نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
آغاز مأموریت صعود به المپیک

امروز، ایران - ازبکستان/ انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو

  • کد خبر: ۱۴۱۴۰
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
امروز، ایران - ازبکستان/ انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو
تیم فوتبال امید ایران که ۴۴ سال است پشت دروازه‌های ورودی به المپیک مانده است، از ساعت ۱۳:۴۵ امروز با چهره‌ای جدید و هزاران امید و آرزو، دیدارهایش در انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را با جدال برابر ازبکستان آغاز می‌کند.
 ۴ سال دیگر گذشت و حالا تیم امید ایران در آغاز راه سخت دیگری قرار دارد تا اجازه این طلسم برای همیشه در تاریخ بماند و آیندگان هم بخوانند که در فوتبال ایران تیمی بود که نتوانست طلسم نیم‌قرنی را بشکند و تنها ۳ دوره در بازی‌های المپیک حضور داشت. فوتبال ایران در بازی‌های المپیک ۱۹۶۴، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ حضور داشت که در هر ۳ دوره بازیکنان بزرگ‌سال در قالب تیم ایران حضور داشتند و کمتربازیکنانی با شرایط سنی فعلی در این تیم به میدان رفتند. از زمانی که شرایط سنی به کمتر از ۲۳ سال تغییر کرده، تیم ایران نتوانسته است به المپیک صعود کند. تیم امید در ۴ سال گذشته فرازونشیب‌های زیادی داشته و پس از تغییراتی که در کادر فنی این تیم ایجاد شده است، درنهایت مسئولیت به حمید استیلی، بازیکن و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران، رسید که به‌عنوان سرمربی، مردانش را برای حضور در این مرحله آماده کند. تیم امید ایران درحالی راهی تایلند شد که ضعف همیشگی تیم‌های امید برای این تیم هم وجود داشت و شاگردان حمید استیلی نتوانستند بازی‌های تدارکاتی قابل‌اعتنایی برای حضور در مرحله انتخابی داشته باشند. ملی‌پوشان امید ایران درحالی راهی تایلند شدند که در چند جلسه پایانی تمرینات این تیم در تهران وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک، مسئولان فدراسیون و بسیاری از چهره‌های مطرح و پیش‌کسوتان حضور داشتند. تیم امید در گروه C به‌ترتیب با ازبکستان، کره‌جنوبی و چین دیدار خواهد کرد، دیدار‌هایی که می‌توان گفت حداقل به لحاظ ذهنی فضای حاکم در تیم رقبا را از سخت به آسان برای ایران به‌خط کرده است. تیم امید ایران ۴ ماه پیش ۲ دیدار دوستانه را با تیم المپیک ازبکستان برگزار کرد که نتیجه آن ۲ شکست بود؛ دیدار‌هایی که تیم امید کشورمان حتی عملکرد مناسبی هم نداشت و علاوه بر شکست ۱ بر ۰ در بازی نخست، شکست سنگین ۴ بر ۱ را در دیدار دوم تجربه کرد که یکی از عوامل برکناری فرهاد مجیدی بود. همچنین در مرحله دوم رقابت‌ها تیم‌های اول و دوم گروه‌های سوم و چهارم روز یکشنبه ۱۹ژانویه در بانکوک به‌مصاف هم خواهند رفت. در پایان این دوره از مسابقات ۳ تیم برتر، جواز حضور در المپیک۲۰۲۰ توکیو را که ۳ تا ۱۹مرداد به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد، به دست خواهند آورد.

استیلی: هدفی جز صعود نداریم
نشست خبری سرمربیان ۴ تیم حاضر در گروه سوم رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا دیروز برگزار شد. در ابتدای این نشست حمید استیلی، سرمربی تیم ملی المپیک ایران، گفت: خوش‌حالیم که امکان حضور در چنین‌تورنمنتی را داریم و با آمادگی کامل همچنین آماده‌سازی مناسب به اینجا آمده‌ایم. ما بهترین و آماده‌ترین نفرات این رده سنی را انتخاب کرده‌ایم و با تمرکز و آمادگی کامل برای انجام اولین مسابقه آماده می‌شویم. استیلی در پاسخ به سؤالی درباره انتظار طولانی ایران برای صعود به المپیک گفت: فوتبال ایران همواره یکی از قدرت‌های برتر آسیا بوده و در رده بزرگ‌سالان جایگاه نخست رده‌بندی قاره را در اختیار داشته، اما یکی از مشکلات اصلی در این رده سنی تقویم AFC است. بازی‌های انتخابی در فیفادی برگزار نمی‌شود و تیم‌های المپیک ما همیشه برای استفاده از بازیکنان باشگاه‌ها در تمرینات و اردو‌ها دچار مشکل بوده‌اند. در دوره فعلی البته تلاش کرده‌ایم از ۲ سال گذشته آماده‌سازی را آغاز کنیم و برنامه‌های خوبی در این مسیر داشتیم. ما به گذشته فکر نمی‌کنیم و اینجا هستیم تا اتفاق دیگری را رقم بزنیم. استیلی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اولین بازی تورنمنت مقابل ازبکستان گفت: تمامی حریفان خودمان را به‌خوبی آنالیز کرده‌ایم و با شناخت مناسب به اینجا آمده‌ایم. ما در یک گروه سخت قرار داریم که به نظر من هر ۴ تیم برای صعود شانس خواهند داشت و رقابت نزدیکی وجود دارد. بازی اول در هر تورنمنتی سخت‌ترین بازی است، به‌ویژه وقتی برابر تیم خوبی مثل ازبکستان قرار می‌گیرید. پیش‌از‌این ۲ بار مقابل آن‌ها بازی کرده‌ایم و می‌دانیم تیم خوبی هستند، باوجود‌این فراموش نکنید که هدفی به‌جز صعود نخواهیم داشت.

محبی: شهادت سردار سلیمانی انگیزه ما را دوبرابر کرد
محمد محبی درباره شرایط فعلی خودش و تیم امید ایران گفت: خدا را شکر وضعیت ما خوب است. پنج‌شش روز است که به تایلند آمده‌ایم و تمرینات را به‌طور‌منظم پشت‌سر گذاشته‌ایم، در سه‌چهار نوبت هم صبح و بعدازظهر تمرین کردیم. همه‌چیز آماده است تا در بازی فردا (امروز) با دست پر از زمین خارج شویم. محبی درباره شرایط روحی‌روانی تیم امید عنوان کرد: شرایط روحی تیم تحت‌تأثیر شهیدشدن سردار سلیمانی قرار گرفته است. به‌خاطر این مسئله، انگیزه بچه‌ها دوبرابر شده است، من از این موضوع مطمئن هستم. آن‌ها انگیزه مضاعفی دارند. از روحیه همه آن‌ها خبر دارم. در صحبت‌هایی که با هم می‌کنند، این مسئله مشخص است که این ضایعه را برای خودشان انگیزه کرده‌اند. وی درباره اینکه در تاشکند مقابل ازبکستان بازی کرده و چه شناختی از این تیم دارد، گفت: قاطعانه می‌گویم تیم ما از تمام تیم‌های دیگر از نظر فنی و استعدادی یکی‌دو پله بالاتر است. در تاشکند شرایط فرق می‌کرد، ما بازی اول را مقابل آن‌ها ۱ بر ۰ باختیم، درصورتی‌که می‌توانستیم ۳ بر ۱ و حتی ۴ بر ۱ به پیروزی برسیم. من خودم ۲ موقعیت را تبدیل به گل نکردم، اما ان‌شاءا... فردا (امروز) با دست‌پر برمی‌گردیم و مطمئنم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->