عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رستم قاسمی درگذشت+ علت فوت و زندگی‌نامه

  • کد خبر: ۱۳۸۸۹۶
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
  • ۲۷
رستم قاسمی درگذشت+ علت فوت و زندگی‌نامه
رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم و وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد پس از تحمل یک دوره بیماری صبح‌امروز دار فانی را وداع گفت.  

علی جعفری مشاور رستم قاسمی در بیان علت فوت وزیر سابق راه و شهرسازی اظهار داشت: سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مهندس قاسمی به وزارت، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد اما ایشان ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال می‌کرد، که متاسفانه از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد.

وی افزود: رستم قاسمی از رئیس‌جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت رئیس‌جمهور با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد. متاسفانه پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت امروز خانواده و همه دوستان و همرزمانش را در غم از دست دادن خود سوگوار کرد.

رستم قاسمی درگذشت+ علت فوت و زندگی‌نامه

یاسر جبرائیلی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: مهندس قاسمی حقیقتا یک گنجینه تمام عیار بود که واقعیت "ما می‌توانیم" را از سدسازی تا پالایشگاه‌سازی و کشتی‌سازی تا مقابله با تحریم به تجلی رساند و پس از عمری مجاهدت، امروز آرام گرفت و به یار شهیدش حاج قاسم سلیمانی پیوست. رضوان و رحمت خدا بر او باد...

رستم قاسمی درگذشت+ علت فوت و زندگی‌نامه

آخرین توئیت رستم قاسمی: حلالم کنید...

در آخرین توییتی که در صفحه منتسب به رستم قاسمی منتشر شد، نوشته شده است: در تمام دوران خدمتم، از میدان جنگ نظامی تا نبرد اقتصادی تلاشم این بود که تا پای جان و آبرو و آخرین نفس، سرباز وفادار ایران و خدمتگزار شما مردم عزیز باشم. از ملت شریف ایران بابت تمام کاستی های دوران مسئولیت طلب حلالیت دارم.

رستم قاسمی درگذشت+ علت فوت و زندگی‌نامه

سخنگوی دولت، هفتم شهریور ماه امسال با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران، ضمن عیادت از رستم قاسمی وزیر راه ‌و شهرسازی در جریان آخرین وضعیت سلامتی و روند درمان وی قرار گرفت. در این ملاقات، بهادری جهرمی ضمن ابلاغ سلام و احوال‌پرسی رئیس‌جمهور و اعضای دولت برای قاسمی آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد.

براساس این گزارش، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌‌جمهور، یکم آذرماه امسال ضمن تقدیر از تلاش‌های رستم قاسمی در دوران مسولیت خود در وزارت راه و شهرسازی و آرزوی سلامتی برای ایشان، با استعفای آقای رستم قاسمی در پی تشدید بیماری، موافقت کرده بود.

تعداد بازدید : 573

خاطره مرحوم رستم قاسمی از یک راننده تاکسی

به گزارش شهرآرانیوز، رستم قاسمی در سال ۱۳۴۳ در روستای سرگاه از توابع شهرستان مهر، استان فارس زاده شد. وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران آموزش راه دور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۱۳۹۴ است.

رستم قاسمی با یکی از اقوام دور خود ازدواج کرده است، پدر همسرش از روحانیون با ایمان شهر ری بوده است. همسر وی در سال ۱۳۸۶ از دنیا رفت. حاصل ازدواج آن‌ها ۲ دختر و ۲ پسر است. 

از جمله سوابق سیاسی رستم قاسمی می‌توان به عضویت سپاه پاسداران در سال ۶۰ در جنگ ایران و عراق، فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در سال ۸۶، وزارت نفت دولت احمدی‌نژاد و وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم اشاره کرد.

وی در مرداد ماه ۱۳۹۰ در پی برکناری میرکاظمی، توسط محمود احمدی‌نژاد برای تصدی پست وزارت نفت پیشنهاد شد و در ۱۲ مرداد، به‌عنوان آخرین وزیر نفت دولت دهم از مجلس رای اعتماد دریافت کرد.

رستم قاسمی ۳ شهریور ۱۴۰۰ از دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با ۲۶۷ رای موافق برای وزارت راه و شهرسازی رای اعتماد گرفت.

فرماندهی یگان‌های رزمی در دوران دفاع مقدس، فرمانده مهندسی قرارگاه دریایی عملیاتی خاتم الانبیاء (ع)، فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه، فرمانده قرارگاه سازندگی نوح (ع)، فرمانده قرارگاه مرکزی سازندگی خاتم الانبیاء (ع)، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تهران، مدیرعامل و رییس هیئت‌مدیره شرکت مهندسی نیروی نفت، رییس هیئت‌مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، رییس هیئت‌مدیره شرکت کشتی‌سازی خلیج فارس (ایزوایکو) و دبیر شورای‌عالی صنایع دریایی کشور از دیگر سوابق مدیریتی رستم قاسمی بود.

همچنین زمانی که رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه بود در فهرست تحریم‌های سازمان ملل، دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا قرار گرفت که بعد از وزیر شدن، از فهرست تحریم‌های بین‌المللی خارج شد.

قاسمی در اردیبهشت ۱۴۰۰ نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد. پس از نشست‌خبری اعلام کاندیداتوری و با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرد اما قبل از اعلام اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان توسط شورای نگهبان، از کاندیداتوری انصراف داد.

رستم قاسمی درگذشت+ علت فوت و زندگی‌نامه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
5
6
روحشون شاد و در آرامش انسان شریف و بزرگوار خادم مردم و ملت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
4
4
روحت شاد مرد شریف وباعیرت تا ابد فراموشت نخواهم کرد
عسکری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
3
4
خداوند رحمت کند
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
3
4
روح این مرد بزرگ شاد
همنشین اهل بیت باشن ان شاءالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
4
انّا لله و انّا الیه راجعون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
3
3
روحشون شاد وبااهل بیت محشور باد،انسان شریفی بودن
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
یه جنایت کار کمتر بهتر
محمودسارانی سیستان وبلوچستان
United States of America
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
2
5
روحش شاد
خداوند جنت فردوس نصیبش کنه
ناشناس
United States of America
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
4
5
خدابیامرزتشون.مرد نترس و بی باکی بود.
اگر ایشون نبود و تحریم هارودور نمیزد اوضاع مالی و معیشت مردم خیلی بد میشد.روحش شاد
پیروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
جناب چرا با فیلتر شکن با آی پی امریکا میای کامنت میزاری ،عیبه شما باید با آی پی ایرانی الاصیل کامنت بزاری و از ابزار استکبار استفاده نکنی درضمن مردم در یکی از بدترین وضعیت معیشتی هستن جناب برعکس
شراره
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
وای خدای بزرگ این مرد ، مرد رویاهای من بود ای کاش زنده بود و من با ایشان ازدواج میکردم
محمد
United States of America
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
خدا روحش شاد در حد توانش برای کشور ایران اسلامی زحمت کشیدند خدا رحمتش کند امین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
روحت شاد
خوب بخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
روحش شاد و یادش گرامی باد
او یک مدیر لایق
فرمانده شجاع
وبسیار پرتلاش بود
ناشناس
Japan
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
روحشون شاد .
محسن اکبرپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
شادی روحش صلوات
محمدصالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
شخصیت برجسته ای بودند که در مسئولیت ها خودشون را گم نکردند و تا آخر پای نظام انقلاب اسلام و ولایت ماندند و فداکاری کردند. چه خوش عاقبتی.علی رغم سالها تلاش از جبهه و جنگ تاکنون باز هم از مردم بخاطر کم کاری احتمالی حلالیت خواستند.مدیر بسیجی یعنی این.نه مدیران دولت اصلاحات که خودشون مملکت را خراب میکنند بعدشم طلبکار رهبری میشن. درود براین مرد و چنین شیرمردانی. اف برمسئولان چپ گرای آمریکا دوست و اسلام ستیز داخلی و منافق طرفدار اسرائیل.
کورش احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
روحشان شاد ویادشان تا ابد جاویدان
فدک
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
روحشان با اهل بیت محشور باد...درود بر دلیران سرزمین ایران ...مردان بی ادعا
رحیم
Germany
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
خداوند رحمتش کند،روح شش آن شاد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
روحشان شاد و یادش گرامی مرد بزرگ عزیز خدمتگزار وفادار انسان درستکار عادل عاقل دیندار ولایت مدار بی نظیر خداوند رحمتت کنه انشاءالله
فرزاد
France
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
0
خیلی خاطره جالبی بود، خدا رحمتش کنه وزیر نفت با تاکسی رفت و آمد می کنه و سی و پنج تومن پول تو جیبش نبوده بعد یه عده میگن دزدی می کرده و فلان و بهمان، انصاف هم چیز خوبیه آدم داشته باشه
سید محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
0
روحش شاد انسان به تمام معنا مردمدار وطن پرست ودوستدار اهلبیت عصمت وطهارت انشاالله روح این بزرگمرد با اجداد صالحینش محشور گردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
0
خدایش بیامرزد
مژگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
0
خدا رحمتشان کند چه بی سر و صدا تمام شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
پس یکی بگه جریان اون دکل نفتی که در زمان وزارت این سردار مهندس دزدیده شد کار کی بوده ....مردمو واقعا خر فرض کردید
دلددذدذد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
0
یه دزدکمتر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->