نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ورزشکاران حق دارند به پاداش بادآورده ملی پوشان فوتبال اعتراض کنند

  • کد خبر: ۱۳۹۰۲۶
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
ورزشکاران حق دارند به پاداش بادآورده ملی پوشان فوتبال اعتراض کنند
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران معتقد است ورزشکاران وقتی حداقل یک بیمه ندارند و مشاهده می‌کنند که برای یک برد تیم ملی در جام جهانی، بازیکنان فوتبال چنین پاداشی می‌گیرند، طبیعتا ناراحت شده و اعتراض می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی رضایی با اشاره به اعتراض ورزشکاران رشته‌های مختلف به دریافت پاداش بازیکنان فوتبال پس از بازگشت از جام جهانی قطر اظهار کرد: اگر نگاه دوطرفه‌ای داشته باشیم، فوتبال یک جامعه مخاطب بزرگ و چندین میلیونی در ایران دارد. با توجه به ابعاد اقتصادی و سیاسی فوتبال، این رشته ورزشی به هیج وجه قابل مقایسه با کشتی، والیبال و والیبال نشسته نیست، پس باید یک نگرش واقع‌بینانه به این موضوع داشته باشیم.

وی افزود: ورزشکاران تا جایی حق اعتراض دارند که میان رشته‌های ورزشی به غیر از فوتبال تبعیض واقع شود. کدام فوتبالیست تاکنون به دنبال شغلی در یک اداره دولتی بوده است؟ فوتبالیست‌ها حتی در لیگ یک فوتبال آنقدر دریافتی‌های بالایی دارند که حاضر نیستند در اداره و شرکت دولتی استخدام شوند، در حالیکه ورزشکاران به دنبال یک بیمه و استخدام در یک اداره دولتی هستند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران گفت: سایر ورزشکاران دوست دارند حمایت‌های حداقلی‌ برایشان رعایت شود. یک ورزشکار باید حداقل بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی داشته باشد. ورزشکاری که قهرمانی سه تا چهار پارالمپیک و جهانی را در کارنامه دارد، دیگر دریافت یک میلیونی از صندوق ورزشکاران برایش تامین معیشت نمی‌شود.

رضایی تصریح کرد: اگر می‌گوییم نباید خودمان را با فوتبال مقایسه کنیم، نباید از تبعیض‌های حداقلی نیز غافل شویم. ارگان‌های مربوطه باید معیشت و رفاه ورزشکاران را تامین کنند. یک ورزشکار وقتی مشاهده می‌کند که معیشتش فراهم نیست، اینگونه نسبت به این مسائل اعتراض می‌کند.

وی اضافه کرد: آیا این موجی که درست می‌شود نتیجه‌ای بابت آن گرفته می‌شود؟ در ۳۰ سال گذشته حمایت‌ها از فوتبال همیشه همینگونه بوده است. نحوه حمایت‌ها از فوتبال تغییری نکرده و این مسائل همیشه وجود داشته است، اما نباید انتظار داشته باشیم که همانند یک بازیکن فوتبال حواله خودرو دریافت کنیم. مگر بودجه وزارت ورزش و دولت چقدر است که بخواهد چنین حمایت‌هایی از ورزشکاران داشته باشد؟

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران تصریح کرد: کدام رشته ورزشی همانند فیفا و فوتبال درآمد و اسپانسر دارد؟ این موضوع مانند این است که درصد سود یک تاجر موفق زیاد و یک تاجر ناموفق نه تنها سودی ندارد، بلکه ورشکسته شده است. همچنین نباید انتظار داشته باشیم درآمد یک سوپرمارکت ۲۰۰ متری با یک سوپرمارکت ۲۰ متری یکسان باشد.

رضایی افزود: البته تاکید می‌کنم که هرچه از ورزشکاران حمایت کنند باز هم کم است. ورزشکار در بهترین دوران جوانی خود زحمت کشیده و تلاش کرده و برای کشورش افتخارآفرینی می‌کند. ورزشکاران وقتی حداقل یک بیمه ندارند و مشاهده می‌کنند که برای یک برد تیم ملی در جام جهانی، بازیکنان فوتبال چنین پاداشی می‌گیرند، طبیعتا ناراحت شده و اعتراض می‌کنند.

وی گفت: این موج در سال‌های قبل نیز به وجود آمده بود. در حال حاضر نیز فراموش خواهد شد و در سال‌های آتی نیز تکرار خواهد شد. آیا در دولت‌های مختلف این موضوع تغییری کرده است؟ فوتبال یک ورزش، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->