آیا سال تحصیلی ۱۴۰۳ از شهریورماه آغاز می‌شود؟ فرصت یک ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال پیدا کردن همسر مناسب، مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده است سد‌های خراسان رضوی تنها ۸ درصد آب دارند | مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب صادر شد غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود آب هویج را با این گیاه ترکیب کنید خاصیتش چند برابر می‌شود  بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ درصد افزایش حقوق هم نمی‌توانند زندگی کنند جایگزین‌های مفید و جادویی شکر | با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید پنج راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد | اگر سابقه ابتلا به آلرژی‌های بهاری را دارید، این مطلب را بخوانید آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعرفه‌های ابلاغی وزارت بهداشت برای تمامی پزشکان لازم الاجراست واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در مشهد اجرا می‌شود زلزله‌های شدید، تایوان را لرزاندند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی مهیب در کرمان مهار شد آغاز موج‌های بارشی جدید | وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اشتباه فنی در شبکه تلفن همراه کشور | هشدار زلزله جعلی است

  • کد خبر: ۱۳۸۷۵۵
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
اشتباه فنی در شبکه تلفن همراه کشور | هشدار زلزله جعلی است
از دقایقی پیش پیامی مبنی بر هشدار زلزله در ‌گوشی تلفن همراه مردم ‌کشور اعلام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، از دقایقی پیش پیامی مبنی بر هشدار وقوع زلزله، آرام باشید و پناهگاهی در این اطراف پیدا کنید، برای برخی ‌مردم کشور ارسال شده است.

سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلس فتا، در این باره اظهار کرد: خبردار هستیم چه اتفاقی افتاده است.

وی در توضیح بیشتر این اتفاق نیز گفت: قابلیتی روی گوشی اندروید است که هشدار‌های ضروری را ارائه می‌دهد که فقط نیاز به اینترنت دارد. این اتفاق در کشور افتاده است که باید منشأ آن مشخص شود.

پاشایی تصریح کرد:، اما خطری ندارد. ممکن است شیطنت یا هک باشد که باید بررسی شود. این اتفاق بیشتر در گوشی‌های سامسونگ رخ می‌دهد. اتفاق خارق‌العاده‌ای نیست. این یک پیام اضطراری است و باید منشأ آن را پیدا کرد.

همچنین بایرام‌نژاد، رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور، در این باره گفت: هیچ اخطاری درباره زمین‌لرزه اعلام نکرده‌ایم و چنین کاری نخواهیم کرد.

وی افزود: زلزله قابل پیش‌بینی نیست و وظیفه ما رصد فعالیت‌ها و خردلرزه‌های کشور است. اگر فعالیت‌های غیرطبیعی ببینیم به سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران کشور هشدار می‌دهیم که آماده باشند. این مسئله قابل پیگیری است و پلیس فتا و وزارت ارتباطات می‌توانند پیگیری کنند.

به گفته وی، ما هیچ فعالیت غیر‌طبیعی در چند روز اخیر ندیده‌ایم. هرگونه اخطاری اعلام شود از سوی سازمان‌های مربوط مانند هلال احمر خواهد بود.

تصویری از پیام هشدار زلزله که امروز به برخی تلفن‌های همراه ارسال شده است

اشتباه فنی در شبکه تلفن همراه کشور | هشدار زلزله جعلی است

در همین مورد، آقامیری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت: هیچ‌گونه هک نبوده و درز اطلاعاتی در کار نبوده است و مشکل اپراتورهمراه اول بوده است. موضوع فنی ساده در زبان سیستم بوده و خود همراه اول اطلاعیه خواهد داد.

وی اظهار کرد: نه بدافزاری بوده ونه هک و این مسئله در فرایند یک خدمت جدید به وجود آمد. اگر نفوذ یا بدافزار یا هکی بود در رفتار سیستم مشاهده می‌شد.

یک اشتباه فنی در همراه اول رخ داد

میر‌احمدی، معاون وزیر کشور، نیز در این باره گفت: همراه اول مشغول به کار فنی بوده که در موقع بحران بتواند پیام ارسال کند و قرار بود این پیام برای گروه خودشان ارسال شود، اما با یک اشتباه فنی برای جمعی از هم‌وطنان ارسال شد. 

وی خاطر‌نشان کرد: موضوع زمان انجام این تست در چنین روزی توسط دستگاه‌های مربوط درحال انجام است.

عمدی یا سهوی بودن باید بررسی شود

همچنین رحیمی، معاون سازمان پدافند غیر‌عامل، نیز گفت: قسمت تحقیقات و توسعه همراه اول در حال تست سامانه‌ای بوده است که در مواقع بحران بتواند پیام ارسال کند. قرار بوده برای بیست گوشی ارسال شود اما با یک خطای انسانی برای کل شبکه همراه اول ارسال شده است. 

وی افزود: اینکه عمدی یا سهوی بوده است، باید بررسی شود.

از مردم عذرخواهی می‌کنیم

حکاکان، مدیرکل ارتباطات همراه اول، گفت: از مشترکانی که این پیام را به اشتباه دریافت کرده‌اند، عذرخواهی می‌کنم. هیچ‌گونه هک و نفوذ نبوده و خطای تیم تحقیقاتی بوده و قرار بود فقط آن تیم تحقیقاتی پیامک را دریافت کنند، اما بخشی از مشترکان دریافت کردند. 

تصویری از پیامک عذرخواهی همراه اول

اشتباه فنی در شبکه تلفن همراه کشور | هشدار زلزله جعلی است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->