دانش آموزان باید آینده نگری، برنامه ریزی و استرتژی مدونی داشته باشیم، گفت: دانش آموزان در سن حساسی قرار دارند که سن تاثیرپذیری، نقش‎پذیری و پرسشگری است. تنها جایی که نظامند با دانش آموزان و خانواده‎های آنان در ارتباط هستند، آموزش و پرورش است.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گزارش تحلیلی از وضعیت فضای فرهنگی و تربیتی حاکم بر کشور و تدابیر وزارت آموزش و پرورش در این باره ارائه کردند. در ادامه این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاه‎‌ها و پیشنهاد‌های خودرا در باره گزارش‎های ارائه شده، بیان کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->