جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: تا ۳ سال آینده، مشکل حل نشدنی ویژه‌ای در حاشیه شهر مشهد نخواهیم داشت

  • کد خبر: ۱۳۸۵۵۳
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
فرماندار مشهد: تا ۳ سال آینده، مشکل حل نشدنی ویژه‌ای در حاشیه شهر مشهد نخواهیم داشت
با اینکه سطح کوچه و خیابان سفیدپوش از بارش سنگین برف بود،  بازهم جلسه شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در مسجد امیرالمؤمنین (ع) بولوار رسالت برگزار شد و فرماندار مشهد، شهرداران مناطق ۳ و ۴ و شماری از مدیران شهری پای سخن اهالی محله سیس آباد و پنجتن نشستند تا هم دغدغه هایشان را بشنوند و هم گزارشی از آخرین اقدامات در منطقه را ارائه دهند.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز، فرماندار مشهد در این مراسم ابتدا مشکلات و چالش‌های مردم در منطقه را مرور کرد و گفت: اراده ما این است که تا سه سال آینده، دیگر مشکل حل نشدنی ویژه‌ای در حاشیه شهر مشهد وجود نداشته باشد.
به گفته محسن داوری، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان به طور خاص به فضا‌های آموزشی و درمانی اختصاص یافته و تلاش شده است تا شیب خدمت به سمت این مناطق تمایل پیدا کند و خوشبختانه با هماهنگی‌های ویژه‌ای که با شهرداری‌های مناطق صورت گرفته است، چشم انداز امیدوارکننده‌ای نیز وجود دارد.

وی در واکنش به گلایه مردم درباره گران قیمت بودن هزینه سالن‌های ورزشی و مشکلات رزرو اینترنتی قول داد که در سایه هماهنگی شهردار منطقه، سالن ورزشی چندمنظوره موجود که در رسالت ۸۱ قرار دارد، ۱۰ روز در هر ماه در اختیار گروه‌هایی قرار بگیرد که از طرف مساجد منطقه معرفی شوند. علاوه بر این، فرماندار مشهد به نماینده اداره کل ورزش و جوانان تکلیف کرد تا در ضرب الاجل ده روزه آینده، درصورتی که بودجه حداقل دویست میلیارد تومانی برای ساخت سالن ورزشی جدید در منطقه آماده شود، زمین موردنیاز آن هم به همت فرمانداری تأمین خواهد شد.

اول بولوار اصلی، بعد معابر فرعی!

شهردار منطقه ۳ نیز در این دیدار تأکید کرد که از رسالت ۸۱ تا پل دهرود، بخش مهمی از بولوار رسالت به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر کانال گذاری شده است و دیگر آب گرفتگی معابر را در این بخش از بولوار رسالت نخواهیم داشت.
مهدی خداشناس افزود: علاوه بر این، در رسالت ۹۱ هم کنده کاری با محوریت اجرای پروژه خط اگو در دست اجراست و تا رسالت ۱۰۷ نیز کانال گذاری صورت گرفته است.
آن طور که شهردار منطقه ۳ تأکید کرد، قاعده کلی این است که حل مشکلات کوچه‌ها پس از سازمان دهی معبر اصلی صورت بگیرد و بر این اساس، پس از حل چالش‌های بولوار رسالت، شهرداری منطقه به سراغ کوچه‌ها و معابر فرعی می‌آید.

وی ادامه داد: در دومین کوچه از رسالت ۹۷ که با گره کور آب گرفتگی چهار منزل مسکونی خالی از سکنه و ایجاد مشکلات فرعی برای شهروندان مواجه بودیم، تملک این پنج ملک با موفقیت صورت گرفته است و در مدت بیست روز آینده، مشکل کوچه با تسطیح این منازل حل و فصل خواهد شد. علاوه بر این، روکش آسفالت هم معطل همین تسطیح است و پس از آن، بلافاصله به سراغ آسفالت کردن این خیابان خواهیم رفت.
وعده بیست روزه شهردار منطقه ۳ درحالی است که طبق مصوبه، باید این پروژه در آخرین روز فروردین ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد؛ اما شهرداری منطقه بنابر اهمیت موضوع بنا دارد این پروژه را پیش از موعد به سرانجام برساند.

حاشیه شهر، روشن‌تر از همیشه

رامین صردی، قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در منطقه شرق، نیز در این مراسم حضور داشت تا پاسخگوی سؤالات شهروندان محله سیس آباد و پنجتن باشد. وی با بیان اینکه شبکه روشنایی در این منطقه به زودی با لامپ‌هایی با دوبرابر لوکس نوری اصلاح خواهد شد، تصریح کرد: جابه جایی هزار متر شبکه برق فشار قوی و اصلاح شبکه روشنایی شهری، از جمله اولویت‌های اصلی شرکت توزیع نیروی برق مشهد است و پشت سر شهرداری‌های مناطق ایستاده ایم تا در هر محله که خیابان‌ها جدول گذاری می‌شوند، اقدام به کابل کشی و کاشت تیر کنیم.

خداحافظی منطقه ۴ با آب‌های سطحی

دست شهردار منطقه ۴ هم در موضوع جمع آوری آب‌های سطحی در معابر این منطقه بیش از همیشه پر بود؛ به ویژه زمانی که فرماندار مشهد در پاسخ به سؤالات مردم، وی را برای پاسخگویی به جایگاه فرا خواند. مجید نژادحسین در سخنان خود ابتدا تأکید کرد که امسال، حدود ۳۰ درصد پروژه‌های تعریف شده شهر با موضوع جمع آوری آب‎های سطحی در منطقه ۴ تدارک دیده شده و هدف گذاری آن است که با سرمایه گذاری سی میلیارد تومانی، دیگر تا پایان سال مشکلی در منطقه ۴ وجود نداشته باشد.

وی به تکمیل پروژه حل معضل آب گرفتگی در پل فجر اشاره و تصریح کرد که با احداث کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در ضلع شرقی پنجتن، به زودی این محله نیز از چالش آب‌های مدیریت نشده در معابر نجات پیدا می‌کند.
شهردار منطقه ۴ گفت: کانال جمع آوری آب‌های سطحی در خیابان دارالقرآن نیز تاکنون ۹۰ درصد رشد داشته است و به موازات آن، با اجرای طرح حفاری زیرسطحی در کمربندی مشهد، این مشکل در همه معابر و خیابان‌های منطقه برطرف خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->