سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت اختراع دوربینی که شعر می‌سراید | Poetry Camera، عکاس و شاعر بیش از ۱۰۰ شرکت تسهیلات تولید موبایل گرفته‌اند | اعتبارات درست هزینه شده‌اند؟ چرا دیسکورد فیلتر شد؟ سونی به‌زودی از Xperia 1 IV رونمایی می‌کند مالک X: ممنوعیت TikTok خلاف آزادی بیان است آیا Discord مسدود شده است؟ گوشی تاشوِ BlackView HERO 10 ماه آینده می‌آید اندروید به‌زودی می‌تواند سلامت حافظه گوشی را نشان دهد
سرخط خبرها

ویدئو | یک میمون با کمک چیپ نورالینک می‌تواند تایپ کند

  • کد خبر: ۱۳۷۶۹۷
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
ویدئو | یک میمون با کمک چیپ نورالینک می‌تواند تایپ کند
در طول رویداد «Show and tell»، مهندسان نورالینک در مورد پیشرفت توسعه فناوری صحبت کردند و همچنین یک میمون را به نمایش گذاشتند که از طریق تراشه کاشته شده در مغز خود، به صورت از راه دور تایپ می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، اخیراً در مقر اصلی خود واقع در فرمونت، کالیفرنیا، میزبان رویداد «Show and tell» خود بود. این شرکت فناوری عصبی در حال توسعه یک رابط مغز و کامپیوتر است که اساساً یک تراشه به اندازه سکه با ۱۰۲۴ رشته الکترود است و برای تحریک نورون‌ها در قشر حرکتی مغز کاشته می‌شود. در طول این رویداد، مهندسان نورالینک در مورد پیشرفت توسعه فناوری صحبت کردند و همچنین یک میمون را به نمایش گذاشتند که از طریق تراشه کاشته شده در مغز خود، به صورت از راه دور تایپ می‌کند.

میمون نمایش داده شده در رویداد نورالینک که «Sake» نام دارد، می‌تواند با فکر کردن به اینکه مکان‌نما روی صفحه‌کلید مجازی به کجا حرکت کند، تایپ کند. او موفق شد از این طریق عباراتی از جمله «به Show and tell خوش آمدید» و «می‌توانم میان وعده بخورم» را تایپ کند.

همانطور که ایلان ماسک در ویدیو بالا توضیح می‌دهد، میمون در واقع نحوه هجی کردن کلمات را یاد نگرفته است، بلکه مهندسان نورالینک به آن یاد داده‌اند که چگونه حروف برجسته شده با رنگ زرد روی نمایشگر را مانند یک بازی ویدیویی ردیابی کند. تراشه تعبیه شده در جمجمه میمون، فعالیت مغزش را ثبت می‌کند و سپس سیگنالی را به صورت بی‌سیم برای حرکت مکان‌نما در اطراف نمایشگر کامپیوتر ارسال می‌کند.

ماسک در این رویداد به مخاطبان اطمینان داد:

«برخلاف چیزی که برخی افراد فکر می‌کنند، ما به شدت مراقب حیوانات هستیم. ما همیشه می‌خواهیم ایمپلنت تاییدی باشد نه اکتشافی و آزمایش‌های زیادی انجام می‌دهیم.»

اواخر سال گذشته بود که ایلان ماسک گفت نورالینک به میمون‌ها توانایی اجرای ذهنی بازی‌های ویدیویی را می‌دهد و اوایل سال جاری میمونی که با ایمپلنت مغزی نیورالینک، بازی کامپیوتری می‌کند را به نمایش گذاشت.

مهندسان Neuralink همچنین در این رویداد نشان دادند که ربات جراحی بسیار پیشرفته آن چگونه بیش از ۱۰۲۴ رشته الکترود نازک را به مغز وارد می‌کند. آن‌ها این فناوری را با استفاده از یک مدل مغز ژلاتینی به نمایش گذاشتند. ایلان ماسک همچنین در این رویداد اعلام کرد که نورالینک احتمالاً تا ۶ ماه دیگر آزمایش‌های انسانی خود را شروع خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->