چند انگلیسی در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند؟ احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است
سرخط خبرها

توانگر: بذرپاش هیچ تخصصی در حوزه مسکن، راه و شهرسازی ندارد| باید فردی کارآمد و متخصص برای وزارت راه انتخاب شود

  • کد خبر: ۱۳۸۷۰۹
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
توانگر: بذرپاش هیچ تخصصی در حوزه مسکن، راه و شهرسازی ندارد| باید فردی کارآمد و متخصص برای وزارت راه انتخاب شود
نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه بذرپاش هیچ تخصصی در حوزه مسکن و راه و شهرسازی ندارد، گفت: این کشور حداقل یک میلیون مهندس دارد که در حوزه عمران، راه و شهرسازی تحصیل کرده و یا در حوزه ساخت و ساز بوده و هستند، سوال آن‌ها این است که چرا در دولت دیده نشده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی توانگر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: امروز روز دانشجو است و سوابق انقلابی بذرپاش در جنبش دانشجویی از یاد‌ها نرفته است، اما آقای رئیسی اجازه ندهید با این انتخاب بر جنبش دانشجویی بذر ناامیدی پاشیده شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی وظیفه تحقق وعده بزرگ دولت سیزدهم را دارا است و پس از گذشت بیش از یک سال از عمر دولت مشخص شد که رستم قاسمی که به حرمت این روز‌ها خداوند به ایشان سلامت دهد، مدیری توانمند بود، اما به دلیل اینکه تجربه و تخصص در حوزه مسکن نداشت عملاً اقدامی در این حوزه انجام نشد.

وی ادامه داد: آیا تجربه قاسمی که زمانی وزیر نفت بود و وزیر راه شد کافی نیست که مجدداً بیت‌المال را هدر ندهیم و عنصری کارآمد و متخصص را در این وزارتخانه به کارگیری کنیم که متأسفانه بذرپاش فاقد هر سه این موارد در حوزه راه و مسکن است حتی در حوزه نظری پس از برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون‌ها هنوز نمی‌داند که چگونه می‌خواهد تأمین مالی ۴ میلیون مسکن را انجام دهد و حتی نه در کمیسیون و نه در جلسه شب گذشته فراکسیون حاضر نیستند جمله شفاف و روشن را بگوید که آیا در پایان ۴ سال دولت رئیسی می‌تواند ۴ میلیون مسکن و حتی نیمی از آن را به مردم تحویل دهد.

توانگر خطاب به نمایندگان یادآور شد: این کشور حداقل یک میلیون مهندس دارد که در حوزه عمران، راه و شهرسازی تحصیل کرده و یا در حوزه ساخت و ساز بوده و هستند، سوال آن‌ها این است که چرا در دولت دیده نشده‌اند، آیا یک نفر از میان خیل عظیم این افراد صاحب تخصص و تجربه نبود که انتخاب شود و اکنون با معرفی بذرپاش اینگونه به علوم، دانش، تجربه و امید پشت پا بزنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بذرپاش با این افراد به گفتگو بنشیند، آیا اصلاحات حداقلی این حوزه را متوجه می‌شود تا بتواند بر آن‌ها مدیریت کند و پاسخگوی مطالبات بزرگ مردم در راه و مسکن باشد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: ما در جریان نیرو‌های انقلاب با عده قلیلی که در خیابان اغتشاش کردند، مرزبندی داریم و با تمام وجود برای امنیت، رفاه و آرامش مردم در مقابل این داعش صفتان می‌ایستم، اما معترضان برای ما مهم و محترم هستند و بر اساس نظرسنجی نهاد‌های دولتی درصد بالایی از مردم به این روش حکمرانی در دولت اعتراض دارند.   می‌خواهید به سوالات معترضان چه پاسخی بدهید و برای هر پستی بگوییم همان آقایی که همیشه برای شهرداری تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صمت و اکنون راه و شهرسازی و احتمالا برای سازمان برنامه و بودجه مطرح است، فکر می‌کنید بازتاب این انتخاب در جامعه و میان مردم معترض واکنشی برای اصلاح حکمرانی در دولت و مجلس است.

توانگر خطاب به نمایندگان یادآور شد: نیکزاد که تقریبا گزینه اجماعی نمایندگان بود به هر دلیلی این مسئولیت را نپذیرفت و یکی از دلایل ایشان آن بود که شبکه بانکی برای ارائه تسهیلات مسکن همکاری نمی‌کند؛ سوال اینجاست که بذرپایش که نه تجربه و نه تخصص نیکزاد را دارد، چگونه می‌خواهد تسهیلات را تأمین کند، نیکزادی که تجربه موفق ساخت مسکن در دولت دهم را دارد وقتی سنگ‌اندازی شبکه بانکی را دید، نپذیرفت. آقای بذرپاش در خود چه دیده که این پست را پذیرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این روز‌ها چقدر از رهبری هزینه کرده‌اند تا ما به آقای بذرپاش رأی دهیم، هر چه گفتیم که از توان، تجربه و سابقه ایشان در حوزه راه، مسکن و شهرسازی بگویید، اما دوستانشان از رهبری هزینه کردند.

وی در مورد موضع اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد دیوان محاسبات گفت: رهبری فردی حکیم و بلیغ هستند و در استخدام کلمات دقت و وسواس فراوان دارند، ایشان در مورد دیوان فرمودند سال‌های اخیر و می‌توانستند بفرمایند در مجلس یا سال اخیر یا مجلس یازدهم. چنانچه در مورد مجلس و رئیس مجلس از این جنس تعابیر استفاده کردند، اما در مورد دیوان فرمودند سال‌های اخیر، زیرا از زمان عادل آذر گزارش‌ها به روز شد البته در دوران بذرپاش نیز در سال‌های اخیر می‌گنجد و باید انصاف داشت و از بذرپاش تشکر کرد که تیم کارشناسی گذشته را حفظ کرد تا نظم و سرعت گزارش‌دهی استمرار یابد و این سرعت مورد تحسین رهبر حکیم انقلاب نیز قرار گرفت.

توانگر افزود: از دقت دیوان محاسبات در مورد گزارشات ۴ ماهه و ۶ ماهه دیوان ابراز تأسف می‌کنم که گویی توسط تیم دیگری تهیه شده، زیرا پر از اشتباهات فاحش آماری و محاسباتی است و یک نمونه آن گزارش پرمسئله و پراشکال در وزارت نیرو بوده که با حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی بررسی و خطا‌های فاحشی داشت که محرابیات می‌تواند در این رابطه شهادت دهد بنابراین صریحا از آقای بذرپاش ودوستانشان می‌خواهم رهبری را هزینه یک صندلی بی‌ارزش نکنند و اگر ایشان موفق بوده‌اند در دیوان بمانند و موفق‌تر شوند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به فرض هم تایید رهبر معظم انقلاب در شخص ایشان متعین باشد آقای بذرپاش با چه منطقی این مدال افتخار را به زمین می‌گذارد و برای پستی که سکوی پرش است کاندیدا می‌شود؟ نمایندگان با چه اطمینانی به شما رای دهند که هوس جای دیگری در سر نپرورانید؟ شما که سال ۷۷ به دانشگاه رفتید و برای حضور در دیوان در سال ۹۹ همه کار کردید و از سابقه نهاد مقدس بسیج و پژوهشکده بسیج  برای ما مدرک آوردید که به ما بگویید ۲۰ سال سابقه اجرایی دارید تا به هر نحو رییس دیوان شوید حال چطور به اعتماد نمایندگان در رای به دیوان محاسبات پشت پا می‌زنید؟

وی یادآور شد: سکوت ایشان در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر سوال برانگیز است؛ این همه اتفاق آشوب‌طلبانه و پر از سیاهی رخ داد، اما متاسفانه آقای بذرپاش صرفا و صرفا یک تسلیت نیم خطی در ماجرای شاه‌چراغ آن هم در توییتر گفتند. آقای بذرپاش! شما به برکت خون پدر شهیدتان، به برکت انقلاب، به برکت خانواده شهدا به این جایگاه رسیدید؟ آیا نمی‌توانستید در قالب یک سخنرانی، یک تحلیل جامع در مورد این آشوب‌ها ارایه کنید؟ چهره و بدن از هم پاشیده شهید علی‌وردی و شهید عجمیان شما را بر آن نداشت که سکوت خود را بشکنید؟ آقای رییسی! شما از سکوت خواص گلایه شدید کردید آیا از سکوت آقای بذرپاش خبر نداشتید و ندارید؟

توانگر تصریح کرد: بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب و اعتدالی مجلس، امروز به وزارت آقای بذرپاش رای می‌دهند چنانچه ریاست محترم فراکسیون‌شان رسما مصاحبه کردند که البته گامی روبه جلو برای هضم اصلاح‌طلبان در دولت آقای رییسی و جریان اصولگراست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: از رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور سوال بفرمایید که وقتی تعجیل شگفت‌انگیز در انتخاب رییس دیوان محاسبات را مشاهده کردند دلسوزانه در شب انتخاب رییس دیوان در مجلس یازدهم، با یکی از بزرگان مجلس تماس گرفتند ضمن گلایه شدید با انتصاب آقای بذرپاش، مخالفت کرده و صریحا به پرونده ایشان در سازمان بازرسی کل کشور اشاره کردند که کاش در همان مقطع به درخواست دلسوزانه ایشان توجه می‌شد و کاش امروز هم قدری با ایشان به عنوان یکی از نزدیکان امین خود در معرفی وزیر پیشنهادی، مشورت می‌کردید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مملکت قحط الرجال نیست. جریان انقلابی پر از نیرو‌های با سابقه و متخصص است. آقای بذرپاش نه سابقه و تخصص «راه» دارد و نه سابقه و تخصص «مسکن و شهرسازی»! فردای قیامت در نزد خداوند متعال، خون شهیدان، امام و رهبری باید پاسخگو باشیم که چرا با وجود افرادی که در این حوزه متخصص و با سابقه بودند ما را مجبور می‌کنند به فردی رای دهیم که بدون سابقه و تخصص، است که متاسفانه آقای بذرپاش نخواستند هیچ مسوولیتی در ساخت ۴ میلیون مسکن را بپذیرند و متاسفانه هیچ برنامه منسجمی هم ارایه نکرده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->