دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

میانگین باسوادی گروه سنی ١٠ تا ۴٩ سال در کشور ٩٧.١درصد است + فیلم

  • کد خبر: ۱۳۸۷۴۵
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
میانگین باسوادی گروه سنی ١٠ تا ۴٩ سال در کشور  ٩٧.١درصد است + فیلم
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: میانگین باسوادی گروه سنی ١٠ تا ۴٩ سال در کشور ٩٧.١درصد است.

بیتا سخائی | شهرآرانیوز؛ امروز گردهمایی مشترکی بین معاونان سوادآموزی  و رؤسای ادارات سوادآموزی استان برگزار شد که در این گردهمایی سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، دکتر علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور و خدیجه رسولی مشاور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور و‌... حضور داشتند.

دکتر علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور درخصوص برگزاری این گردهمایی اظهار کرد: هدف ما ایجاد انسجام بیشتر بین معاونان و مدیران نهضت سواد‌آموزی است. نهضت در مرحله ثبت‌نام‌ و کلاس‌گذاری اولیه است و این گردهمایی ‌انسجام و شتاب بیشتری به انجام کار می‌دهد.

وی در‌خصوص وضعیت سوادآموزی در کشور، گفت: ‌میانگین باسوادی گروه سنی ١٠ تا ۴٩ سال در کشور ٩٧.١درصد است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه این نهضت برای پیشبرد اهداف خود طرح‌هایی دارد، ادامه داد: تعدادی طرح از گذشته وجود داشته که به‌صورت مرتب در‌حال انجام است. در کنار این کلاس‌ها که در‌حال برگزاری است، تعدادی کلاس برای اتباع در نظر گرفتیم و روی سواد‌آموزی آن‌ها کار می‌کنیم. همچنین کلاس‌هایی با عنوان نهضت دانش‌آموزی خواهیم داشت. این کلاس‌ها در یک ماه آینده و با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در جهت توسعه و تعمیق سواد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون کل دنیا از روش‌های جدیدی در یادگیری استفاده می‌کنند. در همین راستا نهضت سواد‌آموزی طراحی‌هایی در مسیر برنامه‌های خود دارد که در چند ماه آینده از آن‌ها رونمایی خواهد کرد. همچنین تعدادی بازی‌وارهای آموزشی و آموزش‌هایی بر مبنای دیجیتال طراحی شده است که تا پایان سال از آن‌ها رونمایی خواهد شد. 

سوادهای چندگانه بین نسل‌های آینده ما کم است

همچنین سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، اظهار کرد: اگر جوانان ما در سواد رسانه رشد، ارتقا و اشراف داشته باشند، فریب بسیاری از رسانه‌ها را نمی‌خورند. اکنون به‌دنبال این باشیم که سوادهای چندگانه را توسعه دهیم. در این چهل سال به‌صورت جهشی سواد‌آموزی در کشور رشد خوبی داشته است و در بین کشورهای دنیا ‌زبانزد شدیم. 

وی افزود: اکنون نگرانیم که سوادهای چندگانه در بین نسل‌های آینده ما کم است. فضای مجازی، مهارت و فناوری لازم وجود دارد، اما اشراف بر پیچیدگی‌های این فضا کم است و فرزندان ما در این فضاها راه را گم کرده‌اند. باید تلاش کنیم به سواد‌های چندگانه و سوادهای جدید مجهز شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی در‌ زمینه سواد‌آموزی وضعیت خوبی دارد ، اما تلاش می‌کند‌ آن را ارتقا دهد. آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افتخارات خوبی در این زمینه دارد. نمونه آن همکاری با امور زندان‌هاست که قصد دارد دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان در زندان‌ها را به‌صورت حداکثری در زمینه سواد‌آموزی تحت پوشش قرار دهد.
همچنین با اداره آموزش‌وپرورش استثنایی نیز تفاهم‌نامه‌ای انعقاد شد که بر اساس آن چاپ کتاب بریل برای سال‌های اول سواد‌آموزی دانش‌آموزان استثنایی انجام شد.

شوشتری گفت: اکنون اولویت ما این است که فرزندانمان برای مواجهه با طوفان‌هایی که اکنون شاهد هستیم، آماده کنیم. برای این آمادگی ابتدا باید خودمان به این فضاها تسلط یابیم و سپس به فرزندانمان آموزش دهیم. 


استان‌های سیستان بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان‌، کهگیلویه‌و‌بویراحمد و خوزستان بیشترین آمار بی‌سوادی را در بین زنان و دختران 

در ادامه، خدیجه رسولی، مشاور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، اظهار کرد: اکنون استان‌های سیستان‌وبلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان ، کهگیلویه‌وبویراحمد و خوزستان بیشترین آمار بی‌سوادی را بین زنان و دختران به خود اختصاص داده‌اند. تصمیم داریم با کمک وزارت کشور در راستای شتاب‌بخشی برای آموزش آن‌ها برنامه‌هایی طراحی کنیم و نیاز داریم شورای پشتیبانی، حمایت‌های بیشتری از آن‌ها داشته باشد.

در مشهد؛ ناحیه یک، دو، پنج و تبادکان بیشترین میزان بی‌سوادی را دارند

همچنین جمال وزیری، معاون سوادآموزی خراسان رضوی، ادامه داد: در شهرهای مرزی و در مناطق حاشیه‌ای برخی ‌شهرهای خراسان رضوی و مشهد همچون ناحیه یک، دو، پنج و تبادکان و در برخی مناطق شهرستان سبزوار و شرق استان بیشترین میزان بی‌سوادی وجود دارد. در همین راستا قصد داریم اطلس بی‌سوادی را راه‌اندازی کنیم تا این مناطق و افراد بی‌سواد را شناسایی و اقدامات لازم برای سواد‌آموزی آن‌ها انجام دهیم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->