میزبانی روزانه از ۲ هزار زائر در وعده صبحانه در مهمانسرای حضرت

  • کد خبر: ۱۳۸۱۵۹
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
میزبانی روزانه از ۲ هزار زائر در وعده صبحانه در مهمانسرای حضرت
با هدف توسعه خدمات میزبانی از زائران حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی، وعده صبحانه مهمانسرای حضرت علاوه بر ارتقای کیفیت و تنوع‌بخشی، از نظر ظرفیت نیز حدود چهار برابر افزایش یافت تا تعداد بیشتری از زائرانی که در ساعات اولیه روز به زیارت مشرف می‌شوند، صبحانه را مهمان مهمانسرای حضرت باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیر امور مهمانسراهای حضرت رضا(ع) گفت: با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر میزبانی شایسته‌تر از زائران بارگاه ملکوتی رضوی و همچنین استقبال زائران از وعده صبحانه حرم، ظرفیت طبخ و توزیع این وعده و همچنین متنوع کردن آن در دستور کار قرار گرفت. 
سعید صالحی ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر با توجه به ظرفیت مهمانسرا به طور میانگین روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ زائر بارگاه ملکوتی رضوی در وعده صبحانه پذیرایی می‌شوند و افتخار داریم میزبان آنها باشیم. 

متنوع شدن صبحانه‌های حرم

صالحی همچنین گفت: در گذشته وعده صبحانه در مهمانسراهای حضرت رضا(ع) شامل عدسی، پنیر و حلوا شکری بود، اما با تغییرات جدید در راستای ارتقای کمیت و کیفیت میزبانی، تلاش شده هر روز با یک نوع صبحانه گرم همچون حلیم، کوکو، خوراک لوبیا، املت، عدسی و... از زائران میزبانی شود و این تنوع غذایی در چند هفته اخیر مورد استقبال زائران نیز قرار گرفته است.

پخت نان گرم در مهمانسرا

وی افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت و متنوع شدن صبحانه‌ها، از پاییز سال امسال نانوایی مهمانسرای حرم نیز فعال شده و همه وعده‌های غذایی پذیرایی زائران از جمله صبحانه همراه با نان گرم و تازه انجام می‌شود. 

خدمتی با مشارکت خیران و خادمیاران

مدیر مهمانسراهای حضرت رضا(ع) با اشاره به مشارکت خیران و خادمیاران در افزایش میزان توزیع صبحانه زائران خاطرنشان کرد: میزان طبخ و توزیع غذای زائران در مهمانسرای حرم مطهر در وعده‌های ناهار و شام نیز در مناسبت‌های خاص افزایش می‌یابد.

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->