سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

آزار جنسی در ملأ عام در انگلیس جرم انگاری خواهد شد

  • کد خبر: ۱۳۹۰۳۳
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
  • ۱
آزار جنسی در ملأ عام در انگلیس جرم انگاری خواهد شد
آزار جنسی در ملأ عام در انگلیس تا پیش از این غیرقانونی بوده، اما جرم به شمار نمی رفته و مجازاتی در پی نداشته است. دولت ریشی سوناک نخست وزیر تازه انگلیس قصد دارد قانون جرم کیفری شناخته شدن آزار جنسی در اماکن همگانی را با مجازات ۲ سال زندان در پارلمان به تصویب برساند.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت ریشی سوناک نخست وزیر تازه انگلیس قصد دارد در راستای خط مشی دولت پیشین، قانون جرم کیفری شناخته شدن آزار جنسی در اماکن همگانی را با مجازات ۲ سال زندان در پارلمان به تصویب برساند.

با اینکه اذیت و آزار جنسی در ملاء عام در انگلیس تا پیش از این غیرقانونی بوده، اما جرم به شمار نمی رفته و مجازاتی در پی نداشته است.

دولت انگلیس قصد دارد با شفاف‌سازی این قانون برای شهروندان و پلیس، زنان را به اعلان تجربیاتشان در این باره ترغیب و بر خشونت این جرم، تاکید کند.

به گزارش روز جمعه ۲۰ آبان ماه ایرنا، یک نماینده پارلمان انگلیس از وجود شبکه مافیای فساد اخلاقی در نهاد قانون‌گذار این کشور خبر داد که در آن نام ۴۰ سیاستمدار انگلیسی که با قلدری و سوء رفتار جنسی شناخته می‌شوند، ثبت شده است.

«شارلوت نیکولز» از حزب کارگر انگلیس با بیان اینکه در این فهرست نام دو وزیر پیشین دولت به‌چشم می‌خورد گفت؛ همکارانش به او هشدار داده شده‌اند که هرگز از این افراد نوشیدنی نپذیرند یا با آن‌ها خلوت نکند.

این درحالی است که چهار سال پیش انتشار چندین گزارش درباره فساد اخلاقی در پارلمان انگلیس به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف سکوت مقام‌های ارشد این نهاد سیاسی به امری رایج بدل شده است.

این تحقیقات حاکی است که براثر رواج فرهنگ سکوت و چاپلوسی در پارلمان، آزار و اذیت جنسی همچنان ادامه دارد و به عنوان یک معضل پنهان باقی مانده است.

در این گزارش که بخش‌هایی از آن در مطبوعات انگلیس منعکس ‌شد، آمده است که بیش از نیمی از کارکنان پارلمان شاهد و یا مورد سوءاستفاده رفتارهای غیراخلاقی نمایندگان مجلس قرار گرفته‌اند. یک‌ پنجم زیردستان نمایندگان مجالس اعیان و عوام قربانی آزار جنسی شده اند و این در حالی است که ۷۵ درصد آن‌ها، از ترس از دست‌ دادن شغل تاکنون سخنی به میان نیاورده‌اند.

انتشار این گزارش سبب شد تا چندین تن از اعضای دولت از جمله «مایکل فالون» وزیر پیشین دفاع و «دامیان گرین» معاون نخست‌وزیر پیشین انگلیس به دلیل رابطه غیر اخلاقی با زنان جوان از سمت خود استعفا دهند.

البته فساد اخلاقی محدود به پارلمان انگلیس نیست و گزارش‌های متعددی درباره رفتارهای غیراخلاقی در سایر بخش‌های حکومتی منتشر شده است. چندی پیش گزارشی تکان دهنده درباره عمق فساد اخلاقی در کلیسای انگلیس منتشر و باعث شد تا اسقف اعظم انگلیس عذرخواهی و ابراز شرمندگی کند.

در گزارشی که روز شنبه پنجم آذر ماه درباره آنچه رواج «فرهنگ خطرناک کاری» در سازمان آتش‌نشانی انگلیس نامیده شد، منتشر گردید، به مواردی چون تماشای فیلم‌های مستهجن، ادرار در داخل کلاه‌های ایمنی کارکنان و اهانت به کارمندان زن اشاره کرده و نتیجه گرفته است که این سازمان دچار معضل نژادپرستی و زن‌ستیزی سازمان‌یافته است.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است که چگونه کارکنان مرد، زنان آتش‌نشان را با القاب غیراخلاقی مورد خطاب و یا آزار جنسی قرار می‌دهند. این گزارش روایت‌های تکان‌ دهنده‌ای از فرهنگ گردهمایی مردان برای تماشای صحنه‌های مستهجن، ادرار روی لباس زنان و پیشنهادهای غیراخلاقی از سوی مردان ارائه کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
m
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
0
چطور ممکن است کاری غیرقانونی باشد اما مجازات نداشته باشد؟! مگر اینکه ازار جنسی در فرهنگ جامعه ناپسند باشد اما در قانون نیامده باشد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->