ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حسین طائب در مشهد: نظام مقابل اغتشاشگران مماشات نکرد| آمریکا در پی شکست پروژه ناآرامی‌ در ایران، برای ادامه مذاکرات پیغام می‌فرستد

  • کد خبر: ۱۳۸۹۶۰
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
  • ۱
حسین طائب در مشهد: نظام مقابل اغتشاشگران مماشات نکرد| آمریکا در پی شکست پروژه ناآرامی‌ در ایران، برای ادامه مذاکرات پیغام می‌فرستد
رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در پاسخ به سئوالی مبنی بر مماشات نظام با اغتشاشگران تاکید کرد: نظام در برابر اغتشاشگران مماشات نکرد، بلکه صبر راهبردی داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد، شکل‌گیری شعار مرگ برآمریکا را در راستای مبارزه با دیکتاتوری و سلطه بیگانگان دانست و با طرح این پرسش که چرا آمریکایی‌ها در این مقطع فتنه و اغتشاش جدیدی را مطرح کردند؟، اظهار داشت: اگر قصد تحلیل ریشه دقیق این موضوع را داشته باشیم، باید در تقابل جبهه انقلاب و استکبار هر دو جبهه را تحلیل کنیم.  

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با طرح سه پرسش مبنی بر‌اینکه دشمنان ما در چه شرایطی هستند؟، از نظر زمانی در چه شرایط‌‌‌اند؟ و چرا باید در این مقطع این فتنه شکل بگیرد؟؛ افزود: سه سند برای اثبات این فتنه موجود است. اول؛ سند استراتژی امنیت ملی آمریکا برای قرن ۲۱، البته آن‌ها برای بعد جنگ جهانی قانون امنیت ملی داشتند، بعد آن‌ها گفتند، این قانون برای جنگ سرد بود و اذعان کردند که در این دوره، هندسه مقابله با دشمنان آمریکا تغییر کرده و قدرت جدیدی در جهان شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه آمریکایی‌ها بعد از پنجاه سال، قانون جدید نوشتند که در آمریکاشناسی کتابی پایه است، تصریح کرد: دومین سند «قانون آخرین استراتژی امنیت ملی آمریک در سال ۲۰۲۲» و سومین سند نیز نامه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی است. نامه‌ای نفتالی بنت یک ماه قبل از سقوط به جمعیت خاموش اسرائیل می‌نویسد و وضعیت اسرائیل را در ۲۷ صفحه بیان می‌کند؛ در هر سه سند تقابل‌شان با ایران مطرح می‌شود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: در سند اول آمریکائی‌ها می‌گویند که آمریکا با چالش درونی و بیرونی روبروست؛ مثلا در سال ۲۰۰۰ رقمی معادل ۲ تریلیون دلار بدهی دارد یا از نظر اجتماعی آمار کودکان بی‌سرپرست را بیان می‌کنند که در این تاریخ تهدید برای آمریکا به شمار می‌رو‌د، همچنین در این سند مسائل مرزی را بررسی می‌کنند که باید در این دهه، یگان‌های نظامی‌اش را از سطح دنیا جمع کرده تا در داخل از خودش دفاع کند. همه این چالش‌ها باید تاسال ۲۰۲۵ برطرف شود و گرنه همانند شوروری ۳ سال دیگر با فروپاشی روبرو می‌شود.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با تاکید براینکه آمریکایی‌ها گفتند، اگر خاورمیانه را نگیریم، مغز جهان نمی‌شویم؛ در همین راستا میلیون‌ها دلار نیز در عراق خرج کردند اما شکست خوردند، تصریح کرد: باید بر‌اساس این سند‌ها از نگاه آمریکایی‌ها خودمان را بررسی می‌کنیم، البته در داخل و درون گفتمانی نیز باید برای حفظ یکپارچگی نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدید را بیان و بررسی کنیم.

حجت‌الاسلام طائب در بررسی گفتمان غرب نسبت به کشور ایران، توضیح داد: آمریکایی‌ها می‌گویند، انقلاب اسلامی روند افزایش قدرت دارد؛ تبدیل به قدرت منطقه‌ای شده و تبدیل به بازیگر موثر منطقه‌ای می‌شود. در داخل نیز به یکپارچگی خواهد رسید و ایران در دهه‌ای قرار دارد که سرنوشت آمریکائی‌ها و جهان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه‌ بررسی اسناد آمریکا برای ایجاد جنگ داخلی در ایران گفت: در سند «بایدن» گفته شده دنیا در حال تغییر است و شرایط تغییر و تعامل قدرت مشخص و پنجره فرصت‌ها در پایان این دهه به‌روی امریکا بسته می‌شود.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه برخی چالش‌های آینده جهان که پیش‌روی آمریکاست را جنگ قدرت‌های خارجی، بحران آب، شیوع بیماری‌های واگیردار، تورم، کمبود انرژی و تروریست، عنوان و تاکید کرد: آمریکا یکی از مشکلات خارجی‌اش را ایران می‌داند و استراتژی «تشدید مهار» را تعریف کرده است. در این راستا استراتژی اول را «براندازی و تغییر ساختار» تعریف کردند. در دهه اول انقلاب و شوروی فروپاشید، ایران و آمریکا در معادله قدرت باقی ماند، آن‌ها براندازی را در دهه اول رها کردند و رفتند به سوی «تغییر رفتار در ایران».  

حجت‌الاسلام طائب با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها در دو دهه نتوانستند، رفتار ایران را تغییر دهند و ایران نیز مقاومت را توسعه داد، اضافه کرد: آمریکائی‌ها ایران را در دهه پنجم هم نتوانستند مهار کنند. حتی نتوانستند تغییر رفتار و ساختار دهند و ایران در نظم جهانی آن‌ها قرار نگرفت؛ حالا رسیدند به تشدید مهار ایران. براساس این استراتژی آمریکا؛ برای «تشدید مهار ایران» ایران باید در داخل درگیر شود تا نتواند به توسعه جهانی ادامه داده و در جهان تاثیرگذاری نداشته باشد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: آن‌ها طریقه مهار ایران را به‌صورت تقسیم عملیات آمریکا و اسرائیل تعریف کردند؛ اسراییل جنگ سایبری، جنگ کشتی‌ها و ترور شخصیت‌ها را به‌عهده گرفت؛ از سوئی قرار شد آمریکایی‌ها بیایند، مذاکره کنند و پلیس خوب باشند و از طریق برجام ایران را کنترل کنند. اما به هرحال اتفاقی غیر‌قابل پیش‌بینی که افتاد، این بود که دولت «نفتالی بنت» سقوط کرد و این معادلات آمریکا را در قبال ایران به‌هم ریخت.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه این نشست پرسش و پاسخ با طرح این پرسش که «چالش اول آن‌ها چیست؟»، اظهار داشت: چین چالش اول است؛ چین ۲۰۳۰ می‌تواند رهبر جهان شود، تکنولوژی، اقتصادی و نظامی برتری داشته و تولید ناخالص ملی نزدیک به آمریکا دارد؛ بنابراین پیش بینی برتری اقتصادی چین نگران‌کننده است. تهدید دوم آن‌ها؛ روسیه است که می‌تواند بی‌ثباتی در اروپا گسترش دهد.

حجت‌الاسلام طائب تهدید سوم از منظر آمریکا و رژیم صهیونیستی، را کشور‌هایی مانند ایران عنوان کرد که دموکراسی آمریکا را تضعیف و مدل حکمرانی جدید تشکیل دهند و بیان داشت:‌ برای هر ۳ چالش هدفگذاری کردند که چین را با تایوان درگیر، روسیه را با اوکراین و ایران را با اغتشاش در کشور تضعیف کنند. برهمین اساس قرار بود در برنامه‌ریزی آن‌ها، اول ایران، بعد روسیه و سپس چین را هدف قرار داده و تهدید کنند.

به گفته رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه، روسیه پیش‌دستی کرد و در شرایطی که اوکراین مجهز شده بود، در این جبهه، باعث بهم ریختن معادلاتشان شد، بنابراین به‌دلیل جنگ اوکراین، اولویت‌شان روسیه شد.  

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه در این شرایط جنگ نیابتی غرب و روسیه شکل گرفت، اما روسیه علی‌رغم پیش‌بینی‌هایشان ضعیف نشد، ادامه داد: اروپا درحال وابستگی اقتصادی به روسیه بود که آمریکائی‌ها با جنگ اوکراین باعث این جدایی شدند. اما با به‌هم‌ریختن معادلات‌شان از جنگ تایوان عبور و بی‌ثباتی چین و ایران را شروع کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در جنگ داخلی عراق نتوانستند موفق شوند، سپس سراغ لبنان رفتند که بازهم موقق نشدند، بنابراین سراغ ایران آمدند، تصریح کرد: در این مرحله اغتشاشات با فرآیند جنگ ترکیبی شکل گرفت. آن‌ها در سال ۲٠۱۷ جنگ ترکیبی را تعریف کردند؛ جنگی آمیخته به جنگ سیاسی، مجازی، خبر‌رسانی جعلی، برهم‌زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، ایجاد تضاد دینی که باور و اعتماد و ارزش‌های داخلی را هدف قرار داده و تبدیل عشق مردم به کشور به نفرت.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه هدف دشمنان از جنگ ترکیبی را هویت‌زدایی و هویت‌زایی عنوان و خاطرنشان کرد: آن‌ها کلید‌واژه‌های مهمی مانند انقلاب، خدمت، مقاومت، پیشرفت جهاد را در کشور مخدوش کرده و می‌کنند و در تلاشند با شبهه‌افکنی هدف‌شان را میسر سازند. این شبهه‌ها را با سئوالات راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی تعریف کرده و با «تکرار شبهات» و «دادن جواب غلط» به مردم ذهن‌ها و افکار عمومی را هدف قرار دادند. در مرحله بعد «تردید» در مردم ایجاد کرده و با از بین‌بردن «امید»، «موفقیت» به‌دنبال ضربه به «مشروعیت» بودند.  

حجت‌الاسلام طائب در ادامه سخنانش با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی با تحریک عواطف و احساسات و با ماجرای مهسا امینی وارد میدان شد، افزود: اینکه در ماجرای مهسا امینی ما روایت اول نبودیم ضعف بود. ناجا درگیر اربعین بوده و در نتیجه غفلت روایت اول را انجام نداد اما در روایت دوم باید جوابگو می‌بود. در همین مسیر شاهد بودیم دشمن با سوالات مختلف ذهن مردم را درگیر و بعد کشته‌سازی‌ها را ادامه داده و پله پله هیجان مردم را بالا برد؛ سپس ورزشکار و هنرمند در این حادثه وارد و جامعه احساساتش بیشتر درگیر شد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در تشریح دیگر ابعاد جنگ ترکیبی دشمنان و اغتشاشات اخیر اظهار داشت: در مرحله بعدی به‌دنبال ایجاد گسست اجتماعی بودند و نفرت بین دو دسته مردم را دامن زدند. بعد هم در صددند گسست بین این دو طرف با حاکمیت را ایجاد کنند. زمانی که نفرت و کینه بین مردم افزایش پیدا کند، حالا تقابل فرهنگی اجتماعی و در ادامه تقابل سیاسی اجتماعی را شکل می‌دهد.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اعتراف اخیر آمریکا مبنی بر شکست در جریان اغتشاشات اخیر گفت: آن‌ها اعتراف کردند که پروژه حجاب اختیاری و اجباری نتیجه نداد و معیشت تبدیل به دوگانه نشد. حالا آن‌ها رسیدند به پیغام مذاکره و در نتیجه همین شکست برای ادامه مذاکرات پیام می‌فرستند؛ البته در مذاکرات مدنظرشان می‌خواهند علاوه بر گزینه‌های قبل در برجام، پهبادی و حقوق بشری به مباحث قبلی اضافه شود. هدفشان این بود بعد از ایجاد تقابل، به شکست اقتدار امنیتی رسیده و در پایان به شکل‌گیری بهم ریختگی اجتماعی برسند که موفق نشدند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با ابراز امیدواری از اینکه تلاش‌های دشمنان در جنگ ترکیبی که قرار است به نفرت بین دوگفتمان و به نفرت در جامعه و دانشگاه تبدیل شود، با هوشیاری مردم به شکست قطعی رسیده و از این شرایط عبور کنیم، خاطرنشان کرد: استقامت کنیم تا نصرمن الله و فتح قریب تحقق یابد.

حجت‌الاسلام طائب همچنین در پاسخ به سئوالات دانشجویان گفت: در اطلاع‌رسانی ضعف داشتیم و تصویر درستی در ذهن مردم شکل نگرفته، مثلا فساد داریم، اما تصویر آن از خودش بزرگتر است؛ در بیان فساد آزادیم، اما در روش‌های رسانه‌ای تصویر خوبی از مقابله با فساد ارائه نمی‌دهیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به سئوالی درباره ماجرای پرونده هواپیمای اوکراینی؛ این پرونده را تشریح و رسانه‌های داخلی و مسئولان کشور را در تبیین این ماجرا در افکار عمومی ضعیف توصیف کرد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه ضمن تشریح برخی پیشرفت‌های کشور خاطرنشان کرد: معوقات نسبت به حقوق و مشکلات اصناف که در دوره قبل وجود داشت، در این دولت همه اقشار اعتراض‌شان پاسخ داده شد.

حجت‌الاسلام طائب همچنین در پاسخ مطالبه یک دانشجو برای برخورد با اغتشاشگران و پایان مماشات تاکید کرد: نظام مماشات نکرد، بلکه صبر راهبردی داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی پیش از شروع جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان؛ روز دانشجو را روز گفتمان استکبار‌ستیزی و دانشجو و دانشگاه را پرچمدار آن دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
وقایع رخ داده در کشورهای دشمن آمریکا (چین، ایران و روسیه) نشانگر اینه که آمریکا هیچ غلطی نکرده! به نظر شما کی غلط کرده؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->