دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
در نطق پیش از دستور؛

رئیس مجلس: مولفه اصلی صحنه سیاسی- امنیتی جدید منطقه، زندگی با هم و بدون آمریکا است

  • کد خبر: ۱۳۹۵۵
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
رئیس مجلس: مولفه اصلی صحنه سیاسی- امنیتی جدید منطقه، زندگی با هم و بدون آمریکا است
رئیس مجلس با بیان اینکه حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی رفراندوم برای تداوم مسیر مقاومت تلقی شد، گفت: حادثه اخیر که بطن خواسته‌های منطقه را کاملا عیان کرد، صحنه سیاسی و امنیتی منطقه را وارد متن جدیدی کرد و دیگر شرایط منطقه نمی‌تواند به گذشته بازگردد، مولفه اصلی صحنه سیاسی- امنیتی جدید منطقه زندگی با هم و بدون آمریکا است.
به گزارش شهرآرانیوز، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: در روز‌های گذشته همه جهانیان با پدیده عجیب و منحصر به فردی مواجه شدند، مراسم تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان فداکارش چه در عراق، در شهر‌های بغداد، کاظمین، کربلا و نجف و چه در خوزستان و مشهد مقدس، تهران و قم و امروز در کرمان چیزی نبود جز اقیانوس بیکران حضور مردم مسلمان که خشم خود را در مورد جنایت آمریکا اینگونه بروز دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این هنگامه حضور مردمی در سایر استان‌های ایران نیز به‌طور حیرت‌آوری ظاهر شد و در سایر کشور‌ها نظیر هند، پاکستان، نیجریه، لبنان، یمن، ترکیه و برخی کشور‌های اروپایی و حتی در خود آمریکا شاهد انزجار از رفتار سفاکانه آمریکا بودیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها چه پیام این خروش ملی را بفهمند یا خود را به خواب بزنند تأثیری در واقعیت بیرونی نمی‌گذارد، تنها اگر صدای ملت‌های منطقه را بشنوند خود را از هزینه‌های بیشتر رهانیده‌اند. اجمالاً باید در یک عنوان کلی جلوه این حضور تکاندهنده مردمی را "نه به دخالت آمریکا در منطقه"، "نه به اقدامات تروریستی آنان"، "نه به چپاول منابع منطقه"، "نه به تحقیر ملت‌های مسلمان" و "نه به جنگ طلبی آمریکا" دانست.

لاریجانی تأکید کرد: تأسف آور است که در زمانه فعلی با رئیس جمهوری در آمریکا مواجه هستیم که علاقمند است واقعیات را درست درک نکند و با توهمات ملت خود را دچار مخاطره کند، یک بار اعلام کرد در سال‌های پیش باید حاج قاسم را حذف می‌کردیم معنای آن افتخار به شغل تروریستی و تداوم آن است، یک بار اعلام کرد که مردم ایران و عراق از اقدام آمریکا خوشحالی کرده‌اند حالا آقای ترامپ فهمیدید چقدر بی‌ربط توئیت می‌کنید و فاصله بین واقعیت و تحلیل‌ها و توهماتی که پایه اقدامات شماست چقدر زیاد است؟

رئیس قوه مقننه گفت: اخیراً حرف نسنجیده دیگری زده است که ۵۰ نقطه فرهنگی ایران را بمباران می‌کند، وقتی از وی جویا شدند چرا بخش فرهنگ را انتخاب کردید فضاحت‌بارتر پاسخ داد که بخش‌های فرهنگی که میراث تمدنی ایران محسوب می‌شود در تیررس نظامیان خود قرار می‌دهد و هر چه وزیر خارجه بی‌خرد او تلاش کرد سخنان بی‌معنای او را رتوش کند، موفق نشد و مجدداً ترامپ همان عبارت مبتذل را بیان کرد.

وی افزود: فرض کنیم چنین غلطی را کردی که نمی‌توانی، چه حادثه‌ای رخ می‌دهد؟ مثلا ایرانیان بی‌تمدن می‌شوند؟ به نظر می‌رسد ایشان بین نماد‌های تمدنی و قمارخانه‌ها و کازینو‌های خود چندان فرقی قائل نیستند. نماد‌های تمدنی همانگونه که از اسم آن‌ها پیداست نماد هویت معنوی است که ایرانیان دارا هستند، با زدن نماد‌های فرهنگی ماهیت واقعیت دارایی تمدنی ایرانیان زدوده نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ضمن این فهم را ندارد که این نماد‌ها میراث معنوی کل بشریت است، همین تصمیمات در رفتار‌های ناشیانه برای مردم منطقه یک راه جز مقاومت باقی نگذاشته است و در واقع حرکت عجیب روز‌های اخیر یک رفراندوم برای مسیر مقاومت تلقی شد.

وی گفت: نکته دیگر این است که حادثه اخیر که بطن خواسته‌های منطقه را کاملا عیان کرد، صحنه سیاسی و امنیتی منطقه را وارد متن جدیدی کرد و دیگر شرایط منطقه نمی‌تواند به گذشته بازگردد، مولفه اصلی صحنه سیاسی- امنیتی جدید منطقه زندگی با هم و بدون آمریکا است. مشاهده کردید ترور حاج قاسم که یک مسلمان ایرانی است چگونه سایر ملت‌های منطقه را به همراهی کشاند و اتفاقا همه در مقابل اقدام آمریکا موضع‌گیری کردند.

 لاریجانی تأکید کرد: یک وجه این حرکت او را در اقدام مجلس ملی عراق مشاهده کردیم که با درک عمیق تصمیم به لغو معاهده امنیتی گرفته و حکم به اخراج آمریکا داده‌اند، این امور طلیعه تحولات جدید منطقه خواهد بود، ایستادگی آمریکا در مقابل این جریان و عکس‌العمل‌های احمقانه نظیر آنچه که در پاسخ پارلمان عراق داد که پول پادگان‌های خود را طلبید یا تحریم‌های اقتصادی که واقعا تأسف‌آور است که کشوری که مدعی مدیریت جهانی است صراحتا اعلام می‌کند یا باید اجازه پایگاه‌های متعدد نظامی و کنترل فضای کشور به آن بدهند و اجازه دهند هر کسی را خواستند بکشند و ترور کنند یا شما را به بدترین شیوه تحریم می‌کنند.

رئیس قوه مقننه خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ این منطق‌ها باعث اخراج شما از منطقه می‌شود، مقاومت بی‌جا نکنید که هزینه‌های زیادی را برای ملت آمریکا تدارک می‌کنیم.

وی بیان داشت: امروز شما ندای زندگی با هم و بدون آمریکا را در یمن، لبنان، عراق، فلسطین، سوریه و حتی کشور‌هایی که مسلمان نیستند، می‌شنوید و جالب‌تر اینکه برخی کشور‌های منطقه که آمریکا آن‌ها را جزء متحدین خود برمی‌شمارد در مذاکرات با جمهوری اسلامی کررا گفته‌اند که نمی‌توانند به آمریکا تکیه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان محترم ملت ارزش حادثه حضور معجزه‌گونه مردم را باید در حد و مقدار عظیم آن در نظر گرفت و پیش از هر چیز سجده شکر و سپاس به ساحت اقدس ربوبی سایید که تحولی در قلوب همگان رقم زد که به یکدیگر همبسته‌تر شوند و با صدای واحد مقابل آمریکا بایستند، این همبستگی و وحدت دل‌ها جز با عنایت خداوند محقق نمی‌شد.

 لاریجانی تأکید کرد: از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) در هدایت همه این امور سپاسگزاریم، قدر این نعمت فوق‌العاده الهی را باید در عمل خود نشان داد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: آیا قبول دارید که این حرکت جاودانه و تاریخی ملت به کلی تلقی غرب به خصوص آمریکا را نسبت به ایران و ایرانی عوض کرد به طوری که رئیس‌جمهور ناشی از آن دیار تصور کرد مثلا آثار تاریخی پرسپولیس، پاسارگاد و بیستون را تخریب کند ذات ایرانی متمدن عوض می‌شود، عقلای آن‌ها درک کردند به نحوی که آقای ترامپ را سرزنش کردند.

وی اظهار داشت: مردم با اقدام خود وزانت امنیت ملی کشور را بالا بردند، پرهیز از مناقشات نازل و بالا بردن سطح مذاکرات سیاسی حول منافع ملی کشور عاملی است که به وفاق ملی کشور و حفظ این دستاورد کمک می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه بخش‌های حکومت و رسانه‌ها و صاحبنظران سیاسی و صاحبان تریبون‌ها با دقت نظر به این معنا و رعایت وفاق ملی، وفای خود به این حرکت اصیل ملی و انقلابی را نشان دهند.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی از حضور آگاهانه و معنادار و اعجازگونه ملت سپاسگزار است و آن را ذخیره‌ای تاریخی برای صلابت و استواری ملت می‌داند که پایه و مایه اصلی تحولات جدید در منطقه خواهد بود. همچنین از ملت رشید عراق و مجلس ملی آن و جناب رئیس جمهور محترم آن کشور و نخست وزیر آن کشور تشکر می‌کنم.

 لاریجانی ادامه داد: ملت رشید عراق ریشه دار بودن خود و مجلس ملی عراق عرق ملی و غیرت اسلامی خود را و جناب نخست وزیر درک استراتژیک و همت بلند خود را نشان دادند که همه این‌ها در پناه بزرگواری و هدایت مرجع عظیم‌القدر حضرت آیت‌الله سیستانی (دامت برکاته) ممکن شد.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از شورای عالی امنیت ملی در اقدام اخیر هسته‌ای حمایت می‌کند و باید در تحقق خواسته ملت به خاطر مجازات جانیان آمریکایی با جدیت اقدام کند و نیرو‌های مسلح وظیفه مهمی در این جهت بر دوش دارند.

وی گفت: ملت بزرگ ایران با حضور خود سیلی محکمی به مسئولان جنایتکار آمریکا زد، حالا نوبت پاسخ کوبنده است، لازم است کمیسیون امنیت ملی مجلس این موضوع را مستمرا پیگیری کند. مجلس شورای اسلامی از مسئولان جریان‌های مقاومت در یمن، لبنان، عراق و فلسطین به ویژه از جناب حسن نصرالله تشکر و قدردانی می‌کند که مردانه مسئولیت انقلابی و اسلامی خود را در قبال شهادت حاج قاسم و یارانش اعلام کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از رهبران مقاومت که برای احترام به ملت ایران در مراسم تشییع شرکت کردند، تشکر می‌کنم. همکاران عزیز احترام به خون حاج قاسم و یارانش مقاومت آگاهانه‌ی باصلابت و حفظ وحدت ملی است، روز‌های آینده بیش از گذشته به این دو امر نیازمندیم، در این جهت تلاش کنیم تا دشمن ملت ایران، آمریکا را به خاطر این گستاخی تأدیب کنیم ضمنا صهیونیست‌های زبون هم بدانند نقش آن‌ها در این جنایت سفاکانه رویت شده است.
 
منبع: میزان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->