دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «امیر تتلو» برگزار شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد شعب اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز گروسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سرلشکر باقری: وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است سخنگوی وزارت خارجه: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم عربستان سرکنسول جدید خود برای مشهد را مشخص کرد ماجرای خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی بهادری جهرمی: انتخاب روزهای تعطیلی آخر هفته به دو روز در اختیار نظرات کارشناسان قرار گیرد رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
سرخط خبرها

زاکانی در دانشگاه شهید بهشتی: قبل از رفتن به دانشگاه شریف تهدیدم کردند| دانشجو حق اعتراض دارد| گروه فشار می‌خواهند مغازه‌ها را ببندند+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۸۷۲۷
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
زاکانی در دانشگاه شهید بهشتی: قبل از رفتن به دانشگاه شریف تهدیدم کردند| دانشجو حق اعتراض دارد| گروه فشار می‌خواهند مغازه‌ها را ببندند+ فیلم
شهردار تهران گفت: دانشجو حق اعتراض دارد و کسی حق ندارد دانشجو را از کلاس بیرون بی‌اندازد و کسی حق زدن دانشجو را ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی درباره حواشی جلسه روز گذشته خود در دانشگاه صنعتی شریف، اظهار داشت: قبل از اینکه به دانشگاه شریف بروم، تهدید کردند که زنجیره انسانی تشکیل خواهیم داد، یا اینکه دعوا ایجاد می‌کنیم و کتک می‌زنیم و اجازه نخواهیم داد در دانشگاه صحبت کنید. از حدود ۳۳ سال پیش که بنده به عنوان دانشجو در دانشگاه وارد شدم تمام توجه خود را بر تراز دانشجویی قرار دادم. روز گذشته در دانشگاه شریف اعلام کردم که تراز کنونی با تراز گذشته فاصله بسیاری دارد و تراز دانشجویان انقلاب در سطح جهانی بود.

شهردار تهران با بیان اینکه در لحظه‌ای زندگی می‌کنیم که آمریکایی‌ها دیگر شرم بر گفتن توطئه ندارند، گفت: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دست‌های خون‌آشام داعش در عربستان کاملاً مشهود است، اما عده‌ای می‌خواهند تحت عنوان گروه فشار مغازه‌ها را ببندد. یک کُرد بامحبت در بازار سنندج به رئیس‌جمهور شکلات تعارف می‌کند، چنان بلایی سر او می‌آورند که فردایش توبه می‌کند؛ این یعنی گروه فشار، دیکتاتوری اقلیت و ظلم.

زاکانی با بیان اینکه بنده شما را از اغتشاشگران جدا می‌دانم، خاطرنشان کرد: روز گذشته گفتگوی صمیمی و محبت‌آمیزی با دانشجویان داشتم. تراز کنونی شایسته دانشجویان نیست و باید بالا برود. شما حق اعتراض دارید ولی حق تعرض ندارید، حق تعرض به بسیجی و نیروی انتظامی را ندارید. در دانشگاه نیز کسی حق ندارد در کلاس را قفل کند و دانشجو را از کلاس خارج کند، کسی حق زدن فرد دیگری را ندارد. اینکه عده‌ای به خودشان اجازه می‌دهند در محیط دانشجویی چاقو به همراه بیاورند، دیکتاتوری اقلیت است. دیکتاتوری اقلیت تلاش دارد خودش را بزرگ نشان بدهد، اما بزرگ نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز در نقطه حساسی از تاریخ قرار گرفته‌ایم، گفت: ما از دشمن چیزی جز دشمنی ندیدم و تنها راه پیشرفت کشور تکیه بر جوانان و مردم و دانشجویان است. دشمن نمی‌خواهد مشکلات کشور ما حل شود، مشکلات اقتصادی کشور زیاد است. مسکن به آرزویی برای جوانان تبدیل شده است.

زاکانی در پاسخ به سوال یکی از حضار که پرسید «تقصیر کیست؟» گفت: تقصیر آن کسی است که در دولت قبل گفت من افتخارم این است که یک مسکن نساختم. شما به جای آنکه آن‌ها را محاکمه کنید، دنبال این هستید کسانی که آمده‌اند برای مردم کار کنند، کار نکنند؛ هم کار می‌کنیم و هم با افتخار نوکری مردم را می‌کنیم. کشور در مسیر رشد و تعالی است. دشمنان فهمیدند که اگر انقلاب از دوره اثرات شعار عبور کند و دوره تحقق آرمان‌ها را دستور کار قرار بدهد، شکست‌ناپذیر می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه دشمن اسرائیل و بن‌سلمان است که حامی داعش بوده و زن‌های مسلمان و غیرمسلمان را در بازار می‌فروشد؛ گفت: در سال ۸۸ در بطن تمام موضوعات قرار داشتم. آن ایام زمانی بود که به واسطه بیان یک دروغ ۸ ماه سرمایه‌های مردم را سوزاندند و سال ۹۶ و ۹۸ یک زخم اقتصادی رخ داد که می‌توانستیم آن زمان چشم‌ها را مالید و فهمید که مردم در فشار هستند، اما دولت وقت این کار را انجام نداد. از روز اول مشخص بود برجام چیست و همان اتفاقی که هشدار داده بودیم رخ داد، اما امروز کسانی بر سر کار هستند که آمدند مشکلات را ببینند، اما دشمن نمی‌خواهد این را ببیند.

زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه اصل را باید بر نگاه به داخل قرار بدهیم، گفت: من این حرف را همواره به مسئولان می‌گویم. از سال ۹۰ گفتم که نوسازی انقلابی باید به تحقق دولت اسلامی بیانجامد. ما استقلال سیاسی داریم، اما استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم.

شهردار تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ۵ آرمان آزادی، استقلال، معنویت، عدالت و پیشرفت را ترسیم کرد، گفت: برای صیانت از انقلاب؛ انقلاب دوم در آبان ۵۸ به وقوع پیوست و کشور نیاز به تحول دارد و هر که بگوید وضع موجود خوب است یا خائن است یا از عقل بویی نبرده و هر که بگوید باید زیر میز زد، هم خائن است، اما اگر کسی گفت وضع موجود خوب نیست و باید مملکت را رها کرد اشتباه است. روزی که در شهرداری آمدم به من گفتند شهر را رها کن خودش پیش می‌رود، اما همین منجر به این شد که شهرداری در تنش مالی بماند. پیشنهاد من انقلاب سوم برای پیشرفت شهر است. بنده معتقدم سه ویژگی اساسی منجر به بروز چنین شرایطی شده که یک ویژگی آن دشمن است و هر که بگوید پشت سر مشکلات اخیر دشمن وجود ندارد روز را منکر شده است.

شهردار تهران پس از اینکه گفت آزادی هم داریم، از سوی تعدادی از دانشجویان مورد اعتراض قرار گرفت، اظهار داشت: پشتیبانان آشوبگران کف خیابان کسانی هستند که امروز کودک زیر ده سال را می‌خواهند سر بزنند. کمی چشم‌هایتان را بمالید و ببینید چه کسانی از آشوب داخلی حمایت می‌کنند.

زاکانی در بخش دیگری از این نشست خطاب به تعدادی از حاضران که قصد برهم‌زدن جلسه داشتند، گفت: چرا علاقه دارید کسی غیر از خودتان حرف نزند؟ این‌ها گروه فشار هستند. این‌ها کسانی هستند که هیچ چیزی دستشان نیست، اما اینقدر فشار می‌آورند وای به حالی که چیزی دستشان باشد. کسانی که این مشی را دارند، تمام عرضه‌شان آتش زدن سطل آشغال و تعرض به پاکبان و آتش‌نشان است.

شهردار تهران در واکنش به یکی از دانشجویان که از میان جمعیت داد می‌زد، گفت: باید تحمل داشت...دانشجو؛ صدای بلند، گوشِ شنوا و هم ذهن تحلیلگر دارد؛ نمی‌شود کسی صدای بلند داشته باشد گوش شنوا نداشته باشد ذهنش هم دچار انجماد شده باشد، چنین کسی دانشجو نیست. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->