جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها
گام اول آسان بود

ایران - قزاقستان/ دومین ایستگاه والیبال ایران در مسیر المپیک ۲۰۲۰

  • کد خبر: ۱۴۰۴۹
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
ایران - قزاقستان/ دومین ایستگاه والیبال ایران در مسیر المپیک ۲۰۲۰
رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک۲۰۲۰ توکیو از صبح دیروز به وقت ایران در چین آغاز شد. بلند قامتان والیبال ایران امروز در دومین بازی خود در این رقابت‌ها به مصاف تیم قزاقستان می‌روند.
رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک۲۰۲۰ از صبح دیروز به وقت ایران در چین آغاز شد. شاگردان کولاکوویچ که در ایستگاه پایانی رسیدن به المپیک توکیو قراردارند در مرحله مقدماتی به نظر نمی‌رسد کار چندان سختی داشته باشند و باید تمام تمرکز خود را برای مرحله حذفی این رقابت‌ها بگذارند. بلند قامتان والیبال کشورمان امروز در دومین بازی خود در این رقابت‌ها به مصاف تیم قزاقستان می‌روند. به نظر نمی‌رسد کار شاگردان کولاکوویچ در این بازی گره بخورد. تیم ملی کشورمان در این بازی احتمالا بازهم از حضور شهرام محمودی محروم خواهد بود. محمودی در تمرین روز‌های گذشته دوباره مصدوم شد و در بازی اول هم نتوانست به میدان برود. دیگر حریف تیم ملی کشورمان در این مرحله، اما یکی از قدرت‌های آسیاست، چینی‌های میزبان که اتفاقا برای رسیدن به توکیو روی این رقابت‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. این تیم در نخستین بازی خود در این مسابقات مقابل قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر ۰ به پیروزی رسید. چینی‌ها ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۸ قزاقستان را از پیش‌رو برداشتند.

گام اول آسان بود
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در شهر جیانگمن چین به مصاف چین تایپه رفت و در ۳ گیم متوالی مقابل این تیم به برتری رسید. این بازی با یک ساعت تأخیر به دلیل طولانی‌شدن بازی قبلی میان استرالیا و کره‌جنوبی (۳ بر ۲ به سود استرالیا) آغاز شد. تیم ایران در بازی افتتاحیه خود از ترکیب سعید معروف، پوریا یلی، پوریا فیاضی، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. ۲ تیم بازی را محتاطانه و برابر آغاز کردند، ولی تیم ایران در ادامه با استفاده از شرایط فیزیکی و سرویس‌های بهتر، کنترل بازی را در دست گرفت و اختلاف امتیازات زیاد شد. تیم ایران در دست نخست ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسید. تیم ملی در دست نخست ۱۵ امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور، ۳ پوئن سرویس و ۵ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و چین‌تایپه نیز ۶ امتیاز از اسپک، ۳ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و ۴ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. دست دوم با برتری ۸ بر ۳ ایران آغاز شد. سرویس‌های خوب و قدرت حملات به مراتب بیشتر، برتری مطلق را در این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ برای ایران به همراه داشت. مجتبی میرزاجانپور در پایان ست دوم به جای میلاد عبادی‌پور به بازی گرفته شد. تیم ملی ایران در پایان دست دوم، ۲۸ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۶ پوئن سرویس و ۱۱ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و تیم چین تایپه نیز ۱۲ امتیاز از اسپک، ۴ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۲ پوئن سرویس و ۱۵ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. چین‌تایپه در ست سوم نیز با وجود اشتباهات بیشتر بازیکنان ایران، حرفی برای گفتن نداشت و طبق چیزی که پیش بینی می‌شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ مغلوب شد و بازی را واگذار کرد. جواد کریمی، مرتضی شریفی و عابدینی هم در پایان دست سوم برای قرارگرفتن در شرایط مسابقه به کار گرفته شدند. ملی‌پوشان ایران در پایان این بازی ۳۹ امتیاز از اسپک، ۱۰ امتیاز از دفاع روی تور، ۱۰ پوئن سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم چین‌تایپه نیز ۲۱ امتیاز از اسپک، ۴ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۲ پوئن سرویس و ۲۰ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. پوریا یلی در این بازی ۱۴ امتیاز برای ایران کسب کرد.

کولاکوویچ: باید با همین قدرت ادامه بدهیم
ایگور کولاکوویچ پس از پیروزی ۳ بر ۰ ایران مقابل چین‌تایپه، در نشست خبری گفت: در این بازی احترام زیادی برای حریف قائل بودیم. شهریورماه سال جاری هم در مسابقات قهرمانی آسیا با چین‌تایپه بازی کردیم. در آن مسابقه بازیکنان این تیم نشان دادند که خوب والیبال بازی می‌کنند و خوش‌حالم که در این مسابقه رویکرد جدی مقابل آن‌ها داشتیم. وی افزود: در تمام طول ۳ ست بازی، کنترل خوبی بر مسابقه داشتیم و پیروزی مهمی‌کسب کردیم. کولاکوویچ در پایان گفت: باید به همین شکل مسیر را ادامه دهیم. در بازی بعدی باید مقابل قزاقستان بازی کنیم و باید برابر این تیم نیز رویکردی جدی داشته باشیم. روز گذشته هم گفتم دوباره تکرار می‌کنم. این مسابقات آخرین شانس ما برای رسیدن به توکیوست. بازیکنان من باید اهمیت این موضوع را درک کنند. هدف تیم ملی والیبال ایران حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و تمام تلاش خود را برای بهترین نمایش خواهیم داشت.

معروف: حریف بعضا دست از مبارزه می‌کشید
سعید معروف پس از پیروزی ملی پوشان کشورمان در نخستین روز مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره این مسابقه و شرایط آن گفت: این مسابقه شروع خوبی برای تیم ملی والیبال ایران بود. در ابتدای ست نخست کمی‌کنترل بازی سخت شد. در ادامه این دست و دیگر سِت‌های این دیدار، کنترل مسابقه را به دست گرفتیم و تیم برتر میدان بودیم. درنهایت نیز نتیجه به سود ایران شد. وی ادامه داد: در برخی از لحظات که بازیکنان چین‌تایپه دست از مبارزه کشیدند، بازیکنان ایران راحت‌تر بازی کردند و تمرکز خوبی داشتند. کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در ادامه گفت: باید به همین شکل مسابقات را ادامه دهیم تا موفق شویم. ما برای کسب یک هدف اینجاییم و آن هم رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ است. سعید معروف در پایان صحبت‌هایش گفت: در بازی بعدی باید به مصاف قزاقستان برویم، تیمی که در بازی‌های قبلی‌اش نشان داده است اگر تمرکزمان را از دست بدهیم، می‌تواند به ما ضربه بزند. ازاین‌رو با همه دوستان و هم‌تیمی‌هایم صحبت کردم که در این بازی با همه تمرکزشان در زمین حاضر باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->