جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

به یاد شهید سیدمحمود سیدی‌علوی

  • کد خبر: ۱۳۷۹۹
  • ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
به یاد شهید سیدمحمود سیدی‌علوی
دکتر قدسیه سیدی‌علوی، خواهر شهید سیدمحمود سیدی‌علوی
یادآوری شانزدهم دی سال‌۵۹ و مقایسه آن با شانزدهم آذرماه‌۱۳۲۲ روز دانشجو در قبل از انقلاب ۲ جریان مبارزه را تداعی می‌کند. شانزدهم آذر، روز مبارزه دانشجویان انقلابی با رژیم ستمشاهی و حامی مستکبر آن، آمریکاست و شانزدهم دی، روز جهاد دانشجویان مبارز انقلابی در جبهه جنگ، علیه صدام و آمریکا. ۲ جریان مبارزه و با یک هدف که آن هم رسوایی رژیم‌های وابسته ستمشاهی و بعثی و در رأس آن‌ها نظام استکباری آمریکاست.
شانزدهم دی‌ماه برای ما از‌سویی دیگر هم اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا در‌کنار دانشجویان انقلابی و جهادکننده ضد صدام، به فرماندهی شهیدعلم‌الهدی، دانشجویی به شهادت رسید که درس و تحصیل و پیشرفت در آمریکا را رها کرد، برای یاری امام بزرگوار به کشور بازگشت و سلاح در دست گرفت و رودرروی دشمنان ایستاد. شهیدسیدمحمود سیدی‌علوی، دانشجوی خارج از کشور و یکی از عناصر اصلی انجمن اسلامی دانشجویان اکلاهما، بااینکه تنها ۲۳‌بهار از زندگی را سپری کرده بود، گام در راهی پر‌افتخار نهاد. او درس و موقعیت تحصیلی خود در آمریکا را رها کرد و برای دیدار مراد خود، حضرت امام (ره)، به پاریس رفت. بعد‌از آن نیز به‌همراه دوست و یار دیرینش، شهید‌یوسف نصوحی‌پور، برای آموزش جنگ‌های چریکی به لبنان رفت و قبل‌از پیروزی انقلاب در سال‌۱۳۵۷ به ایران آمد و در‌کنار مردم به مبارزه علیه رژیم ستمشاهی پرداخت. او با شروع جنگ، در مؤسسه کیهان، اخبار جنگ را پیگیری و منتشر می‌کرد و چندی بعد خود مستقیم در جبهه نبرد با دشمنان اسلام به جنگ پرداخت. در آخرین دیداری که قبل از شهادتش در مشهد با او داشتیم آرام و قرار نداشت؛ گویا آماده پرواز شده بود و ما نمی‌توانستیم حالات او را از چهره‌اش درک کنیم. پس از رفتن به جبهه، خبر شهادتش در شانزدهم دی‌ماه هم، آشنایان و دوستان را غافلگیر کرد. در نوشتاری که از او به‌جا مانده است، می‌توان به حالات درونی او پی برد؛ «نسیم امید بر چهره‌ام می‌وزد، اما بی‌تابم. آنچه در من می‌جوشد چنان بی‌قرارم کرده است، چنان قلبم را می‌فشرد که انفجار را با تمام وجود احساس می‌کنم. طنین قاطع فرمان حق در فضای درونم می‌پیچد و صدای زنگ‌های این کاروانی که آهنگ رحیل کرده است را می‌شنوم. هجرت آغاز شده است.»
اگر شهدای دانشجو و سایر شهدای عزیز دوران دفاع مقدس به دست نوکر استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا و صدام به شهادت رسیدند، امروز سالار دل‌ها شهید‌سلیمانی توسط رئیس مستکبرین جهان به شهادت رسیده است. امید است ما وارثان خون شهدا بتوانیم با تأسی به سالار شهیدان و پیام‌رسان شهیدان کربلا، حضرت زینب‌کبری (س)، برای پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا به وظایف خود عمل کنیم تا شرمنده آنان نشویم. عظمت انقلاب اسلامی و نهضت بزرگ حضرت امام‌خمینی (ره) توانسته است انسان‌هایی همچون شهید‌سیدمحمود را بپروراند که با سن بسیار کم، ولی باعظمت روحی و فکری بسیار بالا، بتوانند الگوی جوانان و دانشجویان نسل حاضر و نسل‌های بعدی قرار گیرند. روح همه شهدا شاد و یادشان گرامی باد.
گزارش خطا
برچسب ها: یادداشت
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->